Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
als al 2 partijen met een goeie kijk op auto’s nee zegt dan denk ik dat de verstandigste keuze is om ook nee te zeggen.
Uhh mag je die auto niet een keer huren of lenen voor een paar dagen tis tenslotte een huur auto die op naam staat? dan kun je het zelf is meten.
Sep schreef:als al 2 partijen met een goeie kijk op auto’s nee zegt dan denk ik dat de verstandigste keuze is om ook nee te zeggen.
Uhh mag je die auto niet een keer huren of lenen voor een paar dagen tis tenslotte een huur auto die op naam staat? dan kun je het zelf is meten.
Ik denk dat je gelijk heb, ik denk dat ik zaterdag toch naar Groningen afreis met Weefje om naar die Xantia te kijken en we gaan ook kijken bij de garage waar hij zijn ZX diesel heeft gehaald.
Die Xantia huren zal best mogelijk zijn, helaas ligt groningen niet om de hoek als je in Rotterdam woont
Ik ga hem gewoon eerlijk uitvragen hoe e.e.a. zit, maar hou er sterk rekening mee dat ik het niet ga doen.
Re: Xantia
M&M schreef:Ik vind zelf die rode wel wat ... incl afeleverbeurt ( altijd ff afwachten wat dat inhoudt natuurlijk ) en uiteraard verse APK ... ziet er netjes uit !
Waarschijnlijk alleen effe de tuinslang erop om af te spoelen, zelfs de dealer “vergeet” bij een wat goedkopere auto de afleveringsbeurt
Persoonlijk vind ik die blauwe mooier, maar ja met zo een handelaar blijft het helemaal een gok met wat er allemaal aan kan mankeren. Ceulen & Co is tenminste eerlijk, ze hadden daar ook hun mond kunnen houden en dan zou ik voor 99,9% de auto kopen.
Het is wel grappig dat die blauwe op autotrack voor 1900 staat en op de website van die handelaar voor 2700 + 270 voor de afleveringsbeurt :
Dat geloof ik best, ik schrijf dat n.a.v. een ervaring met een dealer waar ik een goede klant was.
Grappig om te lezen hoe er gesproken wordt over en voor mijn gevoel het niet gecheckt wordt. Bij twijfel over de zuigers/zuigerveren/cilinder door het olieverbruik laat je toch een cilinderlek test uitvoeren door Ceulen en Ko. De prijs is niet hoog, de garage is in mijn ogen en ervaring te vertrouwen.
Inderdaad moet je wanneer je er veel twijfel over hebt geen lange rit van Rotterdam naar Groningen aan gaan wagen. Gewoon in je omgeving gaan zoeken.
Wanneer je toch gaat rij dan ook even langs Fieten in Beilen.
http://www.citroenfieten.nl/intro1.htm
Die heeft ook vaak leuke auto’s staan en is in mijn ogen ook een betrouwbaar adres. Wel zo’n echte typische Citroën man, maar ook hij komt na wat hij zegt en geeft een eerlijk beeld van een auto.
Wanneer je aan komt zie je dat hij aangeschreven staat als autodemontage Fieten. Maar hij handelt ook in Citroëns.
En repareert dus al een jaar of 25. Wanneer een dealer in de buurt gebruikte onderdelen nodig heeft komen die meestal van Fieten.
Johan (JHV, Xantia site)
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
JHV schreef:Grappig om te lezen hoe er gesproken wordt over en voor mijn gevoel het niet gecheckt wordt. Bij twijfel over de zuigers/zuigerveren/cilinder door het olieverbruik laat je toch een cilinderlek test uitvoeren door Ceulen en Ko. De prijs is niet hoog, de garage is in mijn ogen en ervaring te vertrouwen.
Inderdaad moet je wanneer je er veel twijfel over hebt geen lange rit van Rotterdam naar Groningen aan gaan wagen. Gewoon in je omgeving gaan zoeken.
Wanneer je toch gaat rij dan ook even langs Fieten in Beilen.
http://www.citroenfieten.nl/intro1.htm
Die heeft ook vaak leuke auto’s staan en is in mijn ogen ook een betrouwbaar adres. Wel zo’n echte typische Citroën man, maar ook hij komt na wat hij zegt en geeft een eerlijk beeld van een auto.
Wanneer je aan komt zie je dat hij aangeschreven staat als autodemontage Fieten. Maar hij handelt ook in Citroëns.
En repareert dus al een jaar of 25. Wanneer een dealer in de buurt gebruikte onderdelen nodig heeft komen die meestal van Fieten.
Johan (JHV, Xantia site)
Ik zeg ook niet dat die garage niet te vertrouwen is, als dat wel zo was dan had hij vast en zeker zijn mond gehouden over het olie verbruik en dat zegt hij nu gewoon eerlijk.
De rit naar Groningen is het probleem niet, dat heb ik er voor over om bij een eerlijk adres een Citroen te kopen. Ik heb geen zin in kosten van veel meer dan €1000, kijk een koppeling ofzo kan altijd vroeg of laat, maar een hele motor revisie is mij te duur.
