Navigatie tip [harde waren]
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 28 februari 2005 12:21 PM

Een aanrader:
Yakumo 300 GPS of Mitac Mio 168 (zijn exact dezelfde apparaten)

Je ziet ze steeds meer. Geen wonder, het is de goedkoopste navigatiemethode: 300 euro Yakumo + 25 euro zuignap + 50 euro geheugenkaartje. Doen moet je alleen nog ergens het TOMTOM pakket te scoren.

Je ziet ze ook wel eens bij de Makro of Schlecker, maar dan betaal je extra voor de software

Ik ben er al een half jaar bijzonder tevreden over (geen kabel gedoe, ook voor fietsen/wandelen) en wou mijn enthousiasme delen, vandaar.

Wie meer wil lezen:

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 februari 2005 08:25 PM
  [ # 1 ]

Of neem een GSM waarmee je kan navigeren.

Mijn nieuwe Nokia 6670 schijnt dat te kunnen volgens een website die gsm zooi verkoopt. Een bluetooth ontvanger kost iets van €100 en dan nog ergens het software pakket scoren Twisted Evil

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 28 februari 2005 09:53 PM
  [ # 2 ]

de allergoedkoopste manier is om een gps-ontvanger te kopen en die op je laptop aan te sluiten en destinator (freeware navigatiesoftware) te downloaden. Dan ben je alleen geld kwijt voor een gps-ontvanger a 120 euro. Moet je natuurljik wel een laptop hebben.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 maart 2005 03:25 AM
  [ # 3 ]
erwt schreef:

de allergoedkoopste manier is om een gps-ontvanger te kopen en die op je laptop aan te sluiten en destinator (freeware navigatiesoftware) te downloaden. Dan ben je alleen geld kwijt voor een gps-ontvanger a 120 euro. Moet je natuurljik wel een laptop hebben.

Die dingen heb je veel goedkoper, ik heb er eentje op de HCC beurs gekocht voor de actieprijs van €75, kost nu op de website van http://www.mobinav.net €79,95, je kunt kiezen uit diverse verloop kabels waaronder een USB voor de Laptop. Een andere kabel achteraf bestellen voor een PDA kan ook, kost iets van €15.

Maar je tip voor destinator freeware navigatiesoftware is een goede ik ga die zooi meteen downloaden en testen met de laptop van een vriend van mij.

RoyalTek Onyx, de meest voordelige GPS muis op de Benelux markt. Het water bestendige behuizing biedt veel toepassingsmogelijkheden zonder compromiss te moeten sluiten. Deze GPS ontvanger heeft veel toepassingsmogelijkheden waardoor het gebruik zich niet beperkt tot de weg. Toepassing in de lucht en op het water zijn uitstekend mogelijk.
Door de vele beschikbare Y-kabel configuraties is het aansluiten van bijna alle PDA’s of Laptop geen probleem.

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 maart 2005 03:00 PM
  [ # 4 ]

De goedkoopste is denk ik de aanbieding van de Halfords.
300Euro voor een Palm Tungsten T2 met Perfect passenger navigatie

Inderdaad, ik zie dat er in een half jaar alweer veel gebeurt is . Zou evengoed nog even twijfelen over de palm: je hebt dan welliswaar een degelijke palm (Mitac/Yakumo heeft prullerige joystick en geen uitwisselbare accu), maar een TomTom pakket voor Palm lijkt me slechter verkrijgbaar Wanneer ik kijk naar mijn eigen omgeving dan ken ik 4 mensen met windows mobile 2003 TomTom en niemand met Palm TomTom. En aan de prijs te zijn op tomtom.nl is palm het duurste en daarmee waarschijnlijk het minst verkochte pakket.

Voordeel van een bluetooth GPS is dat je geen extra antenne nodig hebt bij een warmtewerende voorruit, nadeel is het extra apparaat dat je meeleurt wanneer je buiten de auto wil navigeren. (tussen haakjes: een vriend van me heeft na 3x klagen zijn Windows TomTom met GPS bluetooth geretouneerd bij Dixon omdat na 5 minuten gebruik TomTom bleef hangen zodra de verbinding even wegviel tussen de PDA en de GPS. Maar dat zal wel toeval zijn)

Zoals ik het zie is de Palm 25 euro goedkoper en da’s puur de prijs voor zwanehals zuignap; het geheugen zal je ook bij de Palm moeten bijkomen. Op mijn 256Mb kaartje pas niet eens Benelux en Duitsland.

(Ik ga d’r hierboven vanuit dat je d’r ook buiten Nederland mee wil navigeren. Anders kun je natuurlijk de software gebruiken van Halfords.)

Mijn nieuwe Nokia 6670 schijnt dat te kunnen volgens een website die gsm zooi verkoopt. Een bluetooth ontvanger kost iets van €100 en dan nog ergens het software pakket scoren

Hou me op de hoogte. Apparaatjes die momenteel kunnen navigeren en bellen zijn behoorlijk a/d prijs.  Hefet die Nokia een SD slot? Of hoe gaat dat met geheugen?

Maar je tip voor destinator freeware navigatiesoftware is een goede ik ga die zooi meteen downloaden

Heb je dan ook alle kaarten erbij?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 maart 2005 03:13 PM
  [ # 5 ]

De Nokia heeft een mini-SD slot waar zogenaamde MMC kaartjes ingaan, die zijn eigenlijk hetzelfde als mini-SD maar schijnen niet compatibel te zijn. Nokia moet weer zonodig een eigen formaat hebben om de markt te beschermen Evil or Very Mad

De mini-SD kaartje passen wel in het slot van de nokia telefoons, ze zijn alleen iets dikker, heb het een keer getest met een andere Nokia telefoon, het kaartje werd niet geaccepeerd. Volgens mij is het puur de manier waarop het kaartje geformatteerd is, als je dit met een losse schrijver/lezer kan veranderen, dan kun je de goedkopere mini-SD kaartjes gebruiken.

Bij de Nokia-6670 zit een adapter bij (zal ook wel los te koop zijn?) om het mini kaartje in een SD-kaartlezer te steken.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 maart 2005 04:34 PM
  [ # 6 ]

Heb gisteren via via een gekraakte Route66 mobile 2005 gekregen, installeren was nogal lastig. Op de een of andere manier lukte het niet om de betreffende bestanden via verkenner op het MMC kaartje te kopieren, na vele pogingen toch gelukt. De Benelux-map duurt het langst, die is dik 95mb en doet er c.a. 30 min. over.

Ik heb alleen de NL taal gekopieerd, al die andere talen gebruik je toch niet en het neemt alleen maar ruimte in beslag.

Je heb een geheugenkaart nodig van min. 128MB, maar groter is sterk aan te bevelen en kost niet zoveel. Bij MyCom en Informatique kost een 256MB kaart rond de 30 euro, bij de MediaMarkt 60 euro Shocked
Heb het gewoon bij de MediaMarkt gekocht voor 33 euro, zo duur kost het kaartje ook bij Informatique, gewoon tegen die gasten zeggen dat ze even op hun site moeten kijken, en jawel daar staat de San-Disk 256MB voor 33 euri Razz

Het programma werkt goed op mijn Nokia6670, straten opzoeken gaat vlot en scrollen over de 3D kaart gaat redelijk. Kan alleen nog niet navigeren omdat ik nog geen bluetooth GPS ontvanger heb. Volgende week stuur ik de USB GPS die ik heb gekocht bij Mobinav.net terug om te ruilen tegen een bluetooth GPS ontvanger. Onderstaande GPS word ook geleverd in het Route66 mobile pakket.

RoyalTek RBT-1000 Bluetooth GPS receiver: € 135,00

Goedkoper dan voor 170 euro gaan navigeren is niet mogelijk op het moment, als we er even vanuit gaan dat je het GSM toestel gratis krijgt bij een nieuw abonnement of verlenging zoals in mijn geval Razz

Als er iemand is die de hele zooi probleemloos zou kunnen onderbrengen op een (prive)server om te delen dan stuur ik graag een CDtje met het programma op.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 04 maart 2005 06:19 PM
  [ # 7 ]

Nog een navigatietip: alle schotelantennes staan naar het zuiden gericht. Er zit wel een paar graden verschil in, maar dat is voor navigatie te verwaarlozen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 maart 2005 11:43 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:

Goedkoper dan voor 170 euro gaan navigeren is niet mogelijk op het moment, als we er even vanuit gaan dat je het GSM toestel gratis krijgt bij een nieuw abonnement of verlenging zoals in mijn geval.

