2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Ik ben de trotse bezitter van een ZX
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 31 januari 2008 12:21 AM
  [ # 16 ]
ZX-Enschede schreef:
gompy58 schreef:

Dat ding kost je idd iets van 7 tientjes. alleen… je hebt 2 types en eigenlijk zie je pas welke je hebt als de boel eruit ligt…

Voordat je begint dus een dealer zoeken die ze ALLEBEI op voorraad heeft en waar je de goede radiateur kan ophalen als de oude eruit ligt. Of allebei kopen en de verkeerde teruggeven en terug laten betalen. Er is een Behr radiateur en een Valeo. Deze zijn door elkaar gebruikt in de productie en je kunt niet uit een bouwjaar of zo afleiden welke in jouw auto zit.

is het niet geweldig zo’n ZX? Very Happy Laughing

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 31 januari 2008 12:32 AM
  [ # 17 ]

Als die verd.mde radiateurs maar niet kapot gingen was er niks aan de hand… En dan dat kl.tewerk om het hele dash eruit te halen. Je bent een hele dag bezig en ik heb een jampot met schroeven en clips over.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 31 januari 2008 01:04 AM
  [ # 18 ]

Zooo even een update Cool
Het was dus een kl*te dag eerst 4 uur in de vette regen staan werken, en toen het droog was was er geen werk meer Rolling Eyes
Maar het gaat hier om de ZX, ik ben dus vanmiddag naar de garage gegaan waar mijn zx vandaan komt, de damp kwam uit de auto dus het was gelijk duidelijk waar ik voor kwam Confused  de monteur keek eens op zijn gemakje onder de kap en achter het dashboard kastje een smerige boel Rolling Eyes
hij kwam tot de volgende de uitspraak, dit ken ik niet is te ingewikkeld ik ander mannetje bellen Shocked  ik dus naar dat andere mannetje gereden en
en gelijk wat dingen gedemomeerd om eens ff t kijken het werd snel duidelijk alle moet er uit ahh dat kost je zo’n beetje 450€, ik me oude garage gebeld en uit gelegt, conclusie hij komt me 100€ tegemoet aan de reperatie Rolling Eyes  nu kost het dus 350€ nog veel maar heb afgesproken dat ik zelf het een en ander demonteer en dat druk de kosten ook weer dus ga zaterdag aan de slag en maandag naar de garage om 13:00 en dan woensdag heb ik mijn ZX weer terug Very Happy Very Happy Very Happy het zullen stille dagen worden zonder me ZX maar heb me Trans-Alp nog Mr. Green

Greetz Sratch & Zoef!!!

ZX 2.0 16V

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 31 januari 2008 01:07 AM
  [ # 19 ]

Sjee man! Als je al zoveel demonteert kun je net zo goed de rest er ook afhalen en de radiateur vervangen. Het is gewoon een hoop werk maar technisch gezien niet erg ingewikkeld.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 31 januari 2008 01:17 AM
  [ # 20 ]

Ik heb mijn zx nu 2 maanden kwa rijden begrijpen we elkaar heel goed Mr. Green maa om gelijk zover te gaan zoals onderstaande foto
nee dat moet ik nog ff leren maar dat komt in de toekomst wel stapje voor stapje Cool

Greetz ZX1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 31 januari 2008 05:28 AM
  [ # 21 ]

nou nou.. ZX bouwpakket!

Alhoewel het meer werk lijkt dan dat het is. Veel panelen zitten met 4 of 2 schroeven vast en komen dan zo los

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 februari 2008 05:31 PM
  [ # 22 ]

Update we zijn vandaag begonnen met de zx te strippen Cool
Het ging allmaal redelijk voorspoedig Cool  tot dat ik me dashboardkasje er niet uit krijg en me knoppen-unit van de kachel dat zit zo vreemd alles netjes   los maar het zit nog vast aan de bovenste ventilatie-rooster hoe krijg je die er uit??? Confused  en dan die vervelende torks schroefjes Evil or Very Mad ik ga nu ff wat drinken en dan gaan we weer verder Cool  mochten jullie tips hebben altijd welkom Very Happy

Greetz ZX1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 02 februari 2008 06:27 PM
  [ # 23 ]

humor, die foto die je laat zien van de gestripte zx is er een uit velsen. Die hebben sohail en ik destijds samen gedaan.

