2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
motorolie verbruik
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 04 maart 2005 12:45 PM
  [ # 16 ]

Iedereen die lid is van de CCNL krijgt korting bij de Brezan, net als in Delft als je student bent! Dat scheelt op de meeste produkten 20% en op sommige onderdelen zelfs 30%, dus best de moeite waard!!! Dus voor wat betreft die Castrol die zo duur is, kijk eens bij de Brezan….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 maart 2005 01:49 PM
  [ # 17 ]

Kijk aan deze tips heb ik wat, wat betreft de Xantia 1.9D

De auto geeft volgens de verkoper geen zwarte of blauwe rookpluimen.
Blijft toch de vraag waarom het juist na de koppakking wissel is gebeurd?
Was het olie verbruik er al?, dat beweert men van niet, of klopt het verhaal van een hogere compressie?

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 04 maart 2005 07:14 PM
  [ # 18 ]
winnetou schreef:
mpostma schreef:

Klopt. Mijn oude dieselblok verbruikte veel olie en dat zag je niet aan blauwe rook. Bij flink doorblazen (vooral als de turbo actief werd) kwam er een grijz/zwarte wervelende rook uit de uitlaat en als je erachter reed rook je heel duidelijk dat het echt een vieze oude stinkdiesel was die flink wat olie verbruikt. Dat kon je trouwens mooi zien in de linkerzijspiegel in het donker met achterliggers. Die achterliggers werden aardig mistig.

Nu gelukkig totaal geen last: al is het olieverbruik nu ook beslist niet verwaarloosbaar: ong. 1 liter op de 5000 km.

Gr,
Marten

Dat doet mijn turbodiesel ook. Ik heb me laten vertellen dat dat volkomen normaal is bij oudere turbodiesels, zolang dit maar niet constant gebeurt.  Confused
Maarre, die blauwe rook wordt veroorzaakt door versleten verstuivers? En ik maar denken dat het door versleten klepgeleiders kwam Surprisedops: ... Ik zal er eens naar laten kijken, heb er ook nogal last van.
En 1 liter op 5000 km is heel netjes, mijn complimenten!  Very Happy

Mijn turbodiesel is ook een beetje stoffig bij accelereren (inderdaad goed te zien ‘s avonds in het licht van achterliggers). Maar ja, mijn BX-je heeft er bijna 400.000 op zitten. Toch zie ik regelmatig nieuwe (turbo)diesels van allerlei automerken voorbij accelereren en dan denk ik: Nou, daar kan mijn BX een puntje aan zuigen (wat roetproductie betreft dan)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 maart 2005 08:28 PM
  [ # 19 ]

Yep, zo ook de voorloop lease bak die ik heb gehad begin vorig jaar, een Fiat Multiwagon 1.9JTD Multi-jet. Ik kreeg die auto met een paar kilometers op de teller en heb er 4000km in gereden, dat ding bleef flink roken bij het gasgeven Confused

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook