Weet iemand al wat die irritante rammel veroorzaakt in de dashboardkastjes links/rechts (de bovenste dus).
Ik had goede hoop dat het kwam door het plastic inlegbakje wat er in zit. Die heb ik dus vanmorgen een beetje vastgelijmd, maar de rammel is er nog steeds. Er waren meer mensen met klachten, maar ik lees er verder niet zo veel over eigenlijk…
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ik krijg de mijne (GC4P 1.6 HDi EBV6) aanstaande woensdag. Ik zal scherp letten op rammeltjes.
Helaas HB, ik kan je niet helpen, ik heb er geen last van.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gerrit T schreef:Helaas HB, ik heb er geen last van.
Gerrit
Helaas?????? Ik zou blij zijn als er niets zou rammelen.
Segerfan schreef:Gerrit T schreef:Helaas HB, ik heb er geen last van.
Gerrit
Helaas?????? Ik zou blij zijn als er niets zou rammelen.
De quote is reeds hersteld in ‘zie boven…’
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
na 3500 km nog geen enkele rammel. heb de kastjes wel lekker volgepakt overigens
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Bij mijn C5 (die er dus woensdag helaas noodgedwongen uit gaat) had ik een vervelend rammeltje in het dashbord, bij de linker ventilatieopening. De hele zooi al eens losgeschroefd maar zonder resultaat. Totdat ik het irritante geluid tijndens het beluisteren van een mooie aria van Bach helemaal zat was en een enorme dreun op het dashbord gaf. Nooit meer iets van gehoord…
‘t Is natuurlijk wel een probleem van zo’n heel stille auto. Ieder kraakje hoor je…
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ook hier geen last. Ik rijd nu 10 maanden.
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb er wel last van.
Maar enkel in het linker bakje.
Als ik mijn hand echter links op het deksel plaats en er op druk dan hoorik het niet meer.
Bij mij gaat het wel om het rubberen bakje/matje.
vandaag echter geen last van gehad.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Ja je rijdt Citroën of je rijdt het niet
probeer er eens een keer goedhard ( maar niet té ) op te slaan…
Je hebt kans dat je dan ineens van je rammel verlost bent
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
- C5 X Shine Hybrid 225
‘karakter’, heet dat.
Sommige mensen kunnen gerammel goed verdragen, andere niet. Ik behoor tot de laatste groep . En het valt iid meer op in een stille wagen.
Ik heb 2 ‘rammels’ die zich gelukkig niet altijd en ook nooit samen voordoen :
- een gerammel van achter het centrale display : blijkbaar alleen als de airco aan staat, bij een ingestelde temperatuur van 21°C, en dan nog niet altijd.
- een gerammel uiterst rechts aan het dashboard. Ik heb een stukje ‘mousse’ tussen het kleine ruitje vooraan en het dashboard gepropt en nu is het geluid weg.
Hopelijk heb je er wat aan ...
Ik had dat gerammel ook en ik heb dat gesignaleerd aan de dealer.
Maar toen ik een paar weken geleden een testrit met hem deed, kon hij geen gerammel horen. Vandaag heeft hij het zelf vastgesteld toen hij me naar huis voerde omdat mijn auto binnen moest om een stuk van het dashboard te vervangen. Hopelijk zijn nu alle problemen van de baan en kan ik na 8 maanden eens de weg op zonder me constant zorgen te hoeven maken.
Ik moet alleen morgen eens goed luisteren of het gerammel definitief verdwenen is. Ik dacht eerst dat het inderdaad het plastic bakje was waarvan één flapje niet vastgeklikt wordt.
Eddy B-flat schreef:
Maar toen ik een paar weken geleden een testrit met hem deed, kon hij geen gerammel horen. Vandaag heeft hij het zelf vastgesteld toen hij me naar huis voerde omdat mijn auto binnen moest om een stuk van het dashboard te vervangen.
Stuk van het dashbord vervangen ? Kan je hierover wat meer uitleg geven ?
Wel op het zachte gedeelte van het dashboard, het stuk dat rond de autoradio zit, waren aan bestuurderskant blaasjes gekomen, te vergelijken met muggenbeten. Vermoedelijk de lijmlaag die de folie op het onderliggende deel moest houden die langzaam loste.
Dat is nu vervangen, een hele dag werk is het geweest in de garage maar ze hebben hun best gedaan. Ook het gerammel in de buurt van de dashboardbakjes is opgehouden, evenals het gerammel van de zonneklep aan passagierszijde. De wagen zou nu helemaal perfect moeten zijn, na 8 maanden niet meer dan normaal denk ik.
- C5 X Shine Hybrid 225
Lijkt mij ook..