Poekoek schreef:Bedankt voor de foto Wout, dat is toch ook wel een mooi Bixje hoor!
De Sebring was mooi (zeker icm de Devil-hoefijzerpijp ), maar die BX was zo krom als een hoepel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het voornaamste probleem bij Sebring vind ik dat de vierkante vorm niet mooi past bij het ronde gat in de bumper. Ten tweede vind ik het een vreemd gezicht dat ie schuin uitsteekt. Een verchroomd deel moet gewoon recht uitsteken. Het enige wat er in een bochtje uit mag komen is een originele uitlaat!
Kortom: als het ding recht zou uitsteken EN je zou de bumper anapassen dan zou ik het wel mooi vinden.
Ik heb eventueel nog een DEVIL einddemper…
nana de nana
...en een tussendempervervanger…
Komt onder de 20tzi vandaan…
16trs,16tgi-break, 14re, 19GTI, 19TGD-break een 16TZI(of moet ik zeggen een 20TZI) en nog een 16 TZI…. thans een TZD turbo en een 405 GRE Diesel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:Een verchroomd deel moet gewoon recht uitsteken.
Vind ik ook mooier zie (mischien) volgende week mijn Bx 14TE
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb er ook een sebring onder en vind het nog steeds mooi.
Wel moet ik erg goed opletten met parkeren want als de achterkant boven een stoeprand staat en de auto zakt drukt ie de uitlaatsteunen krom!
(De uitlaat komt dan als eerste op de stoeprand)
Daardoor gaat ie dus scheef hangen en rammelen.
U is gewaarschuwd…
Ride to live, live to ride
Zelfs een Sebring-einddemper hangt met een gewoon uitlaatrubbertje aan de uitlaatsteun.
Sowieso moet je een BX niet met z’n kont of neus boven een stoeprand zetten. Geen enkele hydraupneumatisch geveerde Citroën overigens.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
BTW
de 2.0TZI heeft een nieuwe eigenaar…
na 4 jaar en 6 maanden moest het er toch eens van komen…
16trs,16tgi-break, 14re, 19GTI, 19TGD-break een 16TZI(of moet ik zeggen een 20TZI) en nog een 16 TZI…. thans een TZD turbo en een 405 GRE Diesel
DennisTerpstra schreef:BTW
de 2.0TZI heeft een nieuwe eigenaar…
na 4 jaar en 6 maanden moest het er toch eens van komen…
ach, als je spijt krijgt, heb ik er nog eentje in de aanbieding hoor
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
met een 16v kop of heb je m nog niet los van de donor..?
16trs,16tgi-break, 14re, 19GTI, 19TGD-break een 16TZI(of moet ik zeggen een 20TZI) en nog een 16 TZI…. thans een TZD turbo en een 405 GRE Diesel
XBXG schreef:Sowieso moet je een BX niet met z’n kont of neus boven een stoeprand zetten. Geen enkele hydraupneumatisch geveerde Citroën overigens.
Ik moet wel, ik kan niet anders dan dat parkeren hier in de wijk, op die ronde ingegraven stoepranden die door de gemeente worden aangeduid als “biggenruggetjes”
Met een type 1: daar is dat malle dwarsbalkje midden aan het subframe dus voor, om te voorkomen dat je de carterpan of versnellingsbak plet. Moet wel stabiel liggen en er moeten geen uitsteeksels links/rechts zitten.
Met een type 2/3: kwestie van gebruik maken van de steunen die aan de voorkant aan weerszijden onder de auto zitten; wel zorgen dat ze allebei op gelijke hoogte rusten.
Ich bin ein Breaker
Inderdaad, voor uit inparkeren kan veel minder kwaad. Maar achteruit is gewoon makkelijker.
En anders laat ik de neus gewoon een end de straat op steken.
Ride to live, live to ride
XBXG schreef:Nog een plaatje van mijn ex-19TZI. Ik vind de Sebring-einddemper erg mooi passen bij de hoekige vormen van de BX:
http://uploadjefoto.axclub.nl//images/2008_01_30-18.12-71.JPG
Ik zie aan deze foto dat mijn Sebring nog wel redelijk hangt. Vandaag heb ik hem lekvrij opgehangen, want had bij montage geen flens-ring voor tussenpijp naar dwarsdemper. Maar vond hem zo laag hangen. Maar dat hebben meerdere Sebrings dus. Achterste uitlaatrubber hing eerst ook strak naar achter en dat heb ik vandaag ook aangepast.