heb hier geen last van, alleen hij geeft zo snel al “empty” aan
een maatje van me had ook een 1.4 en die had er ook last van, volgens mij is het een PSA-kwaal
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Bij mijn 1.4 zit de wijzer ook al vrij snel in het “rode gebied”, terwijl er nog ruim 20 liter inzit, zal inderdaad een PSA kwaal zijn.
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
ZX-Cruiser schreef:Hmmz bij mij is het lang niet erg als sommigen omschrijven. Ik weet niet of er nou een tankmodificatie is geweest om dat te fixxen en dat ik die dan heb misschien…
Heb wel in de Furio van Gompy gezien hoe erg het kan zijn, ff afrit pakken met scherpe bocht en de tankmeter gaat gewoon precies mee met de bocht
Als ik met me benzine tegen het rooie aanloop, dan gaat me lampie ook wel branden op afslagen en lange bochten, maar daarna gaat ie ook weer gewoon weer uit, ik ben volgens mij 1 van de weinig cit-rijders die er weinig last van heeft..
In me AX heb ik er wel veel last van gehad, en me Renault 5 was helemaal erg
Mijn 1.4i Avantage uit 95 geeft op willekeurige momenten ‘leger dan leeg’ aan. De wijzer stort gewoon ter aarde om het zo maar te zeggen. Soms doet ie het uren en vele KM’s prima en dan weer na 5 minuten valt de wijzer gewoon naar onderin.
Gelukkig rijd ik op LPG en is die meter betrouwbaarder
Geen Citroën meer
Re: onbetrouwbare benzine meter
zx geluk schreef:de benzine meter van mijn zx 1.4I van april 1996, is een optimist.
hij geeft veel te veel aan. en bij een bocht naar rechts lijkt het alsof hij op het juiste peil zit. nu zie ik onder de achterbank in het midden op de benzine tank een draaidop. Is dit de bevestiging van de vlotter ? : ,zou je die ongestraft eruitt kunnen draaien en “bijstellen” of schoonmaken o.i.d. : :
Klopt ik heb hem vandaag los gehad van mijn xsara maar die is het selfde als die van jou maar pas op hij is kost baar 198 euri.. plus pomp..
hij kan vuil zijn, er zit een weerstand dekade op ..
is het slecht als je gewoon altijd bijtankt als je teller op de helft is van de meter ??
pompom tie pom..makkelijk toch ?
mijne werkt ook heel erg slecht, hij hang niet mee met G-krachten, maar blijft op de helft gewoon hangen en ik rij dus zoals velen hier op de dagteller
Als die dagteller het nog doet want daarvan wil ook nog wel eens het nokje afbreken en dan kan je hem niet meer op nul zetten.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
bij mij is het altijd lachen. Bocht naar één kant: tank halfvol. Bocht naar andere kant: tank driekwart. Beetje wat sneller tanken dan je normaal zou doen of gewoon idd op de dagteller rijden. Ik hou 1 op 13 aan met de mijne. En ik haal meestal 1 op 14
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Probleempje bij de ZX is dat er een deuk in de tank zit om de uitlaat eronder door laten lopen. Daardoor krijg je als de tank wat leger is een linker en rechter helft…
En net als bij een doorzichtige aansteker loopt de brandstof van eene compartiment naar de andere…
Probleem algemeen. Is dat de vlotter van punt leeg naar halfvol het meeste slijt. Op den duur is het contact steeds lammer.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Enschede schreef:Als die dagteller het nog doet want daarvan wil ook nog wel eens het nokje afbreken en dan kan je hem niet meer op nul zetten.
Dat heb ik dus. Maar mijn benzine meter blijft alleen vaak lang hangen als k hem vol tank. Maar eigenlijk altijd om de 350km tanken (dan tank ik meestal 36-37liter, ongeveer 1 op 9.2 - 9.5
En dat voor een 16v
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002