4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Dieselverbruik GC4 Picasso 1.6 Hdi EB6V
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 30 januari 2008 10:51 AM
  [ # 46 ]
picassoke schreef:

Vandaag op de E40 richting brussel tussen de afrit van Aalst en Ternat mijn verbruik een gemeten.
Met constante snelheid van 120 => 5.9 l over 11 km.

Er was weinig of geen wind.

Mss een idee om het verbruik eens op te nemen met een 1.6 HDI over hetzelfde traject, als er mensen zijn die soms ook de E40 tussen aalst en ternat gebruiken.

Helaas doe ik dat traject nooit, maar als er iemand een traject doet:A12-oprit Ekeren tot Tijsmanstunnel ben ik kandidaat, Laughing .

Ik denk er trouwens ook aan om toch eens 2 of 3 tankbeurten zo’n v-power of dergelijke brandstof te tanken, is dat genoeg om een verschil te zien, of moet een motor daar zich aan aanpassen Confused:

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 30 januari 2008 08:22 PM
  [ # 47 ]

Over het (nog) resterende prijsverschil is met Shell gesproken en wij zijn op dat punt tot een aanvaardbare oplossing gekomen.

Daaruit begrijp ik dat jouw leasemaatschappij een deal met Shell heeft kunnen sluiten over een vergoeding voor het gebruiken van V Power. Vandaar ook de vermelding van 560000 liter: een soort kwantum-korting dus.

Als dat inderdaad het geval is, betekent het dat voor een indivuele rijder welke NIET zo’n deal met Shell heeft, er geen financieel gewin is! Blijft natuurlijk wel het milieu-voordeel en het evt. rustiger lopen van de motor.

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 30 januari 2008 09:22 PM
  [ # 48 ]

Casey, ik had precies hetzelfde gedacht toen ik het stukje van picasso77 las.

Ik ben tevreden met hoe mijn C4 op de normale diesel rijdt en zal niet op de premium overstappen. En om de “groenen” onder ons vóór te zijn Wink... het milieu-voordeel is ook relatief. Om tot de premium diesel te komen, moeten er hoogstwaarschijnlijk tijdens het verwerkingproces andere bestandsdelen worden toegevoegd dan anders of er komt nog een andere aap uit de mouw, etc…. Met andere woorden, of dit alles onder de streep nog steeds het milieu-voordeel oplevert???  huh huh

(ik ben zeker niet tegen het milieu maar wel sceptisch wanner het om bedrijfswinsten gaat)

Profiel  
 
kurt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 06-09-2006

Gepost: 30 januari 2008 11:52 PM
  [ # 49 ]

mijn vorige tankbeurt was mijn verbruik 9.6 l/100km Surprisedops:

dit was weliswaar met de caravan achter mijn C4 picasso 1.6 hdi Laughing

normaal gezien verbruik ik ongeveer 6.5l , waarover ik zelf best tevreden ben. (ik heb nog maar 3800 km)

Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 02 februari 2008 01:52 PM
  [ # 50 ]

Als ik het zo lees, zijn het gewicht en het frontaal opp. als gebruikelijk weer de grootste boosdoeners. Hoe doen de grotere dieselmotoren het qua verbruik in de C4? Daar heb ik nog niet zoveel van gelezen.
Laatste tanbeurt van mijn Xantia: 6 liter op 100 km. En dat met dit prutsweer.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 04 februari 2008 02:47 PM
  [ # 51 ]

Om isverstanden te voorkomen… Patrick, je bedoelt natuurlijk de (Grand) C4 Picasso. Je hebt overigens een goed punt aangesproken, naar mijn mening. De grootte van de motor moet “afgestemd” zijn aan het gewicht van de auto (en het gebruik ervan natuurlijk). Anders krijg je “under-powerd” auto’s die hoger verbruik veroorzaken (alleen tot een bepaalde hoogte, vanzelf gesproken). Zo heb ik een hele tijd geleden voor een keuze gestaan welke motor in Peugeot 306 te willen hebben, 1.1 of 1.4 of 1.6 liter. Aangezien het toen tijdens mijn studententijd was, wilde ik een zo zuinig mogelijke auto. Na een heleboel uitzoekwerk (en tijd natuurlijk, maar dat had je als studens nog Wink) bleek het dat de 1.4 liter voor mij op dat moment het zuinigst zou zijn.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 februari 2008 06:53 PM
  [ # 52 ]

Uit mijn ervaring met men 2.0HDI kan ik besluiten dat hij op de autosnelweg zuiniger is dan een 1.6 HDI, maar die is dan weer zuiniger in de stad en bij lage snelheden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 04 februari 2008 09:08 PM
  [ # 53 ]
picassoke schreef:

Uit mijn ervaring met men 2.0HDI kan ik besluiten dat hij op de autosnelweg zuiniger is dan een 1.6 HDI, maar die is dan weer zuiniger in de stad en bij lage snelheden.

Inderdaad, vergelijkbare bevindingen met Peug306 op binzine: 1.1 is zuiniger in het stadsverkeer, 1.4 is zuiniger buiten de bebouwede kom en op de snelweg.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 februari 2008 11:22 PM
  [ # 54 ]

Ik heb zowel met de 1.6 HDI als met de 2.0 HDI een testrit gedaan.
En om eerlijk te zijn vond ik de 1.6 HDI te zwak, vooral dan op de snelweg (vlot invoegen, of snel e2 vrachtwagens inhalen die achter mekaar rijden op een secundaire weg)

Onlangs ging ik naar het containerpark met men vader, en met een bijna volle tank diesel en men wagen woog net geen 1900 kg zonder lading.
En nee, ik ben geen zwaargewicht.
Al denk ik dat het glazen panoramadak daar ook voor iets tussen zit(toch enkele 10tallen kg)

En als je dit gewicht en het grote frontaal oppervlak samen brengt weet je hoe laat het is op hogere snelheden, en een motor die continu hard moet werken zal veel sneller verslijten.

Had ik echter een gewone C4 gekocht dan had ik wrs voor de 1.6 HDI van 110 pk gekozen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 05 februari 2008 12:04 AM
  [ # 55 ]

In de eerste 2 versnellingen is de 1.6 Diesel EB6V een redelijk langzame.

Echter van 3 tot aan de 5 trekt ie echt wel lekker

Ook tegen flinke bulten kan een beetje benzine 140 pk er niet tegenop met de cruise control

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2008 12:53 AM
  [ # 56 ]

Ik heb er afgelopen zomer mee getoerd in de bergen in Oostenrijk.
Bepakt met 5 volwassenen en 2 kinderen en wat bagage. Geen probleem voor de 1.6 HDI. Natuurlijk moet je wel eens een keer terugschakelen, maar dat zal met de 2 liter niet anders zijn. Het is zeker geen snelheidsmonster, maar daarvoor heb ik hem ook niet uitgekozen. Dan had ik wel een 180 pk coupe genomen.  Wink

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook