Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Nope, het is een verspanings techniek. Ipv dat het werkstuk draait, draait dan de beitel.
jeroentje schreef:Nope, het is een verspanings techniek. Ipv dat het werkstuk draait, draait dan de beitel.
dus ipv hoonen (is schuren) laat je de binnenwand “behandelen” met een beitel : hetgeen dus betekend dat je er iets afhaald :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Met honen haal je ook iets weg. Maar dat is zeer minimaal. Met kotteren haal je meer weg, vandaar dat je ook naar een overmaat zuiger moet gaan. Dit is wel de beste methode.
Vind dit wel een redelijk uitleg ==>
jeroentje schreef:Met honen haal je ook iets weg. Maar dat is zeer minimaal. Met kotteren haal je meer weg, vandaar dat je ook naar een overmaat zuiger moet gaan. Dit is wel de beste methode.
Vind dit wel een redelijk uitleg ==>
was me al duidelijk wat honen is maar, kotteren niet. had het wel kunnen laten kotteren maar daar zit ook een hoger prijskaartje aan ivm de, nieuwe, aan te schaffen zuigers en dat was (nog geen) optie voor mij.
auto wordt zo nu en dan sporadies (in de zomer) mee gereden.
mochten d’r liters olie verbranden dan haal ik ‘m er alsnog weer uit voor een setje overmaatse zuigers…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Zolang die straks rijd, gewoon doorrijden. Lekker toeren staat voorop .
zei al, is mn persoonlijke insteek.
zal wel loslopen, met matig gebruik, maar als je en 100% revisie doet, doe het dan goed en niet half,,
gezien middelen en kennis, is dit een nette revisie,, kantekeningen des wups eigen daar gelaten.
mvgr wupke: en kotteren is het uitfrezen van de cilinder, dwz een as met beitel vreet de diameter groter van desbtreffende cilinder.
100% heb ik nooit genoemd maar budgetair (niet mijn DS) vind ik het een prima compromie….......... Mits ie niet teveel olie verbruikt ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
ik moet dit binnekort gaan doen bij mijn ID van 66 met 1911 cc (Traction_) motor. De cilinders hebben een stootrandje, niet veel, maar wel te voelen. Moeten er dan perse nieuwe bussen in? Of is honen nog mogelijk, met een set nwe. zuigerveren?
Overmaatse zuigers heb ik voor een DS nooit gezien, kan toch niet bij natte cilinderbussen?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De enige reden om niet te kunnen kotteren bij natte cilinderbussen zou zijn dat de bussen om hun hoogte-as gaan draaien door de beitelkracht. Of honen genoeg is hangt af van de stootrand. Met honen haal je maar minimaal materiaal weg (en ook nog in een patroon). Honen is niet geschikt om grotere diameterverschillen op te heffen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En ik die dacht dat natte cilindervoeringen juist bedacht waren om dit soort kostbare behandelingen te voorkomen ops:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Principe is ook: Bij versleten cilinderbussen, bussen vervangen. Maar ja, we zijn er al een tijdje achter dat de huidige leveranciers van onderdelen voor de DS vaak niet de oorspronkelijke onderdeelkwaliteit kunnen halen (of zelfs benaderen, en dan druk ik me nog zachtjes uit)...
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Nou, dat je natte bussen kunt uitboren snap ik wel, dan halen we die bussen maar even uit het blok voor het kotteren. Maar waar halen we overmaatse zuigers vandaan?
78,2 mm overmaat? Iemand ervaring mee?
Cilinder-zuigersets zijn er nog wel maar gaan nu al boven de 300 euro.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
300 euro voor een 4 cilinder is niet duur, vind ik. Maar ja, wat voor een kwaliteit krijg je dan :
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
hoe kan ik dat nou controleren? Wat is goed en wat is niet goed?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat is het merk van de zuigers en bussen? Wie biedt ze aan?
Citroen!