2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Diodes
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 31 januari 2008 10:24 AM
  [ # 16 ]

Sorry P.E., ik probeer het toch nog een keer hier. Het probleem bgint zich te ontrafelen. Ik heb de auto laten uitlezen. Hieruit bleek dat de achterste h.a.-bol niet functioneerde. Aangezien de vc er goed uit ziet, lijkt de klep het meest voor de hand te liggen. Bij het openen van de deur hoor je voor een stevige klik, achter hoor je niets. Nu heb ik nog een sloop-ha-unit liggen en deze heb ik aan de stekker van de voorste ha-bol gehangen (achter kun je er zo niet of nauwelijks bij). Dan hoor je ook een klik, maar veel zachter dan de voorste klep zelf. Nu is mijn vraag: kan een klep ook een beetje stuk zijn, of is hij heel danwel kapot?? Anders wil ik hem er onder bouwen. Doet de bol dan nog niet mee dan zal toch het relais in de vc nog vervangen moeten worden. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Manus.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 11:59 AM
  [ # 17 ]

Ik zou er toch echt van uit gaan dat de relais dan kapot is. De computer registreert geen gegevens van de bol, de relais is een veelvoorkomend probleem en simpel te controleren, dus begin daar eerst eens mee.

Als dat niet het probleem blijkt te zijn, dan kan je altijd nog de klep vervangen. Overigens, heb je er al hydroincage in gehad? Dat verwijdert vuil in het systeem (en dus bij de kleppen), misschien een tip?

Als ik vragen mag, hoeveel kostte die diagnose?

Overigens, is je computer nu gereset? Dan zul je nog eens terugmoeten over een maand oid, om te kijken of er opnieuw foutcodes zijn opgeslagen. Anders weet je nooit of het een permanente of tijdelijke fout was.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2008 12:44 PM
  [ # 18 ]

klep kan je nog testen met een 9 volt batterij ( op een brug).
Waarschijnlijk is tie vervuild….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 31 januari 2008 01:13 PM
  [ # 19 ]

Boogaard, ik zou hem graag willen testen, maar ik weet niet hoe ik bij de stekker moet komen zonder heel de unit te ontmantelen; hij zit er helemaal achter verborgen. Malle Pietje, de diagnose kostte 28 euro. Hij heeft hem wel gereset, maar het was een permanente foutmelding. De auto is 2 jaar geleden gespoeld met hydrorincage. Hoe test je het relais in de computer? Blijft over de vraag: kan een klep ook een beetje stuk zijn? met vriendelijke groet, Manus.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 01:20 PM
  [ # 20 ]
manus schreef:

Boogaard, ik zou hem graag willen testen, maar ik weet niet hoe ik bij de stekker moet komen zonder heel de unit te ontmantelen; hij zit er helemaal achter verborgen. Malle Pietje, de diagnose kostte 28 euro. Hij heeft hem wel gereset, maar het was een permanente foutmelding. De auto is 2 jaar geleden gespoeld met hydrorincage. Hoe test je het relais in de computer? Blijft over de vraag: kan een klep ook een beetje stuk zijn? met vriendelijke groet, Manus.

Hydroincage zou dan geen verbetering hoeven brengen, tenzij je er in de tussentijd 4 ton mee hebt gereden Wink

Volgens mij kan een klep best stuk zijn, maar het gevoeligste onderdeel van de klep is toch de relais in de computer, bovendien is de klep vervangen volgens mij een pittigere klus dan de relais controleren of vervangen.

De foto van Par Example van de diodes in de computer moet je een idee geven waar de relais zitten. De ondergrond van de printplaat moet mooi blank zijn, als daar een bruine rand omheen zit, is het relais te heet geweest. Oh, en de computer met de twee stekkers erop moet je hebben, open maken spreekt voor zich (lijkt op het openen van een iets te strak dichtzittende koektrommel Laughing ).

