Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Met de bx leader en de gsa tank ik altijd gelode super 98 bij de esso. Dit is de enige pomp hier in de buurt waar je dat nog zo uit de pomp kan tanken.,
De bx 16rs loopt momenteel op total 98 exellium, maar die gooi ik vol daar waar de tank leeg is. Wel altijd ron 98
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Met de bx leader en de gsa tank ik altijd gelode super 98 bij de esso.
Weet je zeker dat dit wel gelood is?
Ik dacht dat dit niet meer verkocht werd in ons land.
Bij ons is er nog maar één tankstatiion dat Super 98 verkoopt, maar deze is wel ongelood.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik tank altijd bij de brand oil (op noodgevallen na)
(ik spaar zegels )
Voor de 1400 tank ik eigenlijk altijd 95 (soms superplus octaan 98)
Voor de GT tank ik ongeveer om en om (95 en superplus) mijn GT vind 98 namelijk erg lekker maar me portomonee vind het iets minder
(al scheeld 6 cent per L dus 2,40 per tank zowat niks)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
In de GT altijd 98!
In de 205 met 150 motor gewoon 95.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Met de cx-en tankte ik altijd van de avia, 98 dus. (2000 & Gti)
De Eend liep ook nog prima op de duitse 91 benzine.(s6)
De visa`s tot nu toe krijgen ook weer 98 van de avia met een scheutje loodvervanger.(s6)
Ik merk dat de visa slecht loopt op shell 98/pura.
Pingelen, meer gebruiken en langzamer!!
De zegeltjes-verzameling van avia groeit nog hard ook en zelfs met de 40 litertank van de visa.
Eerder ging ik met de OVLOV tanken bij de avia en had je met 3 keer tanken het boekkie vol!!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Voor de GSA en de Xantia altijd Super 98 van meestal de Firezone. Goedkoop en goed.
My other car is a broomstick.
Weet je zeker dat dit wel gelood is?
Ik dacht dat dit niet meer verkocht werd in ons land.
Bij ons is er nog maar één tankstatiion dat Super 98 verkoopt, maar deze is wel ongelood.
Ik weet het zeker, het staat op de pomp ,daarnaast kan je ook 98 loodvrijtanken. Ik heb het ook nagevraagd ooit aan de kassa en het is 98 met loodvervanger uit de pomp.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Met diverse oudere en nieuwere auto’s zowel diesel als benzine heb ik altijd de goedkoopst mogelijke rommel erin gemikt en ter vergelijk wel eens een tank dure permium zooi. Ik merk het verschil niet en het verschil tussen 1,489 en 1,365 merk ik wel, zeker als je 90 liter ineens tankt…da’s meer dan 10 euro!
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
ik tank altijd gewoon de goedkoopste euro 95… 98 is wat duurder en laat staan ultimate of V-power!
heeft iemand echt merkbare verschillen gehad in het verbruik tussen 95/98/ultimate/v-power benzines?
ik zou graag willen weten of het de moeite waard is om voor de duurdere benzines te kiezen!
ik rijd een Xantia 1.6 benzine uit 1996, op de tankdop staat dat ik zowel 95 als 98 kan tanken.
If you can’t beat it, bann it.
xchristox schreef:heeft iemand echt merkbare verschillen gehad in het verbruik tussen 95/98/ultimate/v-power benzines?
Ja, onze 205 met XY-blok sloeg voortdurend af op minder dan 98.
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Tankpas van de baas: Shell euro95 (maar niet op de snelweg). Is soms wel lastig als je lange ritten maakt. Je weet nooit wanneer je weer een Shellpomp tegenkomt.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
xchristox schreef:ik tank altijd gewoon de goedkoopste euro 95… 98 is wat duurder en laat staan ultimate of V-power!
heeft iemand echt merkbare verschillen gehad in het verbruik tussen 95/98/ultimate/v-power benzines?
ik zou graag willen weten of het de moeite waard is om voor de duurdere benzines te kiezen!
ik rijd een Xantia 1.6 benzine uit 1996, op de tankdop staat dat ik zowel 95 als 98 kan tanken.
mijn visa en de eend rijden echt veel beter op 98 benzine, maar die zijn wel uit ‘86 en ‘82.
98…
Als ik 95 in mijn xm 16v mik heb ik een probleem bij het doortrekken in de toeren. ergens bij 4500 rpm krijg ik dan een hikje. En das alleen bij 95 octaan.. dus….
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Maurice van Mourik schreef:Ik merk dat de visa slecht loopt op shell 98/pura.
Pingelen, meer gebruiken en langzamer!!
Bij mijn weten is Shell Pura gewoon 95 octaan en ook nog eens zwavelarm, dus niet direct te vergelijken met ‘normale’ ongelode 98 octaan.
Toen ik nog benzine/lpg reed tankte ik zonder uitzondering Total Excellium 98.
Edit: Niet alleen Shell Pura (niet meer verkocht), ook V-Power is gewoon 95 octaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!