Het valt best mee hoor om de boel eruit te halen. Wat handig is is een digitale camera, een plek waar je eea uit kunt stallen , eventueel een beetje in volgorde en wara je niet opeens wegmoet. Bijvoorkeur een goede lamp erbij hebben. Bouwlampje Cool \

Als je het kunt laten doen voor 350 incl materiaal. DOEN!. Dat was destijds mijn tarief incl. materiaal en wassen Cool

Let erop dat die geen die het doet in ieder geval het radiator huis helemaal eruit haalt en HELEMAAL SCHOON maakt en DROOGT!

Als je dat niet doet gaat de achtergebleven smurrie gewoon weer lekker verdampen en ben je net zo ver.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 februari 2008 06:29 PM
  [ # 24 ]

aansteker los maken. Onderaan bij het tapijt in het midden van de console zit een 10mm boutje. Die losmaken. Alle boutje van dat hard plastice ding losmaken en er gewoon uithalen met beleid.

Die roosters zitten namelijk als 1 geheel met dat hele midden ding.

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 februari 2008 07:28 PM
  [ # 25 ]

mmmmmmmm alles zit keurig los alleen krijg ik het gedeelte met de ventilatie roosters niet los en ben bang dat ik iets afbreek Confused  zoals met de kilometertellerkabel Sad  enne het dashboard lukt ook nog steeds niet grrrr Confused

Greetz ZX1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 02 februari 2008 09:32 PM
  [ # 26 ]

de ventilatie roosters eruit wippen en daar zit een aan elke zijde een klem die je los moet klikken

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 02 februari 2008 09:37 PM
  [ # 27 ]

dashboard heeft ook 2 bouten zitten aan de zijkant he.
Daar waar je deur ertegen aan komt.

enneug ter infio.

Het kachelhuis dat dus onder je dash zit, moet je losmaken door de 2 bouten die in de motorruimte tegen het brandschot aanzitten.

Ruitenwisser moet eraf
de grijze plaat onderaan de ruit moet erook af…

heb je oveirgens goed onthouden hoe de kabels van de kachelbediening zaten ? das altijd een K-verhaal geweest.

oh ja. er loopt ook nog een metalen strip aan de ondekant van het dash van links naar rechts. Duidelijk te vinden bij het zekering kastje.
Die moet ook los

Heb je genoeg jampotjes ? Laughing

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 februari 2008 09:56 PM
  [ # 28 ]

Ik bedoel het dashboardkastje krijg ik er niet uit Rolling Eyes  er zaten 4 schroefjes aan de binnekant en wiebelt ie los in me dasboard en meer wil die niet Confused 
tot nu toe alle kabels gemerkt en op geschreven hoe en wat Wink
ik ga weer ff sleutelen weer bedankt voor de tips halelujah

Greetz Z1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 02 februari 2008 10:05 PM
  [ # 29 ]

heb je het tapijt/doek daar war de bijrijder zijn schoenen heeft al losgemaakt van de rails ?

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 februari 2008 10:16 PM
  [ # 30 ]

nee nog niet dat is zooooooo vies klef enz enz en er zittenan die plastic nopjes dopjes die ik er niet af krijg Evil or Very Mad  voor de rest het middenconsol is der uit oleeee Very Happy alleen dan kom je weer kabels tegen Cool  ik stop er ff mee voor vandaag morgen weer een dag Wink  wooow zo’n zx eist wel al je vrijetijd op had eigenlijk nog ff willen rijden op de motor Smile

Greetz ZX1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook