Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
DigiDaan schreef:Jammer dat in de media een comfortabele wegligging automatisch met minder veilig weggedrag wordt geassocieerd..
Die nadelige associatie heeft bijvoorbeeld de ZX ook altijd gehad. Zeer goede vering en dat i.c.m. een hele goede wegligging. Dat werd/wordt echt niet op de juiste waarde geschat door de autotesters.
Een van de redenen dat autobladen mij niet meer kunnen boeien.
Overtuigend filmpje trouwens!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er stond nu een test van een Mercedes E-klasse en een Citroen C6 benzine in de autoweekk. Wat een bagger weer.
Gezeur over goedkope materialen (waarom was men daar wel positief over toen de auto net uitkwam), gezeur over een niet boterzacht schakelende automaat (daar was men eerder wel positief over) en gemekker over de wielophanging. Ik word zo moe van dat blad. Het is leuk voor de klokje rond rubriek (dit keer een porsche 911 met 445.000 km) maar die testen zijn en blijven bagger.
Eensch
mpostma schreef:autoweek. Wat een bagger weer.
Niet lezen niet serieus nemen. Het blad kost een euro, maar de waarde is veel lager.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:
Niet lezen niet serieus nemen. Het blad kost een euro, maar de waarde is veel lager.
Wat ik mij nog wel afvroeg. In hoeverre verschilt de afwerking van de Lignage uitvoering met de Exclusive? De Lignage uitvoering was namelijk getest.
mpostma schreef:
Wat ik mij nog wel afvroeg. In hoeverre verschilt de afwerking van de Lignage uitvoering met de Exclusive? De Lignage uitvoering was namelijk getest.
Dat is wat de duitsers aanduiden met kwaliteitsindruk, het gaat hier niet om echte “afwerking” of ehct kwaliteit, maar om het idee dat het geeft bij de berijder/journalist en die blijken makkelijk te foppen. Vooral als je er een “premium” prijskaartje aanhangt.
De indruk is dat een auto met leer en hout beter is afgewerkt, maar ze komen allemaal van dezelfde lijn met dezelfde arbeiders. Dat geldt natuurlijk ook bij MB zo. Overigens geven die mij nooit echt de indruk van kwaliteit. Een nieuwe C-klasse is helemaal om te janken wat dat betreft.
In het geval van MB komt -ironisch genoeg- de kwaliteitsindruk wél overeen met de werkelijkheid, het blijken namelijk storingsgevoelige reostbakken
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
AutoWeek schreef:‘De rijeigenschappen en afwerking van de Benz zijn echter van een zoveel hoger niveau, dat de gemiddelde Mercedes-rijder de C6 niet als serieus alternatief zal zien’
Tja… ik vind het trouwens wel knap dat ze 1 op 7,2 weten te rijden met de C6. Dan snap ik ook meteen waarom ze problemen hebben met de automaat.
@Eviltwin: ja maar de C6 kan niet tegen na-inbouw radio’s zonder verloopsnoertje…dat is toch echt baggerkwaliteit, denk je niet?
Dat is ook de reden dat ik autoweek heb opgezegd wat een schijtblad is het geworden zeg. was vroeger nog wel aardig maar tegenwoordig helemaal niks meer zonde geld
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Vergeet niet dat Autoweek onderdeel is van de AutoBild Gruppe.
Dus eigenlijk: Alles wat Duits is, is per defenitie beter dan anderen….
En dan kan het dus gemakkelijk voorkomen dat ze in een individuele test iets goed vinden, om het vervolgens in een vergelijkende test met een Duitse concurrent dan weer af te kraken…
Lekker objectief, die jongens…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
citrospeeds schreef:Dat is ook de reden dat ik autoweek heb opgezegd wat een schijtblad is het geworden zeg. was vroeger nog wel aardig maar tegenwoordig helemaal niks meer zonde geld
Precies dat heb ik dus ook gedaan. Maar laten we nou eerlijk zijn welk blad is nu nog wel positief over Citroen? Met de C5 is het straks weer raak.
Ik heb vandaag gereden in een 320D met 186.000 kilometer. Zie echt geen meer waar t.o.v. mijn c3. Dus dat premium zie ik ook niet.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Peteryed schreef:Precies dat heb ik dus ook gedaan. Maar laten we nou eerlijk zijn welk blad is nu nog wel positief over Citroen? Met de C5 is het straks weer raak.
Van wat ik gelezen heb ik Top Gear altijd nog wel postitief over Citroën
Zie ook de C6 test van de TV serie Top Gear.
Ik heb het idee dat ze daar in elk geval begrijpen dat Citroën om een andere reden wordt gekozen dan keihard door een bocht te stuiteren
Ja, en aan het einde eindigen ze met
“er is geen comfortabelere manier om je geld kwijt te raken”
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rene van Maren schreef:Ja, en aan het einde eindigen ze met
“er is geen comfortabelere manier om je geld kwijt te raken”
Precies das gewoon humor
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Arjan Verkade schreef:Peteryed schreef:Precies dat heb ik dus ook gedaan. Maar laten we nou eerlijk zijn welk blad is nu nog wel positief over Citroen? Met de C5 is het straks weer raak.
Van wat ik gelezen heb ik Top Gear altijd nog wel postitief over Citroën
Zie ook de C6 test van de TV serie Top Gear.
Ik heb het idee dat ze daar in elk geval begrijpen dat Citroën om een andere reden wordt gekozen dan keihard door een bocht te stuiteren
Nou ook niet echt
Wel humor trouwens
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
mpostma schreef:Gezeur over goedkope materialen (waarom was men daar wel positief over toen de auto net uitkwam), gezeur over een niet boterzacht schakelende automaat (daar was men eerder wel positief over) en gemekker over de wielophanging. Ik word zo moe van dat blad. Het is leuk voor de klokje rond rubriek (dit keer een porsche 911 met 445.000 km) maar die testen zijn en blijven bagger.
Dat gejammer gaat nog even door in de afsluitende column “Autogekte” waarin Jerry Goossens weet te vertellen dat Verhagen op zijn C6 extra vering heeft laten monteren
Drempels mijden en met niet harder dan 5 km per uur door de bocht om blikschade te voorkomen is zijn advies aan de minister. Autoweekhumor
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)