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 31 januari 2008 03:20 PM
  [ # 21 ]

Hé Pietje, welke computer het is, dat is onderhand wel bekend! Als jij met testen het visueel beöordelen bedoelt, dan zou ie goed moeten zijn. De printplaat ziet er nog prima uit. Groet, Manus.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 03:33 PM
  [ # 22 ]

Tja, het hoeft natuurlijk niet visueel vast te stellen te zijn. Maar het ziet er dan naar uit dat het misschien toch de klep is. Probeer inderdaad nog even die truc met de batterij op de achterste klep, of zoals VanderLaan dat doet, 12V erop.

Als er dan niks gebeurt is de klep inderdaad naar zn gootje.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 januari 2008 04:09 PM
  [ # 23 ]
manus schreef:

Hé Pietje, welke computer het is, dat is onderhand wel bekend! Als jij met testen het visueel beöordelen bedoelt, dan zou ie goed moeten zijn. De printplaat ziet er nog prima uit. Groet, Manus.

ook de achterkant van d eplaat bekeken waar die vn dingen zitten ?

De meeste die ik gezien heb, vertonen bij de vn voor d evoorste klep een bruine printlaat aan de achterkant.

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 31 januari 2008 07:57 PM
  [ # 24 ]

Ik neem even pauze aan het veringfront. Met de garage een afspraak gemaakt voor volgende week om de andere klep er onder te zetten.
Met vriendelijke groet, Manus.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 11:23 PM
  [ # 25 ]

Ben benieuwd, houdt je ons op de hoogte?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 februari 2008 12:19 PM
  [ # 26 ]
gompy58 schreef:
manus schreef:

Hé Pietje, welke computer het is, dat is onderhand wel bekend! Als jij met testen het visueel beöordelen bedoelt, dan zou ie goed moeten zijn. De printplaat ziet er nog prima uit. Groet, Manus.

ook de achterkant van d eplaat bekeken waar die vn dingen zitten ?

De meeste die ik gezien heb, vertonen bij de vn voor d evoorste klep een bruine printlaat aan de achterkant.

Op de VC printplaat van de iets oudere XM’s zitten de relais VN05N op een lichtgrijze achtergrond. Dan is de bruine verkleuring goed te zien als de VN de geest heeft gegeven.
Bij nieuwere XM’s zoals de mijne uit ‘99 zitten de relais op de donkergroene printplaat. Ik vermoed dat bruine verkleuring, indien aanwezig, niet te zien is.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 01 februari 2008 12:34 PM
  [ # 27 ]

Ik vermoed dat de kans op problemen met de relais welliswaar nog steeds aanwezig blijft maar dat de TS er wel goed naar heeft gekeken, dus misschien niet zo groot meer is.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 februari 2008 10:12 PM
  [ # 28 ]

Heeft iemand een foto,misschien van waar die voorste klep en de achterste zit bij een V6-12V uit ‘92??
Ik heb al eens een vluchtig kijkje genomen,toen ze bij mijn dealer op de brug stond,maar heb niet de tijd gekregen om deftig te zien waar dit alles zit.
Ook heb ik de achterste veerbol niet gevonden??
De benzinefilter zie ik ook ni zitten.
Een mooie pic,zou hartelijk welkom zijn,van dit alles. Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 februari 2008 10:19 PM
  [ # 29 ]

achterste veerbol zit ondergedoken achter het hitteschild. Althans bij mijn 16v.

het benzine filter is ook een leuke. die zit bij het rechterachterwiel.

Ook hier moet je wat plaatwerk verwijderen. en dan op de tast verder gaan.

Het lijkt alsof hij op een balk ligt.

ff andere vraag.

Ik kan bij mijn 16v heel erg makkelijk bij de e-klep en de bijbehorende bruine stekker. Door de ruimte was die klep ook ijn een uur verwijderd.
Mijn vraag is ff
- als ik een 9v batterij heb, hoe test ik dan de klep
- hoe weet ik of hij goed of slecht is
-wat moet je nu extact horen als je het bestuurders portier open doet ?

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 03 februari 2008 12:33 AM
  [ # 30 ]

Gompy, waarom kun jij wel heel erg makkelijk bij je (achterste!!) klep en ik niet? Of ligt dit aan mij? Tussen onze auto’s zit toch niet zoveel verschil? Met vriendelijke groet, Manus.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook