Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hé, da’s goed nieuws zeg en ik ben ook razend nieuwsgierig. Patje74 is nog op vakantie, dus je mag mij de foto’s wel weer mailen als je wilt.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Zo, ik heb de foto’s beschikbaar. De GS is naar de spuiter geweest en het resultaat mag er zijn, al heeft Dennis nog wel een paar kritische puntjes gezien geloof ik. Bij deze wat resultaten van het herstelwerk:
Tot slot nog een prachtig toetje. Twee fraaie opnamen van een mooie compacte boxer: de 1015 cc uit een Spécial. Ziet er optisch zeer goed uit Dennis. Flink onder handen genomen?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ziet er echt geweldig mooi uit
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Ober, bakje !
Schijt aan originaliteit.
Schitterend!!
Krijg spontaan kortsluiting in m,n toetsenbord vanwege het kwijl wat erin loopt!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Nou Bedankt voor de complimenten allemaal! De kritische puntjes die ik heb zijn absoluut niet voor de spuiter hij heeft erg zijn best gedaan en meer werk verricht dan afgesproken alleen is het voor de spuiter erg moeilijk om zo dicht mogelijk bij het bestaande spuitwerk te komen de kleur is goed alleen zie je dat het gewoon nieuwer is. Dit zal later na een paar keer wassen en poetsen wel weg trekken mischien is het ook wel een beetje miereneuken (volgens mijn vrouw) Maar ben er wel erg blij mee. Het plaatwerk heb ik nu opgeslagen in mijn loods zodat nu motor en bak eruit kunnen. daar heb ik nu tijd voor omdat de 1015 motor van de special klaar is en onderhand weer is ingebouwd deze is ook helemaal op carter na uit elkaar geweest en weer voorzien van verse pakkingen en keerringen en andere slijtagegevoelige onderdelen zodat we daar voorlopig weer mee kunnen tuffen
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Hierbij maar weer even een update over de voortgang van de break.
Ben momenteel bezig om de motor en bak te verwijderen om de nodige pakkingen en slijtage delen te vervangen. Ook komt er een nieuw kentenbewijs met blauwe platen op het geel wat er nu op zit past er niet echt bij en blauw staat bij wit toch veel veel mooier
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Nieuwe foto’s van het schadeproject. De motor en de bak zijn “ontkoppeld”, kortom er wordt flink werk verzet.
Je hebt er maar druk mee Dennis.
Patrick
voor wie alle foto’s nog wil zien van dit project:
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja er zit toch meer werk dan gedacht de versnellingsbak is klaar en voorzien van nieuwe keerringen. Het nadeel is dat de motor zo lang heeft staan lekken
dat alles onder de smurrie zit en dus ook weer schoongemaak en ontvet moet worden en dat is echt een smerig en onaantrekkelijk werk
en de motor moet nog uit elkaar!! Maar als het vieze werk achter de rug is dan komt weer het leukste het in elkaar sleutelen van de auto. En ach het is nog lang geen zomer dus we hebben nog even de tijd Zodra ik aan de motor begin dan zal ik weer wat plaatjes schieten en naar Patrick sturen.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kon je nog goed aan de keerringen voor de bak komen? Kreeg je ze goed gemonteerd?
Keep up the good work!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Kon je nog goed aan de keerringen voor de bak komen? Kreeg je ze goed gemonteerd?
Keep up the good work!
Zijn universele maten , kun je dus op maat bestellen.
DriverD schreef:Kon je nog goed aan de keerringen voor de bak komen? Kreeg je ze goed gemonteerd?
Keep up the good work!
Aan de keerringen kun je nog aankomen. En het monteren moet je even met beleid en geduld er in zetten. Het scheelt wel dat ik een stempel had die precies de omtrek van de keerringen had zodat ik het er ook precies recht er
in kon monteren.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Speciaal gereedschap: Altijd handig, als je het hebt!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Speciaal gereedschap: Altijd handig, als je het hebt!
Heb je niet nodig. Een dop die net zo groot is werk ook prima.
DriverD schreef:Speciaal gereedschap: Altijd handig, als je het hebt!
ja dat is waar als je een setje over hebt hou ik mij aanbevolen
Alhoewel je met creatief inzicht soms ook een heel eind komt
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven