Wie weet antwoord op het volgende:
Dim- groot- en mistlicht van mijn linker koplampunit branden niet meer .
De massaverbinding is in orde (by-pass gelegd)
Het stadslichtje brand normaal.
De rechter lampunit werkt normaal.
Zekering 9 (dimlicht linker koplampunit) is in orde, als ik hier vandaan direct de lamp aansluit brandt deze.
RARA wat kan dat zijn : : :
Komt er ook spanning op de zekering voor het dimlicht van de linker koplamp als het licht aan staat?
Zo niet, en de rechter koplamp brandt wel, dan is zeer waarschijnlijk de BSM ( dit is de “zekeringkast” in het motorcompartiment) defect.
Blade_ schreef:Komt er ook spanning op de zekering voor het dimlicht van de linker koplamp als het licht aan staat?
Zo niet, en de rechter koplamp brandt wel, dan is zeer waarschijnlijk de BSM ( dit is de “zekeringkast” in het motorcompartiment) defect.
Bedankt voor je reactie
Als ik de verlichting aanzet is er inderdaad spanning op de zekering
Desalnietemin verdenk ik de BSM/BSI maar weet het niet zeker
Als je spanning krijgt op de zekering ( onder de motorkap), dan is de BSi hoe dan ook goed. Want het signaal voor aanzetten licht komt dan duidelijk aan in de BSM (ook omdat het rechter licht wel brandt).
wat had je precies doorverbonden zodat het licht links het wel deed?
In je eerste topic staat de zekering, maar nu zeg je dat er wel spanning op komt?
Shame on me ops: ops:
Verkeerd gemeten + 1 lamp echt defect.
Harde wind, kou en regen hebben er natuurlijk ook aan mee gewerkt.
Maar ik had beter moeten meten ops:
Bedankt voor het meedenken, dat heeft wel geholpen
Op het moment dat de verlichting wordt ingeschakeld wordt er een relais inwendig in de BSM bediend en dan pas komt er spanning op de zekering van dimlicht of grootlicht gezet (afhankelijk wat er bediend wordt).
Als er dus spanning op F9 of F11 komt tijdens bediening is de BSM dus goed. Voor 100% uitsluiten van de BSM moet je nog even meten op de stekker bovenop de BSM op de positie die naar het dimlicht of grootlicht gaat. Als je daar ook een uitgaande spanning hebt is de BSM niet de oorzaak. Dan zit het in de bedrading naar de koplampunit of in de koplampunit zelf (inwendig).
Je weet ook zeker dat de massa op de koplampunit goed is? En meet je de spanning belast? (dus onderdelen aangesloten)?
Blade_ schreef:Op het moment dat de verlichting wordt ingeschakeld wordt er een relais inwendig in de BSM bediend en dan pas komt er spanning op de zekering van dimlicht of grootlicht gezet (afhankelijk wat er bediend wordt).
Als er dus spanning op F9 of F11 komt tijdens bediening is de BSM dus goed. Voor 100% uitsluiten van de BSM moet je nog even meten op de stekker bovenop de BSM op de positie die naar het dimlicht of grootlicht gaat. Als je daar ook een uitgaande spanning hebt is de BSM niet de oorzaak. Dan zit het in de bedrading naar de koplampunit of in de koplampunit zelf (inwendig).
Je weet ook zeker dat de massa op de koplampunit goed is? En meet je de spanning belast? (dus onderdelen aangesloten)?
Sorry Blade, ik moet verkeerd hebben gemeten + 1 lamp was echt defect ops: ops: Het is me een wel een raadsel waarom alle 3 niet aan gingen, nu brand alles weer
Maar je hebt me wel echt goed geholpen, petje af