Cool. Kun je dus gewone geheugenkaartjes gebruiken, geen Nokia standaard zoals je eerder schreef?
Draaien er alle windows Mobile applicaties op? Of zit er een ander besturingssysteem op. (ben te lui om de specs op te zoeken)

Ik zag in het krantje v/d mediamarkt trouwens deze week de opvolger van de eerder beschreven Mitac staan, model 269 of zoiets. Qua prijs niet zo interressant (extra betalen voor software en kortere batterij levensduur). Ene had wel 2GB aan geheugen. Kijk, dat lijkt er meer op!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 maart 2005 05:06 AM
  [ # 9 ]
reneke schreef:

Cool. Kun je dus gewone geheugenkaartjes gebruiken, geen Nokia standaard zoals je eerder schreef?
Draaien er alle windows Mobile applicaties op? Of zit er een ander besturingssysteem op. (ben te lui om de specs op te zoeken)

Nee de gewone gaan er niet in, je heb zogenaamde Redused Size MMC kaartjes nodig (RS-MMC), deze zijn maar de helft van een gewone MMC kaartje. Er zit wel een soort metalen verlengstukje welke je eraan kan klikken om er een normaal formaat MMC kaartje van te maken, iets oudere Nokia’s gebruiken deze kaartjes. Ik dacht dat ik ze in het begin een aantal maanden terug alleen van Nokia zag staan in de winkel, inmiddels leveren alle grote geheugen-boeren zoals Dane-Elec, San-Disk, Kingston, etc die kaartjes.

Met gewone kaartje bedoel ik de SD kaarten, deze hebben dezelfde vorm, pinnen en maten, m.u.v. de dikte, MMC kaartjes zijn iets dunner.
Mijn DVD-Recorder accepteerde het MMC kaartje wel als een SD kaart, ik heb een Panasonic DVD-Recorder waar je geheugenkaartjes in kan steken om te bekijken op TV of over te zetten op DVD/DVD-RAM.

Windows Mobile applicaties kun je er niet op draaien, alleen (java) applicaties die zijn aangepast voor de Nokia. Je installeer de programma’s d.m.v. een Application installer op je PC en een verbinding met de gsm middels bluetooth of kabel.

Voor Route66, kopieer je handmatig de bestanden op het MMC kaartje en dan gebruik je de gekraakte installer en voila je heb Route66 navigatie op je gsm Cool

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 juni 2007 05:14 PM
  [ # 10 ]

Even een oud draadje uit het stof trekken….

Mijn Acer N35 is nu definitief overleden. Het begon met diverse kuren, het bekende laadsnoerprobleem natuurlijk ook, maar nu is hij echt dood.

Nu kan ik een Toshiba E 740 kopen voor een geschikt bedrag, heeft iemand ervaring met dit toestel?
Andere suggesties zijn ook absoluut welkom, echter staat het vast dat ik ga voor de PDA.
Een gecombineerde GSM zie ik niet zitten, tegelijkertijd bellen en navigeren lijkt mij een prachtige uitdaging, maar niet tijdens het rijden.
Een stand-alone navigatie is natuurlijk het mooist en stabielst, echter zijn die er niet met wifi aan boord. En ik wil over een paar maanden op Curacao mijn mail er mee kunnen checken.

Dus, wie heeft er ervaring met de E 740 of weet iets beters welke goedkoop tweedehands te krijgen is. (met GPS en WiFi)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 juni 2007 12:30 AM
  [ # 11 ]

OK, geen ervaringen hier dus, maar ik heb wel veel reviews op het net gevonden, allen waren stuk voor stuk erg positief.
Morgen ga ik hem dus halen.

Heeft iemand hier toevallig wel ervaring met Skype op een PDA? Ik wil deze PDA (met wifi onboard dus) gebruiken om te kunnen skypen vanuit Curacao over een paar maandjes.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 30 juni 2007 03:17 AM
  [ # 12 ]

Ik ga m’n gsm van tmobile maar eens verlengen. Krijg ik er een tomtom europe bij… kost m e35 euro bij betaling en klaar…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook