Ik ben de eigenaar van een BX chic uit ‘91. Er staat wellleswaar 2 ton op de teller maar af en toe loopt de motor niet geheel vloeiend tussen de 2000 en 3000 toeren.
Ik weet ook dat dit aan veel dingen kan liggen maar dit is mijn eerste bx en heb er verder weinig ervaring mee. Is dit misschien iets wat vaker voorkomt bij deze autos en waar zou het aan kunnen liggen?
Groeten
Achterstallig onderhoud. Er zijn vele andere oorzaken, maar sluit eerst het voor de hand liggende uit als: bougies, kabels en verdelerkap (indien aanwezig).
Ich bin ein Breaker
Als je ontsteking goed gecontroleerd is en goed bevonden is kan je monopoint-injectiehuis ook problemen geven…
Emiel
BX19trs schreef:Als je ontsteking goed gecontroleerd is en goed bevonden is kan je monopoint-injectiehuis ook problemen geven…
Emiel
Maar dat is nogal een heel erg ruim begrip bij een 1600 BDZ of BDY - zoals in deze ligt.
Ik zou dan zelf overigens eerst denken aan de MAP-sensor, en die zit “buitengaats” hangend aan de rechter motorsteun. Maar dat dan wel nadat alle andere “normale” dingen en slangen de revue zijn gepaseerd.
Bedradingsproblemen komen trouwens ook voor; met name de thermosensoren tegen het blok, onder de peilstok willen wel eens los bungelen of aan zeer krokante draadjes.
Ich bin ein Breaker
inderdaad die bedrading ligt er nmaar losjes in, is dus een goede storingsbron.
en die isolatie ook…. gewoon modificeren zeker bij een lage kilometerstand
de citroen-liefhebber