Xsara Coupe schreef:Die conclusie kan je trekken ja
Brandend lampje betekent geen meldingen in je systeem…
Daar is dat lampje voor…
voor die conclussie was ik al bang. Ok, dan een volgende.
Wat als het lampje keurig brand maar de vering flink stugger is geworden…. U tell me…
daarom ben ik dus zo bere benieuwd…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:Nu vraag ik me wel 1 ding af.
Als het lampje niet brand… dan betekend dat dat er storingen zijn.
Als je de boel reset, zijn de storingen weg en brand het lampje.
Kun je nu de conclussie trekken dat er geen storingen zijn als het lampje brand…
Dan ben ik heeeeeeel benieuwd of er morgen een storing uitkomt als ik de boel uitlees.
Betekent dat dat je lampje niet meer brandt?
dat is het ‘m juist… het lampje brand maar de vering werkt niet zoals het was nadat de boel werd gereset….
enneuh, daarom knijp ik ‘m een beetje.. Want tsja, waar blijf je dan met je conclussies…





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
dat is het ‘m juist… het lampje brand maar de vering werkt niet zoals het was nadat de boel werd gereset
Als je lampje continu brand dan lijkt het me dat ‘ie gewoon in de sportstand staat…..?? Maar je zult wel bedoelen dat bij opstarten het lampje gewoon eventjes brandt, maar je vering het af laat weten ? Je bent dus van de wal in de sloot ?
De zelfdiagnose heb ik ooit aan de praat gekregen door de kleine stekker aan de veercomputer los/vast te maken. Hiermee gingen ook alle kleppen en zoemers enz weer meedoen, en de vering het weer deed zoals het hoort… Het is dus niet zo dat ALLES altijd van een reset of een uitlezing afhangt….
En voor al diegenen die RIJDEND hun systeem willen volgen, even op AM 225 (of andere kraakfrequentie) afstemmen. Je kan dan vooral horen of je systeem weer terugfloept in comfortstand na een rem, stuur of rolaktie..
niet alles hangt idd van een reset af. maar als ik ‘m reset dan werkt alles weer 100%
Sinds de mods op beidde vc’s zijn de lampjes niet meer down geweest bij het opstarten.
toch neemt iig bij de 2e vc ondanks het opstart lampje de vering langzaam af.
Ik moet echter wel zeggen dat ik iig ook een klein hydraulisch probleempje vermoed.
ik heb 6 mnd geleden ook zelf zo’n uitleesapparaatje gefabriceerd en dat werkte perfect, hij ligt bij mij dan ook standaard opgeborgen in het reservewiel !
ik heb mn info hiervandaan tip van citroen23, ik kreeg wel heeeel veel nietszeggende foutcodes zoals hele hoop x starten zonder startcode ingevoerd
ik kon overigens ook gewoon de slopel van mn broer en de jag van mn pa uitlezen, moet je wel de foutcodes en verdere info hebben
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Nou, gisteren kreeg ik wel een lampje op contact, maar vervolgens wel een algehele storing, code 54. Dus dat gaat gelukkig voor jou niet altijd op.
Morgen weet je het!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ronaldeponald schreef:ik heb 6 mnd geleden ook zelf zo’n uitleesapparaatje gefabriceerd en dat werkte perfect, hij ligt bij mij dan ook standaard opgeborgen in het reservewiel !
ik heb mn info hiervandaan tip van citroen23, ik kreeg wel heeeel veel nietszeggende foutcodes zoals hele hoop x starten zonder startcode ingevoerd
ik kon overigens ook gewoon de slopel van mn broer en de jag van mn pa uitlezen, moet je wel de foutcodes en verdere info hebben
Door die link weet ik nu inderdaad ook dat je de zx ook met dit kastje kunt uitlezen. Maar de opel en jag zijn nieuw voor me!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
je kan ook uitlezen dmv het knipperende lampje van het mm te tellen in je dash, wat als schakelaar fungeert weet ik niet meer maar op die manier heb ik mn toyota mr2 een keer uitgelezen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
malle pietje schreef:Nou, gisteren kreeg ik wel een lampje op contact, maar vervolgens wel een algehele storing, code 54. Dus dat gaat gelukkig voor jou niet altijd op.
Morgen weet je het!
Veert hij ook slechter, als die storing 54 aanwezig is?
En als je ‘m reset, is de storing dan een tijdje weg of is hij direct weer terug?
ronaldeponald schreef:je kan ook uitlezen dmv het knipperende lampje van het mm te tellen in je dash, wat als schakelaar fungeert weet ik niet meer maar op die manier heb ik mn toyota mr2 een keer uitgelezen
Nope, dat werkt niet bij de hydroactief computer, schijnt wel te werken bij de motormanagement compu. Maar dat is alleen maar lastiger dan mèt kastje, vandaar ook dat ik dat kastje gemaakt heb
Example,
ik weet niet of ie stugger veert, ik heb de kastjes voor xsara coupe en gompy getest en zag toen code 54, heb er niet mee gereden, maar heb daarvoor ook niets gemerkt. ...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Toen ik mijn XM kocht brandde het veringslampje altijd wanneer ik hem startte. Nu niet meer. Dat gebeurt nou eenmaal met dingetjes in een Citroen dacht ik . En om er nou je dashbord voor open te halen…
Ik heb er nooit iets achter gezocht tot ik dit draadje doorals. Echter, als ik de vering handmatig op stug zet brand het lampje ook niet. Ik denk dus nog steeds dat het lampje gewoon stuk is, maar het maakt me wel nieuwschierig.
Dus ik durf het bijna niet te vragen maar heb je nog wat productiecapaciteit vrij? Geen haast, want de vering voelt prima, maar ik kan natuurlijk niet altijd in het ongewis blijven…
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Toen ik mijn XM kocht brandde het veringslampje altijd wanneer ik hem startte. Nu niet meer. Dat gebeurt nou eenmaal met dingetjes in een Citroen dacht ik
. En om er nou je dashbord voor open te halen…
Ik heb er nooit iets achter gezocht tot ik dit draadje doorals. Echter, als ik de vering handmatig op stug zet brand het lampje ook niet. Ik denk dus nog steeds dat het lampje gewoon stuk is, maar het maakt me wel nieuwschierig.
Dus ik durf het bijna niet te vragen maar heb je nog wat productiecapaciteit vrij? Geen haast, want de vering voelt prima, maar ik kan natuurlijk niet altijd in het ongewis blijven…
Groet,
Ree
Ree, wete je zeker dat je het wilt weten ?
Soms stap je juist in een poel van (kostbare) ellende die je niet had toen je zo heerlijk onwetend was…..
Tja, die kans is aanwezig, maar wie niet meet, die niet weet!
Enfin, ik heb je een pb gestuurd!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Toen ik mijn XM kocht brandde het veringslampje altijd wanneer ik hem startte. Nu niet meer. Dat gebeurt nou eenmaal met dingetjes in een Citroen dacht ik . En om er nou je dashbord voor open te halen…
Ik heb er nooit iets achter gezocht tot ik dit draadje doorals. Echter, als ik de vering handmatig op stug zet brand het lampje ook niet. Ik denk dus nog steeds dat het lampje gewoon stuk is, maar het maakt me wel nieuwschierig
Dat zijn precies de verschijnselen die ik ook had, en die opgelost werden door de stekker van de veercomputer los en vast te maken.. Ik wil wedden dat je lampje niet stuk is maar dat je vering ook niet meer zo geweldig is, en een beetje gehorig in het vooronder ?