Jaja, dat was lachuh, mooie foto’s (afgezien van de kwlaiteit dan) Jan.
Ennuh Thijs, als je meer wilt, moet je er maar omkomen haha.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Nee we gaan hem tot het laatste schroefje demonteren, vervolgens heb je een hoop zooi over waar je zelf niets mee kan. Het restand lekker plat laten stampen, opgeruimd..
Zow, vandaag weer dagje aan de Digit gewerkt, nu de sloopdag 2 toch niet doorging in Heusden…
Toch nog nuttige dagbesteding gevonden dus…
Wat is er gedaan:
-bedrading op diverse plaatsen vernieuwd en herplaatst voor een goede werking van mistlampen, claxon (die het nog niet helemaal goed doet,
matig contact…), ventilator, enz…
-LHM-leiding vervangen die lek was…nog bedankt Ruben!
-Verlichting grotendeels gemaakt, nu nog twee niewe kentekplaatverlichtingen, kofferbakverlichting en rechtermistlamp vernieuwen…
-LHM en koelvloeistof ververst en ontlucht en LHMvat grondig gereinigd.
-Geheel weer draaiend gemaakt, loopt nu mooi, maar zou geen Citroën zijn als er niet wat bij is gekomen…
Wat is nu aan de hand…
-Velgen zitten muurvast op naaf, niet los te krijgen…
-Rechtermistlamp niet open te krijgen, wil niet branden en schroefje zit helemaal vast/dol…
-Kentekenplaatverlichtingshuisjes allebei kapot, en de verlichting daar wilt niet werken…
-In de kofferbak ontbreekt het verlichtingsunitje, verder werkt de “elektronica” ervan wel…
-Lager moet nog vervangen worden…handel bij de wielen ziet er ook niet zo mooi uit…is dit uitwisselbaar met nieuwere BXen? Anders maar de hele naven enz vervangen denk ik, hoeft het lager er ook niet persé meer uit en in.
-En natuurlijk, LHMsysteem was dicht, maar na tijdje draaien begon andere leiding voor de radiateur ook te lekken… Op de foto kun je de leiding zien. Is retour geloof ik.
-Tsja en dan komen er nog nieuwe banden op, andere deuren (als ik die kan vinden).
Hier wat foto’s van hoe het er nu voor staat.
Hoort deze leiding zo te lopen? Daar in het midden bij sluiting kap?
Inzoomen op de leiding voor de experts.
Aparte doorverbinding van iets?
Vrije aansluitingen op kastje nabij +pool accu?
Zichtbare vrije aansluitingen?
Links iets wat mistverlichting te maken heeft en rechts met de claxon?
Op de linker is 1 aansluiting in het midden vrij/onbenut…
Vanbinnen schoongemaakt LHMvat. De nieuwe lekkage komt uit op de tweede slang van bovenaf gekeken. Die loopt vervolgens naar beneden voor de radiateur en gaat over in leiding met daarna weer stukje slang ofzo?
Je ziet hier precies in het midden boven de eerste slang vanaf de radiateur de overgang van leiding naar slang ofzo, en daar lekt hij dus nu weer…-zucht-
Graag weer wat tips, trucs en op- en aanmerkingen, das altijd handig.
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
De flowmeter die midden op de radiateur zit, is bij jou doorgelust. Dat hoort nooit zo te zitten, maar is dus afgedopt. Er zitten 3 aansluitingen op. Bij één kant komt de aanvoerslang van de benzinetank, aan de andere kant loopt dan een slang naar de carburateur. Dat is de benzinetoevoer naar de carburateur. De middelste slang is de retour naar de benzinetank.
Zoals het bij jou zit, kan de boardcomputer onmogelijk het benzineverbruik meten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hey Wout,
Kun je me niet even een foto van hoe het wel hoort mailen?
Dan ga ik dat ook even fixen.
Boardcomputer werkt sowieso nog niet. Hij doet het wel, maar er staat iets als opt in het scherm en ik ga als de auto goed draait en bijna klaar is daar verder in verdiepen met het boekje wat ik erbij heb.
Zijn wel meer dingen aan die wagen waarvan ik denk huh :
Maar goed, hij loopt wel mooi nu, koelingsproblemen zijn verholpen en straten als een zonnetje
Nu de andere foto’s nog wat toelichting…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Boordcomputer: tik in 211 + Enter
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1619.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:De flowmeter die midden op de radiateur zit, is bij jou doorgelust. Dat hoort nooit zo te zitten, maar is dus afgedopt. Er zitten 3 aansluitingen op. Bij één kant komt de aanvoerslang van de benzinetank, aan de andere kant loopt dan een slang naar de carburateur. Dat is de benzinetoevoer naar de carburateur. De middelste slang is de retour naar de benzinetank.
Zoals het bij jou zit, kan de boardcomputer onmogelijk het benzineverbruik meten.
zo te zien heb je nu ook geen retour op je carb. Dus kan de overtollige benzine niet weg, dus zul je wel veel verbruiken denk ik.
aansluiten flow is simpel, links (als je ervoor staat) aanvoer vanaf de pomp, retour midden (zit goed), rechts naar de carb. Er staan ook pijlen op die de richting aangeven van de stroom.
Hoi Wouter,
Bedankt voor de nadere uitleg op Wout zijn verhaal…
Verwarrend al die Wouters haha…
Als ik het dus goed begrijp moet het zoals ik op onderstaande foto’s heb proberen te schetsen?
Waarom zouden ze dat zo hebben doorverbonden denk je?
Maar goed, ik zal het zo eens even aansluiten zoals het hoort.
Weten jullie ook waarvan die lekke leiding is dan? En hoe die loopt? Is het 1 leiding met een aansluiting op een slang en dan weer even een slang eromheen?
Ennuh Wouter, we moeten de Digits echt eens even naast elkaar zetten, dan kunnen we wat beter vergelijken haha.
Maar doe me effe een fotootje van jouw blok op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)?
En dan de andere dingetjes nog even uitvogelen met jullie?
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
hans,
die flowmeters lekken altijd, daarom zal deze gebypassed zijn. Ik zou m eerlijk gezegd ook lekker laten zitten, of een grote brandblusser in de koffer leggen.
Hey Jan,
Ik zal de vorige eigenaar eens vragen waarom hij dat deed, en ik kan natuurlijk effe testen terwijl ik erbij blijf toch?
Heb jij trouwens voor mij twee verlichtingsunits type I voor me in goede staat? Of zijn die hetzelfde als de type II?
En die kapjes voor de kentekenplaatverlichting heb jij die toevallig ook nog?
Ik ga ook naar de meeting zaterdag, tijd moet ik nog even afspreken met jou en mijn thuisfront…
Spreek je nog wel.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
1 unit heb ik zowiezo nog wel (type1 is anders dan type2 kwa aansluiting), die kentekenverlichting moet ik ook even voor kijken want vaak breken die clipjes die die dingen op zijn plek houden.
we spreken elkaar nog wel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Jdt schreef:hans,
die flowmeters lekken altijd, daarom zal deze gebypassed zijn. Ik zou m eerlijk gezegd ook lekker laten zitten, of een grote brandblusser in de koffer leggen.
Die flowmeters lekker NIET altijd, sterker nog, van alle flowmeters die ik heb liggen (5), lekt er geen eentje. Nog sterker, ik heb tering vaak ietwat lekkende carburateurs gezien, maar nog nooit een lekkende flowmeter. Geen van allen geeft ook een outputsignaal dus zijn ze ook nutteloos.
Maar een brundblasser hoort eigenlijk in elke auto thuis. Is het niet voor jezelf, dan wel voor een ander.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik heb ook nog nooit een lekkende flowmeter gehad of gezien…
Zo hoort het normaal te zitten, dus je tekening klopt wel. Als je goed kijkt, staan er ook pijltjes op de flowmeter, die de richtgin van de benzinestroom aangeven.
Let niet op de olie, dat spoot eruit omdat er toen een verkeerde olievuldop op zat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nou ik ga het in ieder geval proberen dan.
Maaruh, heb jij nou andere carburateur?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Dit was inderdaad mijn Digit met enkeltraps-carburateur. Ik gok dat ie van een 16 RE af kwam. Dat was dus niet origineel (er hoort een dubbeltraps Solex of Weber op), maar ondanks dat heb ik op de teller de 203 km/h aangetikt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX