problemen rechter achterdeur
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 03 februari 2008 01:54 AM

Ik wilde rechterachterdeur van mijn 1.4 break (‘95) vervangen omdat zowel het raammechanisme als nu ook het slot het hebben begeven. Volgens mij is een gaaf sloopdeurtje het goedkoopst/makkelijkst. Iemand een tip of ander/beter idee?

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 februari 2008 02:32 AM
  [ # 1 ]

Re: problemen rechter achterdeur

Ik moet me inhouden om geen malle vergelijkingen te gaan maken - maar het vervangen/overzetten van een slotmechaniek en een ruitmechaniek lijkt me een stuk eenvoudiger qua inkopen, en qua uiterlijk een fraaiere optie -tenzij het nu al een kreukelaartje is natuurlijk.
Als er centrale vergrendeling of een elek raambediening opzit - geen idee - moet sowie so de portierbekleding open ivm de aansluitingen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 04 februari 2008 09:59 AM
  [ # 2 ]

Hou je vooral niet in Karel, maakt mij niet uit hoor. Het is gewoon een simpel handbediend spulletje en ik dacht even aan de makkelijkste en godkoopste oplossing in dit geval. Evt. spuitwerk i.v.m. een andere kleur doe ik zelf, dus vandaar mijn vraag.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 767

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 04 februari 2008 11:28 AM
  [ # 3 ]

Re: problemen rechter achterdeur

J.H.meijndert schreef:

Ik wilde rechterachterdeur van mijn 1.4 break (‘95) vervangen omdat zowel het raammechanisme als nu ook het slot het hebben begeven. Volgens mij is een gaaf sloopdeurtje het goedkoopst/makkelijkst. Iemand een tip of ander/beter idee?

Demonteren en zelf eens kijken wat er aan scheelt lijkt me een betere optie, tenzij er beschadigingen te vinden zijn aan de deur? Het raammechanisme en het slot mechanisme is, zeker als het niet elektrisch bediend is (CDVGR), zeer goed zelf te doen mits je eens schroevendraaier kunt vasthouden!

Ook overzetten vormt geen uitdaging voor een beetje DHZer Very Happy

Mocht je toch deuren willen switchen kijk dan eens bij Franse Auto’s BV (google) uit Groningen. Ik kocht daar een bestuurdersdeur (3 deurs ZX) voor 35 euro… Kijk dan is het de moeite als je toch zelf kunt spuiten… Overigens wil het ook wel eens voorkomen dat er precies de kleur tussenzit, meerdere slopen afbellen loont zich dus zeker de moeite.

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook