ZX-Enschede schreef:gompy58 schreef:Dat ding kost je idd iets van 7 tientjes. alleen… je hebt 2 types en eigenlijk zie je pas welke je hebt als de boel eruit ligt…
Voordat je begint dus een dealer zoeken die ze ALLEBEI op voorraad heeft en waar je de goede radiateur kan ophalen als de oude eruit ligt. Of allebei kopen en de verkeerde teruggeven en terug laten betalen. Er is een Behr radiateur en een Valeo. Deze zijn door elkaar gebruikt in de productie en je kunt niet uit een bouwjaar of zo afleiden welke in jouw auto zit.
is het niet geweldig zo’n ZX?
Als die verd.mde radiateurs maar niet kapot gingen was er niks aan de hand… En dan dat kl.tewerk om het hele dash eruit te halen. Je bent een hele dag bezig en ik heb een jampot met schroeven en clips over.
Jos van der Voort
Zooo even een update
Het was dus een kl*te dag eerst 4 uur in de vette regen staan werken, en toen het droog was was er geen werk meer
Maar het gaat hier om de ZX, ik ben dus vanmiddag naar de garage gegaan waar mijn zx vandaan komt, de damp kwam uit de auto dus het was gelijk duidelijk waar ik voor kwam de monteur keek eens op zijn gemakje onder de kap en achter het dashboard kastje een smerige boel
hij kwam tot de volgende de uitspraak, dit ken ik niet is te ingewikkeld ik ander mannetje bellen ik dus naar dat andere mannetje gereden en
en gelijk wat dingen gedemomeerd om eens ff t kijken het werd snel duidelijk alle moet er uit dat kost je zo’n beetje 450€, ik me oude garage gebeld en uit gelegt, conclusie hij komt me 100€ tegemoet aan de reperatie nu kost het dus 350€ nog veel maar heb afgesproken dat ik zelf het een en ander demonteer en dat druk de kosten ook weer dus ga zaterdag aan de slag en maandag naar de garage om 13:00 en dan woensdag heb ik mijn ZX weer terug het zullen stille dagen worden zonder me ZX maar heb me Trans-Alp nog
Greetz Sratch & Zoef!!!
ZX 2.0 16V
Sjee man! Als je al zoveel demonteert kun je net zo goed de rest er ook afhalen en de radiateur vervangen. Het is gewoon een hoop werk maar technisch gezien niet erg ingewikkeld.
Jos van der Voort
Ik heb mijn zx nu 2 maanden kwa rijden begrijpen we elkaar heel goed maa om gelijk zover te gaan zoals onderstaande foto
nee dat moet ik nog ff leren maar dat komt in de toekomst wel stapje voor stapje
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nou nou.. ZX bouwpakket!
Alhoewel het meer werk lijkt dan dat het is. Veel panelen zitten met 4 of 2 schroeven vast en komen dan zo los
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Update we zijn vandaag begonnen met de zx te strippen
Het ging allmaal redelijk voorspoedig tot dat ik me dashboardkasje er niet uit krijg en me knoppen-unit van de kachel dat zit zo vreemd alles netjes los maar het zit nog vast aan de bovenste ventilatie-rooster hoe krijg je die er uit??? en dan die vervelende torks schroefjes ik ga nu ff wat drinken en dan gaan we weer verder mochten jullie tips hebben altijd welkom
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
humor, die foto die je laat zien van de gestripte zx is er een uit velsen. Die hebben sohail en ik destijds samen gedaan.
Het valt best mee hoor om de boel eruit te halen. Wat handig is is een digitale camera, een plek waar je eea uit kunt stallen , eventueel een beetje in volgorde en wara je niet opeens wegmoet. Bijvoorkeur een goede lamp erbij hebben. Bouwlampje \
Als je het kunt laten doen voor 350 incl materiaal. DOEN!. Dat was destijds mijn tarief incl. materiaal en wassen
Let erop dat die geen die het doet in ieder geval het radiator huis helemaal eruit haalt en HELEMAAL SCHOON maakt en DROOGT!
Als je dat niet doet gaat de achtergebleven smurrie gewoon weer lekker verdampen en ben je net zo ver.
aansteker los maken. Onderaan bij het tapijt in het midden van de console zit een 10mm boutje. Die losmaken. Alle boutje van dat hard plastice ding losmaken en er gewoon uithalen met beleid.
Die roosters zitten namelijk als 1 geheel met dat hele midden ding.
mmmmmmmm alles zit keurig los alleen krijg ik het gedeelte met de ventilatie roosters niet los en ben bang dat ik iets afbreek zoals met de kilometertellerkabel enne het dashboard lukt ook nog steeds niet grrrr
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
de ventilatie roosters eruit wippen en daar zit een aan elke zijde een klem die je los moet klikken
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
dashboard heeft ook 2 bouten zitten aan de zijkant he.
Daar waar je deur ertegen aan komt.
enneug ter infio.
Het kachelhuis dat dus onder je dash zit, moet je losmaken door de 2 bouten die in de motorruimte tegen het brandschot aanzitten.
Ruitenwisser moet eraf
de grijze plaat onderaan de ruit moet erook af…
heb je oveirgens goed onthouden hoe de kabels van de kachelbediening zaten ? das altijd een K-verhaal geweest.
oh ja. er loopt ook nog een metalen strip aan de ondekant van het dash van links naar rechts. Duidelijk te vinden bij het zekering kastje.
Die moet ook los
Heb je genoeg jampotjes ?
Ik bedoel het dashboardkastje krijg ik er niet uit er zaten 4 schroefjes aan de binnekant en wiebelt ie los in me dasboard en meer wil die niet
tot nu toe alle kabels gemerkt en op geschreven hoe en wat
ik ga weer ff sleutelen weer bedankt voor de tips
Greetz Z1.4
ZX 2.0 16V
heb je het tapijt/doek daar war de bijrijder zijn schoenen heeft al losgemaakt van de rails ?
nee nog niet dat is zooooooo vies klef enz enz en er zittenan die plastic nopjes dopjes die ik er niet af krijg voor de rest het middenconsol is der uit oleeee alleen dan kom je weer kabels tegen ik stop er ff mee voor vandaag morgen weer een dag wooow zo’n zx eist wel al je vrijetijd op had eigenlijk nog ff willen rijden op de motor
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V