19 van de 22
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

Citroen C6 in de (auto)bladen
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 19 januari 2008 06:43 PM
  [ # 271 ]
DigiDaan schreef:

Jammer dat in de media een comfortabele wegligging automatisch met minder veilig weggedrag wordt geassocieerd..

Die nadelige associatie heeft bijvoorbeeld de ZX ook altijd gehad. Zeer goede vering en dat i.c.m. een hele goede wegligging. Dat werd/wordt echt niet op de juiste waarde geschat door de autotesters.

Een van de redenen dat autobladen mij niet meer kunnen boeien.
Overtuigend filmpje trouwens!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 31 januari 2008 01:07 PM
  [ # 272 ]

Er stond nu een test van een Mercedes E-klasse en een Citroen C6 benzine in de autoweekk. Wat een bagger weer.

Gezeur over goedkope materialen (waarom was men daar wel positief over toen de auto net uitkwam), gezeur over een niet boterzacht schakelende automaat (daar was men eerder wel positief over) en gemekker over de wielophanging. Ik word zo moe van dat blad. Het is leuk voor de klokje rond rubriek (dit keer een porsche 911 met 445.000 km) maar die testen zijn en blijven bagger.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 31 januari 2008 01:29 PM
  [ # 273 ]

Eensch Wink

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 31 januari 2008 01:43 PM
  [ # 274 ]
mpostma schreef:

autoweek. Wat een bagger weer.

Niet lezen niet serieus nemen. Het blad kost een euro, maar de waarde is veel lager.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 31 januari 2008 01:53 PM
  [ # 275 ]
eviltwin schreef:

Niet lezen niet serieus nemen. Het blad kost een euro, maar de waarde is veel lager.

Wat ik mij nog wel afvroeg. In hoeverre verschilt de afwerking van de Lignage uitvoering met de Exclusive? De Lignage uitvoering was namelijk getest.

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 31 januari 2008 05:30 PM
  [ # 276 ]
mpostma schreef:

Wat ik mij nog wel afvroeg. In hoeverre verschilt de afwerking van de Lignage uitvoering met de Exclusive? De Lignage uitvoering was namelijk getest.

Dat is wat de duitsers aanduiden met kwaliteitsindruk, het gaat hier niet om echte “afwerking” of ehct kwaliteit, maar om het idee dat het geeft bij de berijder/journalist en die blijken makkelijk te foppen. Vooral als je er een “premium” prijskaartje aanhangt.

De indruk is dat een auto met leer en hout beter is afgewerkt, maar ze komen allemaal van dezelfde lijn met dezelfde arbeiders. Dat geldt natuurlijk ook bij MB zo. Overigens geven die mij nooit echt de indruk van kwaliteit. Een nieuwe C-klasse is helemaal om te janken wat dat betreft.

In het geval van MB komt -ironisch genoeg- de kwaliteitsindruk wél overeen met de werkelijkheid, het blijken namelijk storingsgevoelige reostbakken Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215

Gepost: 31 januari 2008 06:16 PM
  [ # 277 ]
AutoWeek schreef:

‘De rijeigenschappen en afwerking van de Benz zijn echter van een zoveel hoger niveau, dat de gemiddelde Mercedes-rijder de C6 niet als serieus alternatief zal zien’

Tja… ik vind het trouwens wel knap dat ze 1 op 7,2 weten te rijden met de C6. Dan snap ik ook meteen waarom ze problemen hebben met de automaat.

@Eviltwin: ja maar de C6 kan niet tegen na-inbouw radio’s zonder verloopsnoertje…dat is toch echt baggerkwaliteit, denk je niet?

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 31 januari 2008 06:45 PM
  [ # 278 ]

Dat is ook de reden dat ik autoweek heb opgezegd wat een schijtblad is het geworden zeg. was vroeger nog wel aardig maar tegenwoordig helemaal niks meer zonde geld Evil or Very Mad

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 31 januari 2008 06:55 PM
  [ # 279 ]

Vergeet niet dat Autoweek onderdeel is van de AutoBild Gruppe.

Dus eigenlijk: Alles wat Duits is, is per defenitie beter dan anderen…. Confused

En dan kan het dus gemakkelijk voorkomen dat ze in een individuele test iets goed vinden, om het vervolgens in een vergelijkende test met een Duitse concurrent dan weer af te kraken…

Lekker objectief, die jongens… Evil or Very Mad

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 januari 2008 08:44 PM
  [ # 280 ]
citrospeeds schreef:

Dat is ook de reden dat ik autoweek heb opgezegd wat een schijtblad is het geworden zeg. was vroeger nog wel aardig maar tegenwoordig helemaal niks meer zonde geld Evil or Very Mad

Precies dat heb ik dus ook gedaan. Maar laten we nou eerlijk zijn welk blad is nu nog wel positief over Citroen? Met de C5 is het straks weer raak.

Ik heb vandaag gereden in een 320D met 186.000 kilometer. Zie echt geen meer waar t.o.v. mijn c3. Dus dat premium zie ik ook niet.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27876

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 januari 2008 09:10 PM
  [ # 281 ]
Peteryed schreef:

Precies dat heb ik dus ook gedaan. Maar laten we nou eerlijk zijn welk blad is nu nog wel positief over Citroen? Met de C5 is het straks weer raak.

Van wat ik gelezen heb ik Top Gear altijd nog wel postitief over Citroën Wink

Zie ook de C6 test van de TV serie Top Gear.

Ik heb het idee dat ze daar in elk geval begrijpen dat Citroën om een andere reden wordt gekozen dan keihard door een bocht te stuiteren Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 31 januari 2008 09:12 PM
  [ # 282 ]

Ja, en aan het einde eindigen ze met
“er is geen comfortabelere manier om je geld kwijt te raken” Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27876

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 januari 2008 09:14 PM
  [ # 283 ]
Rene van Maren schreef:

Ja, en aan het einde eindigen ze met
“er is geen comfortabelere manier om je geld kwijt te raken” Laughing

Precies das gewoon humor Cool

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 januari 2008 09:50 PM
  [ # 284 ]
Arjan Verkade schreef:
Peteryed schreef:

Van wat ik gelezen heb ik Top Gear altijd nog wel postitief over Citroën Wink

Zie ook de C6 test van de TV serie Top Gear.

Ik heb het idee dat ze daar in elk geval begrijpen dat Citroën om een andere reden wordt gekozen dan keihard door een bocht te stuiteren Wink

Nou ook niet echt Wink

Wel humor trouwens

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 31 januari 2008 10:25 PM
  [ # 285 ]
mpostma schreef:

Gezeur over goedkope materialen (waarom was men daar wel positief over toen de auto net uitkwam), gezeur over een niet boterzacht schakelende automaat (daar was men eerder wel positief over) en gemekker over de wielophanging. Ik word zo moe van dat blad. Het is leuk voor de klokje rond rubriek (dit keer een porsche 911 met 445.000 km) maar die testen zijn en blijven bagger.

Dat gejammer gaat nog even door in de afsluitende column “Autogekte” waarin Jerry Goossens weet te vertellen dat Verhagen op zijn C6 extra vering heeft laten monteren Shocked
Drempels mijden en met niet harder dan 5 km per uur door de bocht om blikschade te voorkomen is zijn advies aan de minister. Autoweekhumor Rolling Eyes

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

19 van de 22
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook