even spoelen en schone lhm erin
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vanavond over de km-stand heen gegaan van 270.000
2 foto’s:
Nog 2 gewone foto’s: (wat minder door donker en dichte mist in de polder)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Nog wat foto’s
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Mooiii…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Er miste een stukje bedrading achter me dachbord van het ABS, nu heb ik een gebruikte kabelboom gekocht, en vandaag dat stukje aangesloten met een lampje er aan, dus het ABS lampje doet het nu in ider geval.
Ook gaat hij na een aantal seconde weer uit, lijkt me goed dus, ik een stukje rijden, remmen, en ja hoor ABS werkt..
Maar af en toe gaat het lampje aan met sturen, bij opnieuw de motor starten gaat hij dan weer netjes uit. Maar soms ook aan dus onderweg.
Is dit systeem uit te lezen of zijn er meer tips?
Groeten Daan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik zou eerst even alles nalopen wat je aangepast hebt. Het systeem is geloof ik wel uit te lezen. Maar dan meot tie aan de kast bij de dealer geloof ik. Ik zeg iig goed werk!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Sja… Toch iets met de bekabeling?
Er zijn een paar momenten waarop het lampje in de ‘aan’ (en dus foutmelding) springt.
1) Bij het uitvoeren van de diagnose als je contact maakt. Op het schema zie je dit als de bovenste A; en ook welke redenen dat kan hebben. Bij jou gaat dat blijkbaar allemaal goed.
2) Tijdens het rijden. De onderste A op het schema. Dit is dus wat er bij jou gebeurd. Dit heeft maar één reden; de voltages van de sensoren geven waardes die niet kloppen.
Je zegt dat het gebeurd tijdens het sturen. Op dat moment draaien de fusees en bewegen de kabeltjes van de voorste sensoren dus wat. Mijn vermoeden is dat er bij één van de voorste sensoren een kabelbreuk of beschadiging van de kabel is.
Dat opsporen gaat wel wat lastiger worden, er staat in het schema wel hoe je de voltages kunt controleren, moet je wel met z’n tweeën doen, iemand die aan het wiel draait en iemand die de multimeter afleest. En dan heb je nog het probleem dat het blijkbaar niet altijd stoort maar alleen in bepaalde gevallen.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mooiste is denk ik een scoop, en dan het scoopbeeld bekijken per sensor, maar het schijnt ook uitgelezen te kunnen worden bij de dealer, ik vraag me af of dit via een aparte stekker moet of via de bekende motormanagement diagnose stekker.
Dank voor je duidelijke andwoord! ik heb trouwens nog geen rit gereden dat het lampje uitbleef, ook gaat hij niet alleen bij een bocht aan, maar ook op rechte weg bij harder dan 40km/h, dus ik vermoed toch wel een beetje een sensor kwestie wat ik wel hoop eigenlijk
Binnenkort dus meer nieuws
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
scoop is niet het moelijkste, maar zo’n lang verlengsnoer om een rondje te rijden wel
(eventueel een scoop hier, maar voorlopig erg druk)
zijn de tandkransen gewoon niet vuil?
Het zou misschien ook zo kunnen zijn dat een van de getande ringen beschadigd is, of dat een sensor volgekoekt zit met troep, of niet op de juiste afstand van de getande rong zit, waardoor de beweging van het wiel niet goed wordt gedetecteerd? Dat zou ook verklaren waarom het lampje altijd aanspringt als je rijdt.
De afstand tussen sensor en ring kun je niet afstellen overigens. Ik heb wel eens een (achter)sensor vervangen, en dat was een kwestie van in de draagarm duwen door de boel vast te draaien en dat is gewoon gaan werken. Maar ik had het ‘geluk’ dat die sensor helemaal niks meer deed dus daardoor kon ik makkelijk zien welke van de vier te vervangen…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Kleine update: armsteuntje in de BX
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:Kleine update: armsteuntje in de BX
Mooi man, nou nog effe dat onderste stukkie bekleden
Of heb je geen stof meer?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Volgens mij is het onderste gedeelte wel bekleed. Ik herken hetzelfde motiefje als in de zitting en rugleuning van de 16v stoelen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
allebij de delen zijn bekleed hoor
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004