gRrrrrrrrrrr, bout dolgedraaid waarmee ik de bak van de motor af kan krijgen en ik kan er ook niet fatsoenlijk bij…........
Wat plaatjes van deze sfeerverzieker
sleufje erin, en je grootste (slag) schroevendraaier pakken ?
Je hebt haast geen plaats aan die bout, 15-20cm daarachter zit het motorblok.
Ik zou op dit moment de dopsleutel opofferen.
De inbus erin slagen, vastlassen en dan de ratel erop met een kort verlengstuk.
Dit is de lastigste bout bij het TU blok en de MA bak, met een inbus op de doppenset wil het het beste gaan.
Je kunt ook proberen om de uitlaatcollector eraf te halen, de eerste demper (kat?) en dan de uitlaatbuis mede met je inbussleutel laten draaien, die paar cm dat je kunt bewegen kan genoeg zijn, ik geloof dat ik dit bij de AX 1000 heb moeten doen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Grote torx dop erin rammen en dan voorzichtig los draaien. Anders (als je erbij komt) hamer en beitel.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Hamer en beitel? En dan de kop kapot meppen?
Hij moet er morgen in ieder geval uit, ik heb zin om te toeren met de nieuwe bak .
Art schreef:Grote torx dop erin rammen en dan voorzichtig los draaien.
Dat truukje heb ik al een paar keer met goed resultaat gebruikt
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Uiteindelijk de boormachine erop gezet en zo diep geboord dat ik de kop van de bout eraf kon meppen. De bak hangt er inmiddels onder en het is een groot succes .
Niet doldraaien is het best eigenlijk. Goeie bits en sleutels gebruiken voorkomt een hoop gedonder. Bovendien de boutkop schoonmaken van te voren, zodat de inbus er ver genoeg in kan schuiven. Meja, da’s wijsheid achteraf waarvan ik hoop dat je er toch iets aanhebt de volgende keer.
Loskappen met moker en beitel wil ook wel eens.
Het was idd weer een uiterst leerzame ervaring! Ik schaf (met het geld wat ik zo een beetje ‘verdien’ door wat zelf te doen) stukje bij beetje kwaliteitsgereedschap aan. Desalniettemin heeft de inbussleutel het prima overleefd (merk onbekend, werd met de grasmaaier meegeleverd), maar wellicht de bout nog beter schoonmaken had het kunnen doen. Van de andere kan heb ik nog nooit een bout meegemaakt die zo verschrikkelijk vast zat; ik ben dan weer wel betrekkelijk jong en heb weinig sleutelervaring .
F*ck, vandaag weer een boete binnen gehad, deze is weliswaar maar 14 euro, maar toch…..
Het gaat om f*cking 4 ielige kilometertjes (na correctie) op zo’n trajectcontrolegezeik stuk van de A20
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:F*ck, vandaag weer een boete binnen gehad, deze is weliswaar maar 14 euro, maar toch…..
Het gaat om f*cking 4 ielige kilometertjes (na correctie) op zo’n trajectcontrolegezeik stuk van de A20
Ach ja.. het kost dan ook bijna niks… In Noorwegen had je daar reeds een euro of 200 voor mogen lappen.
Wat????
Willen ze daar 200 euro voor zo weinig kilometers te hard, hebben?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BasisBIX schreef:Wat????
Willen ze daar 200 euro voor zo weinig kilometers te hard, hebben?
Jep. Daar ben je de lul…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:BasisBIX schreef:Wat????
Willen ze daar 200 euro voor zo weinig kilometers te hard, hebben?Jep. Daar ben je de lul…
Nou, maar goed dat we dan in Nederland wonen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
B_iks schreef:Het was idd weer een uiterst leerzame ervaring! Ik schaf (met het geld wat ik zo een beetje ‘verdien’ door wat zelf te doen) stukje bij beetje kwaliteitsgereedschap aan.
kwaliteitsgereedschap , dat is het belangrijkste.
Ik heb de eerste jaren toch aardig wat prul gekocht en achteraf moet je dan terug kopen .... , daar wil ik best over klagen. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017