Totaal aantal Berichten: 1417
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb net gekeken bij mij en heb links een marchal en rechts een cibie.. dat maakt dus allemaal niets uit.. kon op het merkje na geen verschil vinden.
Echt te triest voor woorden dat mensen je auto slopen, banden lek steken.. Mocht ik het ooit iemand zien doen vrees ik dat diegene de rest van zijn leven 2 Chevrons in z’n voorhoofd heeft…
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bassman schreef:
Bah!
Waar (welke wijk bedoel ik dan) in Apeldoorn woon je dan? Heb er voor zover ik me kan herinneren niks over in de krant gelezen…
Bassman; ik woon in de Maten in de Velden. Ik heb uiteraard aangifte gedaan bij onze Hermandad. Tegenwoordig kan dat ook al via internet.
Waarschijnlijk niet voldoende om de krant te kunnen halen, 1 op zich staand gevalletje…......we wonen niet in Enschede!
Maar goed, wel jammer dat dat ene gevalletje mij betrof.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:[
Waarschijnlijk niet voldoende om de krant te kunnen halen, 1 op zich staand gevalletje…......we wonen niet in Enschede!
Hehe….is het toeval dat je Enschede noemt? M’n zoon (Xantia-rijder) woont daar
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hoi,
Vervelend van je koplamp-glas. Als je constateerde dat er (nagenoeg) geen rubber tussen ruit en glas zat, kan het miscshien ook spontaan zijn gebeurd, door wrijving vanwege trillingen en temperatuursverschillen (uitzettingsverschillen tussen scherm en glas). Ik heb hier geen ervaring mee (wel met een voorruit en een metalen spiegel-beugel), maar het is misschien een optie.
Als dit waar is, is het goede nieuws dat je waarcshijnlijk geen slachtoffer bent van vandalisme, het slechte nieuws dat de ruit aan de andere kant ook kandidaat is binnenkort kapot te gaan.
Zoals eerder op draadje , zorg dat je alle draadjes van de kabelboom labelt voor en na de stekkers, kijk of je lampe-bakken nog mooi zijn, zo niet, overspuiten door eerst kunsttot primer te spuiten. Graaf tevens even in je herinnering of je koplampen nog voldoende licht gaven. Zoniet, kijk dan of ze ge-oxideerd zijn en dan is hetwaarschijnlijk de moeite - nu je toch alles los hebt - die meteen te vervangen.
In ieder geval succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het verschil tussen de Cibié- en de Marechal-glaasjes is minimaal: Alleen het merkje, volgens mij. Alleen van belang als je voor concoursstaat gaat…
Citroen!
Voor elkaar, DS Keizer in Amsterdam had een tweedehandse Cibie liggen MET tweedehandsen montage materiaal, nodig omdat mijn glas zat gelijmd aan mijn spatbord kosten totaal 85 euro met specifieke uitleg !!, ook een mooi detail deze garage is open tot 7uur (gaat pas 9uur open).
Hij attendeerde mijn erop dat je ook nog verschil had in de Cibie’s onderling!, dit heeft te maken met de rondjes met de E gatallen erin de een heeft er meer dan de ander, maar dit maakte mijn niet zoveel uit, heb inderdaad ook terplaatsen een Marchal gezien en deze kon er ook eigenlijk direct op verschil is nihil, zoals DriverD reeds melden.
maar ja blijft KUT, en had andere plannen in het weekend
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
lupolo schreef:...nodig omdat mijn glas zat gelijmd aan mijn spatbord…
Laat je nieuwe koplamp-glas niet lijmen ! Laat ook naar je andere koplamp-glas kijken, of je bent misschien van de zomer aan de beurt als de temperaturen weer oplopen. De oorzaak is daarom waarschijnlijk geen vandalisme. Je buurt is dus veiliger als het leek of de vandalen hebben tot nu toe respect gehad voor je voiture.
Bij mij barstte de voorruit bij het nemen van een drempel op de eerste warme dag sinds dat er een nieuwe voorruit in was gezet. De oorzaak : metalen binnen-spiegel-beugel was met verkeerde lijm tegen de ruit bevestigd. Door verschillen in uitzetting tussen glas en metaal, barstte de ruit.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
bartjes schreef:lupolo schreef:...nodig omdat mijn glas zat gelijmd aan mijn spatbord…
Laat je nieuwe koplamp-glas niet lijmen ! Laat ook naar je andere koplamp-glas kijken, of je bent misschien van de zomer aan de beurt als de temperaturen weer oplopen. De oorzaak is daarom waarschijnlijk geen vandalisme. Je buurt is dus veiliger als het leek of de vandalen hebben tot nu toe respect gehad voor je voiture.
Bij mij barstte de voorruit bij het nemen van een drempel op de eerste warme dag sinds dat er een nieuwe voorruit in was gezet. De oorzaak : metalen binnen-spiegel-beugel was met verkeerde lijm tegen de ruit bevestigd. Door verschillen in uitzetting tussen glas en metaal, barstte de ruit.Succes !
Was jammer genoeg echt ingeslagen, maar ik zal idd op korte-termijn het andere glas ook GOED maken ..
verzekering geen idee ben wel all-risk maar heb een eigen risico die hoger is dan 85 euro
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD