Hoi,
Kan iemand mij vertellen of het plaatsen van een trekhaak onder ene Berlingo (bestel) moeilijk is. Ik heb gezien dat de gaten reeds aanwezig zijn dus dat gaat denk ik wel.
Waar ik tegen op zie is het elektrische werk?
Ik wil nl ene 13 polige Multicon stekker monteren voor de caravan en als ik dit laat doen door de garage incl trekhaak dan ben ik € 400,- kwijt das best veel -(
Bedankt Jaap
Re: Trekhaak plaatsen berlingo
Hoi,
ik weet niet waar je woont maar bij de alfashop in hasselt doen ze het voor 200 euro of minder (all in)_
maar ik wilde onder mijn Berlingo ook een trekhaak zetten,en ik vertelde eigelijk het zelfde verhaal als jou aan mijn garagist.
die zij dat je een stekker erbij kreeg waarmee je alles kon inpluggen zowel de verlichting als het elektr van de trekhaak.
dus in feite plug en play.
maar verder weet ik het niet want de trekhaak is er niet gekomen omdat de auto verkocht is.
grt
bij halfords hebben ze een standaard aansluitset electrisch voor de trekhaak kijk maar op hun www
berlingo multispace
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
ga nou geen half bakken dingen op je auto bouwen daar krijg je geheid spijt van.
een trekhaak kan je echt wel zelf als je tijd en een brug hebt. de aansluit ste kan je echt het best origineel kopen dit zit er zo onder en dan hoef je nix te meten en uit te zoeken alles is voor bewerkt en er zit een goede handleiding bij dit geld ook voor de haak trouwens.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
€ 400 is m.i. veel te veel voor trekhaak met montage.
Onder voorbehoud van de goede trekhaak. Maar de prijzen zijn op dit moment +/- 160,00 voor de vaste trekhaak. En 36,00 voor de kabelset.
Merk: Brink max trekgewicht 1100 kg
Klik hier voor de trekhaak incl de montage tijden. Montage tijd circa 1 uur.
Dus als je zelf een beetje handig bent…....
Martin
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ineens besef ik hoeveel ik heb bespaard tijdens de sleutelmeeting!
Maareh, als ik het zelf onder een oude GS kan, dan is zo’n moderne wagen een eitje.
BTW, €36,- voor een kabelset speciaal voor de berlingo, dat vind ik veel geld!
Ik heb voor een universele kabelset €7,50 incl. BTW neergeteld, maar da’s dan zonder zo’n “plug and play” stekker. Een stekkertje van bijna €30,- dus.
Inderdaad, is vind ik 36 euro voor de kabelset ook te veel, maar het is de prijs die mijn systeem aangeeft. ‘k zal morgen eens bellen met m’n adresje. Denk dat het dan goedkoper kan zijn.
Verkoop advies prijs is:
voor de vaste trekhaak € 201.71 incl btw
Kabelset € 45.82 incl btw
Dus de prijzen zijn al vrij scherp met de boven genoemde prijs van 160,00 / 36,00.
Ik weet een adresje wat ze voor die prijs levert. (Dan zou er alleen nog verzend/bezorgkosten bij komen, zal rond de 12,50 euro liggen denk ik.
Martin
En als je een beetje goed met je eigen dealer om kunt gaan heb je het hele spul bij elkaar voor 155,10 alleen moet je hem er wel zelf onder zetten natuurlijk ,maar dat is ook niet zoveel werk.
Ik had wel 25% op de haak en 15% op de kabelset, scheelt altijd weer wat in deze dure tijd.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Totaal aantal Berichten: 82
- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
mvsbab@tiscali.nl schreef:[...]Verkoop advies prijs is:
voor de vaste trekhaak € 201.71 incl btw
Kabelset € 45.82 incl btwDus de prijzen zijn al vrij scherp met de boven genoemde prijs van 160,00 / 36,00.
[...]
