shake shake
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 03 maart 2005 08:01 PM

Potverdikkie, ik vind al die sneeuw fantastisch hoor, maar ik gleed gisteren met m’n rechtervoorwiel tegen de stoep aan!! Ik hoop dat het zacht genoeg was, ik heb (nog) geen schade kunnen ontdekken…

Maar wat ik eigenlijk wil vragen: ik heb tegenwoordig bij het omhoog komen van het koppelingspedaal in de derde en (vooral) in de tweede versnelling last van een trillende auto. Ik merk het alleen bij het terugschakelen, wat mij logisch lijkt, omdat je dan geen gas geeft. Het gebeurt net voor het aanvangen van het pakken van de versnellingsbak in de betreffende versnelling.

Versleten platen?? Sad

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 04 maart 2005 01:44 AM
  [ # 1 ]

Re: shake shake

martijn78 schreef:

Potverdikkie, ik vind al die sneeuw fantastisch hoor, maar ik gleed gisteren met m’n rechtervoorwiel tegen de stoep aan!! Ik hoop dat het zacht genoeg was, ik heb (nog) geen schade kunnen ontdekken…

Maar wat ik eigenlijk wil vragen: ik heb tegenwoordig bij het omhoog komen van het koppelingspedaal in de derde en (vooral) in de tweede versnelling last van een trillende auto. Ik merk het alleen bij het terugschakelen, wat mij logisch lijkt, omdat je dan geen gas geeft. Het gebeurt net voor het aanvangen van het pakken van de versnellingsbak in de betreffende versnelling.

Versleten platen?? Sad

Bij het opvangen dus, is het niet de motor die dan slecht loopt ofzo?

Het zou ook een spoortje vettigheid op de platen kunnen zijn. Olielekje aan de bakzijde wellicht? Wat je zou kunnen proberen is een klein stukje met slippende koppeling in de 3e versnelling te rijden om zo de platen te “poetsen”. Zo rijd ik zelf al een jaar of 5 met een 19tgd die me al die tijd probeert te vertellen dat de koppeling er een keer aankomt….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 maart 2005 01:20 PM
  [ # 2 ]

Versleten platen lijkt me niet het geval te zijn, dan zou je toch last moeten hebben van een doorslippende koppeling als je gewoon een keertje vol gas geeft, vooral in een wat hogere versnelling. Ik denk dat Karel wel eens gelijk kan hebben: vettigheid/ olie op je koppelingsplaten. Heb je misschien ook last van olielekkage? En dan met name ter hoogte van de koppelingsplaat? Er zit -dacht ik- aan het eind van de krukas, voordat deze in de drukgroep steekt nog een oliekeerring, misschien heeft die zijn beste tijd gehad. Om dat te vervangen moet je eigenlijk de motor en de versnellingsbak van elkaar scheiden, en de drukgroep verwijderen etc. Werkzaamheden die je het beste maar kan combineren met het vervangen van de drukgroep en koppelingsplaat.

Het makkelijkste lijkt me om voorlopig maar lekker door te rijden en het even aan te kijken. Misschien komt het wel gewoon door de kou: ik had er gisteravond namelijk ook een beetje last van, terwijl mijn blok kurkdroog is… Wink

Profiel  

martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 04 maart 2005 07:06 PM
  [ # 3 ]

Ik zal de eerstvolgende keer even m’n platen poetsen, bedankt voor de tip!
Very Happy Ik heb inderdaad last van een beetje olielekkage bij de bak, niet geheel vreemd na 395dkm..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook