2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Onvoldoende vering
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 januari 2008 12:14 PM
  [ # 16 ]

Voor zit 59 dacht ik bij DS…achter 29.
Dempers zijn verschillend, hoe later het type hoe stugger (meer snelheid).

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2008 12:42 PM
  [ # 17 ]

KIJK even in de TIPLIJST

Eerste jaren had deelbare met schokdempers die er uit konden. later deelbaar met vaste schokdempers.

Laatste jaar gelaste bollen ala de CX maar met andere dempers.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 31 januari 2008 02:43 PM
  [ # 18 ]

dat zou goed kunnen met die CX bollen. hij had opgezocht welke erin moesten. er stond ook bij dat de bollen op andere type citroen’s kunnen.
die 75bar gelaste bollen klopt wel.. wat er van binnen nog meer zit weet ik niet..Het leek erop dat hij er wel verstand van had maarja het valt bijna altijd tegen als je iets bij een garage laat doen.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 31 januari 2008 03:09 PM
  [ # 19 ]

Het was inderdaad de plaatselijke dealer waar ik ze gekocht had

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 februari 2008 11:49 PM
  [ # 20 ]
bogaard77 schreef:
ted.kampen schreef:

Na plaatsen nieuwe bollen altijd ontluchten door met draaiende motor de ontluchtingsnippel van je hogedrukregelaar een slagje open te draaien. Enkele minuten laten lopen en dan weer dichtdraaien.

Dat heeft niks met elkaar te maken. Met die ontluchtschroef ontlucht je het primaire circuit. Lucht uit de veercylinders krijg je eruit door te gymnastieken…

Bedankt voor correctie! Inderdaad logisch (heb het schema van hydraulisch systeem er nog eens op nageslagen). Echter nooit bij stilgestaan, ik heb dus altijd bij wisselen bollen voor niets primaire circuit zitten ontluchten.. Surprisedops:

Waar ontsnapt lucht dan tijdens ‘gymnastieken’, via veercilinder?

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 03 februari 2008 09:03 PM
  [ # 21 ]

De lucht ‘lost op’ in de olie onder invloed van de toe- en afnemende druk.

De lucht komt er weer uit als de olie drukloos in het vat zit.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 03 februari 2008 10:11 PM
  [ # 22 ]

Onder afnemende druk lost lucht toch juist niet op?
Dus de lucht zal alleen oplossen onder toenemende druk, maar dan zou hij weer vrij moeten komen als de druk afneemt tijdens het gymnastieken.
Zoveel lucht zal er toch niet oplossen in LHM? Als je grotere luchtbellen hebt, lost dat dan in zijn geheel in de LHM op? Confused

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 februari 2008 10:42 PM
  [ # 23 ]

Lucht lekt net als olie langs de veercylinders en gaat via de lekleidingen terug naar het vat (en via het ontluchtingsgaatje in de dop naar buiten).

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 03 februari 2008 10:49 PM
  [ # 24 ]

Dat dacht ik al. Klinkt in ieder geval logisch.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 03 februari 2008 11:23 PM
  [ # 25 ]
langevelsloo schreef:

De lucht ‘lost op’ in de olie

De stikstof vermengt zich NIET met de LHM, in geval van het ontwijken van de stikstof uit een bol, en ook ingesloten lucht in het systeem vermengt zich niet met de LHM, maar wordt eenvoudig door de olie meegevoerd en ontwijkt op die plaatsen waar een open verbinding is met de atmosfeer…......het voorraadvat dus.

Het primaire systeem en de remmerij zijn belangrijk om te ontluchten, als er teveel lucht in het systeem zit kan de pomp “stilvallen” en de samendrukbare lucht maakt remmen onmogelijk. Over het algemeen valt het erg mee met de hoeveelheid lucht die het systeem binnendringt en hou je slechts de noodzaak over om je remmen af en toe te ontluchten omdat dit “doodlopende” circuits zijn. Er is hier geen stroming mogelijk richting atmosfeer omdat er geen LHM wordt rondgepompt maar slechts op druk wordt gebracht.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 februari 2008 12:09 PM
  [ # 26 ]

Of het oplost weet ik niet. Maar onder druk kan je wel gassen in vloeistoffen oplossen. Door te gymmen druk je de cylinders met olie leeg richting vat, vult ze met verse LHM, drukt ze leeg enz enz. De volgende dag, als de lcuht uit het vat is ontsnapt nog een keer…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 04 februari 2008 02:42 PM
  [ # 27 ]

Lost op heb ik tussen aanhalingstekens gezet…

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2008 10:04 PM
  [ # 28 ]

@Smakman: Is het probleem al opgelost?

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 07 februari 2008 03:03 PM
  [ # 29 ]

Heren ik was even druk met andere dingen zoals jullie misschien al weten, APK

Maar de kwestie met de vering is nog niet opgelost Evil or Very Mad
Gewoon stug..je hoor en voel alle hobbeltjes.

Ik ben al een tijdje aan het ‘gymen’ geweest met de auto, dat haald ook niks uit.

Kan het de voorraadbol zijn ofzo? wat de functie daar eigenlijk van?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 februari 2008 03:27 PM
  [ # 30 ]

Nee.

De voorraadbol heeft een voorraad druk voor als die ergens nodig is. bij gewoon recht uit rijden -dus niet sturen of remmen, hebben je veerbollen geen druk nodig.  dus antwoord: nee.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook