@PBO: dat had ik gelezen ja! Die vent spoort niet. Zowieso dat gezeur over dure ministersauto’s. Puur afgunstige kift en kleinburgerlijk gemekker. Laat die Verhagen lekker van zijn C6 genieten. In politiek opzicht vind ik het absoluut een l$l maar, in dit opzicht heeft ie WEL smaak
Extra vering hij veert al als een boot
Ze zullen wel een veer op de sigarettenaansteker hebben gezet.
Heeft ie dat wel? ops:
Vergeet niet dat Autoweek onderdeel is van de AutoBild Gruppe.
Dus eigenlijk: Alles wat Duits is, is per defenitie beter dan anderen….
Opvallend genoeg is AutoBild totdusver altijd zeer positief geweest over de C6, in de AMS en AutoRevu (beide ook Duits) wist de C6 zelfs directe vergelijkingen met oa. s80, BMW5, MB-E, 300C en S-type te winnen.
Rene van Maren schreef:Ze zullen wel een veer op de sigarettenaansteker hebben gezet.
Heeft ie dat wel? ops:
Ja twee zelfs, daar had die dikkop van Fifth Gear weer problemen mee…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De repo over de Nachtzusters in de CX ambulance was dan nog wel aardig maar voor de rest was die 1 euro weggegooid geld.
eviltwin schreef:Opvallend genoeg is AutoBild totdusver altijd zeer positief geweest over de C6
De auto is 2x door een dame van Autobild getest en kwam daar beide keren goed uit, ja. Meen dat een (eind)redacteur van Autobild zelf C6 rijdt.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Er stond nog wat in over de Subaru boxer diesel (DAT was in eerste instantie mijn aandacht trok). Alleen weer niks interessants over die diesel.
mpostma schreef:Er stond nog wat in over de Subaru boxer diesel (DAT was in eerste instantie mijn aandacht trok). Alleen weer niks interessants over die diesel.
Hehe ook de reden waarom ik die AutoWeek wilde kopen. Ik had ook geen idee wat er met de C6 werd gedaan toen ik op de voorkant zag dat er eentje in stond.
C6 wint weer bij de Duitsers, C6 V6HDi vs s80 d5:
http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=109765
binnenkort in vertaling te lezen in de AutoReview.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
en terecht, er zit hier een grote v…o garage op de hoek ( showroom van 1000 vierkante meter) dus ik zie ze elke dag in alle kleuren en vormen, en echt, daar word je niet vrolijk van (maar misschien zegt de rest van straat dat wel over mijn auto keuze )
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
GEDULD
georgeskawa schreef:en terecht, er zit hier een grote v…o garage op de hoek ( showroom van 1000 vierkante meter) dus ik zie ze elke dag in alle kleuren en vormen, en echt, daar word je niet vrolijk van (maar misschien zegt de rest van straat dat wel over mijn auto keuze )
Mannen,
gewoon geduld hebben.
Als straks de C5 op de samenleving wordt losgelaten zal dit eveneens een boost betekenen voor de C6.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI
Re: GEDULD
vandaag het Vtb magazine in de bus gehad (anwb) zij hadden een rit naar berlijn met een 2.2 hdi gemaakt en vervolgens naar praag en over wenen wenen terug naar brussel met een 2.7 hdi.
zij waren lovend over beide voitures,
enige minpunt was de enorme last van windgeruis bij de 2.2 hdi bij een snelheid van 200 km/h
het boekje online artikel vanaf pagina 88
http://www.vab.be/nl/uitmagazine/FEBRUARI2008/MAGAZINE/magazine.html
tja, daar kan ik inkomen, ik zou ook last hebben van ‘wint’geruis , en dat dat dan vooral de kop opsteekt bij de kruissnelheid van de C6, daarvoor zou ik de auto ook laten staan, gelukkig dat de concurrentie wel lekker fluisterstil is bij die snelheden , dat die druif dan meld dat de kofferruimte kleiner is dan bij de concurrentie of zo, trouwens, d’r is geen ‘of zo’ , d’r valt echt weinig te mekkeren over de C6
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: GEDULD
ronama schreef:enige minpunt was de enorme last van wintgeruis bij de 2.2 hdi bij een snelheid van 200 km/h
het boekje online artikel vanaf pagina 88
Dat is raar eigenlijk
Waarom zou een 2.2 daar wel last van hebben en een 2.7 niet
Zou me niets verbazen als er bij die 2.2 iets gewoon niet goed zat.
Of gesloopt door de vorige testers
Re: GEDULD
Arjan Verkade schreef:
Dat is raar eigenlijk
Waarom zou een 2.2 daar wel last van hebben en een 2.7 niet
Geluidwerend versus normaal glas. Ligt aan de uitvoering.
De C6 2.7 verslaat de Jaguar XF2.7 in de Autoreview, wat ik persoonlijk niet eens verwacht had, maar er zit geen standaard CATS-vering op deze XF. Wat opmerkelijk is aan deze test is dat de C6 een belachelijk lage handling score (33/150)krijgt alsof het een zeecontainer op zwenkwieltjes is, en dat de slalomsnelheid die de Duitse prutsers van AutoZeitung weten te bereiken meer dan 4 km/u lager is dan bij A,M&S waardoor de slalomscore dus 20 punten lager uitvalt dan hij had moeten zijn. Al met al was ze als 2e (3267 vs 3270 punten) geeindigd in de dikke V8 vergelijking van afgelopen maand, waar de dikke Duitsers de XF SV8 versloegen vanwege de aanschafkosten (slap dus, de C6 wint tenminste nog op prijs EN uitrusting hehe).
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ze zullen het nooit over hun hart krijgen om een Citroën,laat staan,een C6 boven die duitse Glamour,te heisen.Mondeo word ook al vergeleken met C5 III? Hoe is dat mogelijk??
Snel, en van de ene pomp naar de andere hobbelen,is het dat wat ze willen??
Dan moet je inderdaad Duits kopen.
Ik koop wat ik in mijn hart draag.
Voor ik mijn eerste citroën had, was ik er ook niet over te spreken,maar had er nooit in gereden, laat staan, in mijn jeugdjaren, met een DS, mee gereden.
Tot ik mijn eerste citroën gekocht had! Ik heb sindsdien,nooit meer iets anders gekocht.