Bij wat neuzen in oudere berichten kwam ik bovenstaande tegen. Als ik die adviesprijzen optel kom ik aan € 247,53 zonder plaatsing. Ik heb een nieuwe Berlingo gekocht. De meerprijs voor een vaste trekhaak was € 250,00. Ik heb hem zelf ooit goedkoper geplaatst, maar die 250 met plaatsing blijken dus redelijk te zijn.
Dit is, neem ik aan, bij de aanschaf van een nw auto.
Dan is er geen arbeidsloon gerekend / verrekend, een trekhaak plaatsen bij een berlingo is ook bijna ‘plug ‘n Play’ (er staat 1 uur voor)
Martin
mvsbab@tiscali.nl schreef:Dit is, neem ik aan, bij de aanschaf van een nw auto.
Dan is er geen arbeidsloon gerekend / verrekend, een trekhaak plaatsen bij een berlingo is ook bijna ‘plug ‘n Play’ (er staat 1 uur voor)Martin
Ik heb ongeveer 3 weken geleden zelf een trekhaak geplaatst onder mijn Partner (=Berlingo ).
Was volledig klaar op 1uur 30 min op een rustig tempo en zonder brug of put.
Had wel de electrische “plug & play” kabelset genomen.
Voor de handige mensen onder ons is het plaatsen een eitje…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 82
- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
BIG charlie schreef:Ik heb ongeveer 3 weken geleden zelf een trekhaak geplaatst onder mijn Partner (=Berlingo ).
Voor de handige mensen onder ons is het plaatsen een eitje…
Wat heeft het je gekost?
PlusMinus schreef:BIG charlie schreef:Ik heb ongeveer 3 weken geleden zelf een trekhaak geplaatst onder mijn Partner (=Berlingo ).
Voor de handige mensen onder ons is het plaatsen een eitje…Wat heeft het je gekost?
Ik heb die gekocht van iemand die hem juist aangeschaft had maar nog niet gemonteerd….(en ja via de koopjeskrant )
Ondertussen kreeg hij het nieuws dat ie een firmawagen kreeg.
Ik heb deze kunnen kopen voor 100 euro + 30 euro voor de bekabelingset.
Alles zat nog netjes in de krimpfolie en het karton.
Kwestie van geluk hebben en er als eerste bij te zijn.
Nieuw kostte die 292 euro gemonteerd (nagevraagd in het Antwerpse )
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Ik zou ook wel graag zo’n trekhaak achter de mijnen hangen.
Mr dan moet ik opnieuw gaan keuren ofzo?
En hoeveel mag ik daarmee trekken?
&imgrefurl=http://www.2dehands.nl/atec-starline-trailer-aktieprijzen-29152697.html&usg=__rZHKuYiS0YIy7z3q7lJEOSqHa8c=&h=435&w=580&sz=92&hl=nl&start=27&um=1&tbnid=vxFavHugomQ9aM:&tbnh=101&tbnw=134&prev;=/images?q=atec&ndsp=18&hl=nl&sa=N&start=18&um=1
deze zal ik bv nie tmogen achter mijn berlingo hangen zeker :unsure:
Keuring is inderdaad verplicht en er is ook contole op.
Die paardenvan mag je wel vergeten, 1100kg geremd is de max..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 18
- Ami 6 Berline
- 2CV 2cv4 ZDZ
- Dyane 6 Commerciale
- HY Indenor Diesel
- 2CV AZ
Onzin, meestal staat het gewicht wat je mag trekken gewoon op je kentekenpapieren of check het even op rdw.nl voertuiggegevens of er nu wel of geen trekhaak onder zit. Op een berlingo van 2006 staat het er zeker op.
Opnieuw keuren hoeft dus niet.
Voor de apk is het al helemaal niet nodig alleen moet de trekhaak vast zitten wat met een sleutel gecontroleerd kan worden en mag de kogeldiameter niet kleiner zijn dan 49mm.
berlingo 2006…stekker bij de dealer kopen, trekhaak op een demontagebedrijf.
Cheers Pinoos