Hi,
Ik ben sinds kort in het bezit van een 1.8 Furio. Na problemen met de aanjager die ik via dit forum op het kunnen lossen (waarvoor dank) blijk ik nog een probleem te hebben dat ik hier nog niet heb gevonden.
Als ik rechtsom een klaverblad neem, naar boven of naar beneden maakt niet uit, heb ik aan het eind van de bocht geen vermogen en brandt het motormanagement lampje. Zodra ik een paar seconden rechtuit rij (lampje is dan weer uit) kan ik weer verder. Maar dat is dan vaak met 30 km/u en dat is nou niet echt een veilig gevoel om in te voegen .
Heeft iemand enig idee waar ik het best kan beginnen met zoeken.
Thanks,
Andre
Kijk kijk, je hebt een bekende feature van de zx gevonden.
Dat wat jij hebt gemerkt is te danken aan een “fout” in de benzine tank constructie. Zodra je low on fuel bent, zal dit optreden.
Dat lampje gaat branden omdat je pomp even geen of onvoldoende brandstof kan leveren. Als je op een rechte weg zonder prut komt te staan gaat dat lampje ook branden.
Zolang dat lampje brand zul je ook merken dat je geen vermogen hebt. Lampje gaat uit en je kunt weer. Beste wat je kunt doen als je overkomt is even geen gas te geven.
enneuh, zorgen dat je tank voldoende gevuld is wil ook helpen
Klaverblad probleem motormanagement
Thanks,
Heb er niet opgelet hoe vol mijn tank was als het zich voordeed, maar sluit zeker niet uit dat de voorraad beperkt was. Als voormalig lpg rijder ben ik gewend om een tank leeg te rijden.
Ik zal hem volgooien en het lokale klaverblad even onveilig maken.
mvg
Andre
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Klaverblad probleem motormanagement
Andre ZX schreef:Als voormalig lpg rijder ben ik gewend om een tank leeg te rijden.
Zowel op LPG als op Benzine is dat niet verstandig! Een bijna lege LPG-tank kan er voor zorgen dat je en brak mengsel in je motor krijgt, terwijl er bij benzine bezonken vuildeeltjes mee kunnen komen.