Hehe. Ik snap sowieso de combinatie niet. Dat 16v blok rukt dat differentieel zo uit elkaar denk ik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ZX-Cruiser schreef:Ik denk dat ik je zojuist gespot heb, je draaide vanaf de oenenburg de weg op richting Epe.. Ik ging net de oenenburg op.
Aangezien een witte 16V zeldzaam is… dacht ik zo dat jij het was
Je hebt me inderdaad gespot. Kwam vanaf mijn werk inderdaad. (toen besloot ik ff een rondje te toeren )
Btw waarom heb ik jou nog nooit gespot. ops: Ik zit waarschijnlijk gewoon niet goed op te letten denk ik.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
@ZX cruiser: dat verklaart idd een hoop/ Ik ben ook misschien iets teveel gefocused op bx-en.
Maar goed dinsdag om 3 uur gaat ze naar de apk keuring. Ik hoef daar maar 15 minuten te wachten en ik weet of ze weer een jaar de weg op mag of niet.
Alleen er zijn zoals gewoonlijk toch weer tegenslagen. Ik d8 vandaag even de mistlampen te verwisselen van de zilvere naar deze 16v. En 1 lamp past natuurlijk weer niet. De bedrading is anders en de schoefgaten komene net niet precies uit. Iemand enig idee voordat ik een gaatje in de bumper moet boren.
De einddemper van de uitlaat mist het laatste stukje (weet niet hoe je dat noemt… topje ofzo). Ik vroeg me af of dat APK afkeur is? Ik wil wel de sebring demper er onder hangen, maar anders heeft dat niet zo’n haast. Alvast bedankt voor de info.
Btw foto’s komen morgen.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BX19TZI schreef:
Btw foto’s komen morgen.
gelukkig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De APK keuring is geweest en het resulaat was kansloos
Nee opzich viel het mee. Ze is wel afgekeurd op de volgende punten.
- uitlaat niet lucht dicht (daarna nog co gehalte testen)
- mistlamp La (makkie)
- stuurhuishoes lekt erg lhm…. dat lijkt me dan weer een zware klote klus.
Maar voor een bx is de lijst niet echt lang.
Ow ja en de foto’s moeten even wachten. Het weer is wel zo rampzalig hier en de auto is nu te vies om te fotograferen. ops:
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Oh gelukkig maar een paar kleine dingetjes
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 5490
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Okey de witte is dus gered,
Wat gebeurd er met de zilvere nou?
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX-Cruiser schreef:Mistlampen is toch pas verplicht vanaf 1998 ofzo ??
Zal wel om de afstelling van de mistlampen gaan denk ik
Afstelling van een achter mistlamp?
Ik gok op een niet werkende achtermistlamp. En verplicht door de wet of niet, wat op een auto zit aan verlichting moet werken…
Xsara Coupe
Als ze aanwezig zijn toch wel? Ik heb altijd begrepen dat als ze niet werken, de mistlampen afgedekt moeten zijn en het knopje uit het interieur…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mistlampen mogen er voor de sier op zitten, maar dan mag er ook geen knopje zijn, dus gewoon ff het knopje eruit rukken, zo kom ik ook steeds door de APK mijn rechtermistlampje (of was het nou de linker…) doet het niet, maar ik heb ze dan ook nooit aan, dus voor de APK ruk ik altijd het knoppie ff eruit.
Maar mooi lijstje verder klinkt erg goed, een reserve 16V voor als je je 16V moet repareren, doe je het een stuk beter dan ik met mijn chic
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heb je al foto’s?
Hier een paar foto’s van de bx.
Heb vandaag nog ff snel gemaakt. De zilvere 16v ook ff uit de stalling gehaald en ze allemaal achter elkaar op de parkeerplaats gezet. Wat prachtig zo 3 bx-en.
Morgen als er nieuwe audio in de witte 16v zit wordt die zeer grondig gefotografeerd.
[url]http://img176.imageshack.us/img176/1826/zilvere16vzf4.jpg [/URL] De zilvere 16v
[url]http://img176.imageshack.us/img176/8746/witte16vvh5.jpg [/URL] De witte 16v
[url]http://img176.imageshack.us/img176/2918/mijnbxen2cx8.jpg [/URL] Alle 3
[url]http://img176.imageshack.us/img176/8828/mijnbxenyf8.jpg [/URL] Nogmaals alle 3
[url]http://img176.imageshack.us/img176/9936/16tziautomaatkt2.jpg [/URL] Mijn ex-automaat
Morgen dus meer witte 16v!!!
En de zilvere 16v wordt nog zoals gepland gerestaureerd. Gaat wel veel langer duren dan eerst gedacht.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooie velgen onder die zilveren ! Ziet er goed uit hoor, die witte!