Bedoel je met een “cilinderlek test” een compressie test? Is dat makkelijk te doen bij een diesel?
Ik ga zeker langs Fieten, want daar rijden we toch langs op de weg naar Groningen.
Misschien is het handiger je bezoek naar het noorden uit te stellen.
Dit omdat zowel bij Fieten als bij van Ceulen de auto’s buiten staan.
Ben zelf gister nog bij Fieten geweest daar waren de auto’s niet sneeuw vrij en met de vorst van vannacht er overheen zijn ze ook niet makkelijk sneeuw vrij te maken.
Ik vermoet dat bij Ceulen het hetzelfde verhaal is.
Overigens is het handiger van uit R-dam om na Utrecht de A27 aan te houden en door de polder A6 en A7 te gaan en niet langs Zwolle A28 zoals jij van plan was.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Wat een discussie zeg…. gewoon ffe gaan kijken en evt. meeneme
Met een berg sneeuw en gladheid op de weg vraag ik me af of het nog wel verstandig is om morgen te gaan kijen :
Er word meer sneeuw en vorst voorspeld, maar ja het zou de eerste keer niet zijn dat de weerclowns ernaast zitten, het lijken net autohandelaren, net zo onbetrouwbaar
Met een berg sneeuw en gladheid op de weg vraag ik me af of het nog wel verstandig is om morgen te gaan kijen
Watje!
Net even weggeweest. Als je rustig rijdt, is er niks aan de hand. De snelwegen zijn superschoon.
Alleen weer een paar dombo’s die geen afstand houden. Gevolg: kettingbotsing…
Wat een discussie zeg…. gewoon ffe gaan kijken en evt. meeneme
Beste advies tot nu toe!
Re: Xantia
M&M schreef:Snelwegen zijn idd prima ... op de halve garen na die nu nog steeds hardnekkig bumperkleven
Vanochtend weer zo’n randdebiel in een busje op m’n bumper ... ben maar extra langzaam gegaan en toen hij er voorbij wilde gas gegeven ... kinderachtig maar goed hij begreep iig de boodschap ...Sorry ZX1.4i OT ... moraal -> gewoon gaan ! , kijken en eventueel kopen
Weefje schreef:gti_styling84 schreef:Wat een discussie zeg…. gewoon ff gaan kijken en evt. meenemen
Beste advies tot nu toe!
Ik ga morgen gewoon kijken, is het wat en ik kan het eens worden over de prijs/condities met de garage dan doe ik het gewoon.
Uitstellen of niet? De snelwegen zijn schoon maar de provinciale wegen en dorpen/plaatsen zeker niet. Hoewel in Groningen minder sneeuw ligt dan ten zuiden van, en in, Assen. Dus de wegen zijn volgens mij, met beleid, te doen. Ze verwachten wel meer sneeuw.
Een ander punt is dat de meeste buiten staande auto’s onder een dikke laag sneeuw/ijs liggen. Dan zie je niet echt alles.
Sucses met de bezoeken.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Thanx voor alle adviezen, morgenvroeg vertrek ik met Weefje naar Groningen.
Het weer zal wel meevallen hoop ik, ze hadden strenge vorst voorspeld voor deze nacht (het is nu 02:39) en ik zie dat het maar net -1 is
————————————————————————————————————————
Thanx voor alle adviezen, morgenvroeg vertrek ik met Weefje naar Groningen.
7 uur! Godverdegodver.. Da’s een tijd voor boeren, man!
Maar goed, ik ben al wakker…
Vandaag naar de Xantia wezen kijken en een uitgebreide proefrit gemaakt. Het olie verbruik valt zo te zien mee, een ontluchtings slang is lek , waardoor er olie/dampen naar buiten wordt gegooid. Het lek zat naar beneden gericht, op die plek was er een aardige zweetplek.
De Koppakking en ditributieriem is c.a. 2500km terug vervangen, het oliepijl staat nu netjes tussen min en max. even vanuit gaande dat er tussentijds niet is bijgevuld en bij de koppakkingwissel de hele boel is volgegooid valt het verbruik wel mee lijkt mij :
De staat van het HP systeem:
- Van de hoogste stand naar de laagste laten zakken met de motor uit hoor je een heel licht kraakje 1x aan de voorkant.
- Volgens de verkoper is het HP systeem het “nieuwe?” systeem, waardoor de auto niet inzakt, er zitten 6 veerbollen in.
- Voor en na de proefrit (op de brug) onder de auto gekeken, nergens sporen van LHM lekkage.
- Leidingen zien er goed uit en zijn niet roestig.
- De HD pomp giert/schurend geluid als je het stuur helemaal naar links/rechts draait en het in de uiterste stand vasthoud, volgens de verkoper is dit drukopbouw en is het normaal.
- De spanrol zwabbert nogal bij stationair toerental, volgens de verkoper is dit een verende rol, hij gaf gas en toen draaide de rol netjes zonder te zwabberen, is dit normaal?