![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8956.jpg)
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
picassoke schreef:Vandaag op de E40 richting brussel tussen de afrit van Aalst en Ternat mijn verbruik een gemeten.
Met constante snelheid van 120 => 5.9 l over 11 km.Er was weinig of geen wind.
Mss een idee om het verbruik eens op te nemen met een 1.6 HDI over hetzelfde traject, als er mensen zijn die soms ook de E40 tussen aalst en ternat gebruiken.
Helaas doe ik dat traject nooit, maar als er iemand een traject doet:A12-oprit Ekeren tot Tijsmanstunnel ben ik kandidaat, .
Ik denk er trouwens ook aan om toch eens 2 of 3 tankbeurten zo’n v-power of dergelijke brandstof te tanken, is dat genoeg om een verschil te zien, of moet een motor daar zich aan aanpassen :
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Over het (nog) resterende prijsverschil is met Shell gesproken en wij zijn op dat punt tot een aanvaardbare oplossing gekomen.
Daaruit begrijp ik dat jouw leasemaatschappij een deal met Shell heeft kunnen sluiten over een vergoeding voor het gebruiken van V Power. Vandaar ook de vermelding van 560000 liter: een soort kwantum-korting dus.
Als dat inderdaad het geval is, betekent het dat voor een indivuele rijder welke NIET zo’n deal met Shell heeft, er geen financieel gewin is! Blijft natuurlijk wel het milieu-voordeel en het evt. rustiger lopen van de motor.
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Casey, ik had precies hetzelfde gedacht toen ik het stukje van picasso77 las.
Ik ben tevreden met hoe mijn C4 op de normale diesel rijdt en zal niet op de premium overstappen. En om de “groenen” onder ons vóór te zijn ... het milieu-voordeel is ook relatief. Om tot de premium diesel te komen, moeten er hoogstwaarschijnlijk tijdens het verwerkingproces andere bestandsdelen worden toegevoegd dan anders of er komt nog een andere aap uit de mouw, etc…. Met andere woorden, of dit alles onder de streep nog steeds het milieu-voordeel oplevert???
(ik ben zeker niet tegen het milieu maar wel sceptisch wanner het om bedrijfswinsten gaat)
mijn vorige tankbeurt was mijn verbruik 9.6 l/100km ops:
dit was weliswaar met de caravan achter mijn C4 picasso 1.6 hdi
normaal gezien verbruik ik ongeveer 6.5l , waarover ik zelf best tevreden ben. (ik heb nog maar 3800 km)
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_635.jpg)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Als ik het zo lees, zijn het gewicht en het frontaal opp. als gebruikelijk weer de grootste boosdoeners. Hoe doen de grotere dieselmotoren het qua verbruik in de C4? Daar heb ik nog niet zoveel van gelezen.
Laatste tanbeurt van mijn Xantia: 6 liter op 100 km. En dat met dit prutsweer.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Om isverstanden te voorkomen… Patrick, je bedoelt natuurlijk de (Grand) C4 Picasso. Je hebt overigens een goed punt aangesproken, naar mijn mening. De grootte van de motor moet “afgestemd” zijn aan het gewicht van de auto (en het gebruik ervan natuurlijk). Anders krijg je “under-powerd” auto’s die hoger verbruik veroorzaken (alleen tot een bepaalde hoogte, vanzelf gesproken). Zo heb ik een hele tijd geleden voor een keuze gestaan welke motor in Peugeot 306 te willen hebben, 1.1 of 1.4 of 1.6 liter. Aangezien het toen tijdens mijn studententijd was, wilde ik een zo zuinig mogelijke auto. Na een heleboel uitzoekwerk (en tijd natuurlijk, maar dat had je als studens nog ) bleek het dat de 1.4 liter voor mij op dat moment het zuinigst zou zijn.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Uit mijn ervaring met men 2.0HDI kan ik besluiten dat hij op de autosnelweg zuiniger is dan een 1.6 HDI, maar die is dan weer zuiniger in de stad en bij lage snelheden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
picassoke schreef:Uit mijn ervaring met men 2.0HDI kan ik besluiten dat hij op de autosnelweg zuiniger is dan een 1.6 HDI, maar die is dan weer zuiniger in de stad en bij lage snelheden.
Inderdaad, vergelijkbare bevindingen met Peug306 op binzine: 1.1 is zuiniger in het stadsverkeer, 1.4 is zuiniger buiten de bebouwede kom en op de snelweg.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb zowel met de 1.6 HDI als met de 2.0 HDI een testrit gedaan.
En om eerlijk te zijn vond ik de 1.6 HDI te zwak, vooral dan op de snelweg (vlot invoegen, of snel e2 vrachtwagens inhalen die achter mekaar rijden op een secundaire weg)
Onlangs ging ik naar het containerpark met men vader, en met een bijna volle tank diesel en men wagen woog net geen 1900 kg zonder lading.
En nee, ik ben geen zwaargewicht.
Al denk ik dat het glazen panoramadak daar ook voor iets tussen zit(toch enkele 10tallen kg)
En als je dit gewicht en het grote frontaal oppervlak samen brengt weet je hoe laat het is op hogere snelheden, en een motor die continu hard moet werken zal veel sneller verslijten.
Had ik echter een gewone C4 gekocht dan had ik wrs voor de 1.6 HDI van 110 pk gekozen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
In de eerste 2 versnellingen is de 1.6 Diesel EB6V een redelijk langzame.
Echter van 3 tot aan de 5 trekt ie echt wel lekker
Ook tegen flinke bulten kan een beetje benzine 140 pk er niet tegenop met de cruise control
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb er afgelopen zomer mee getoerd in de bergen in Oostenrijk.
Bepakt met 5 volwassenen en 2 kinderen en wat bagage. Geen probleem voor de 1.6 HDI. Natuurlijk moet je wel eens een keer terugschakelen, maar dat zal met de 2 liter niet anders zijn. Het is zeker geen snelheidsmonster, maar daarvoor heb ik hem ook niet uitgekozen. Dan had ik wel een 180 pk coupe genomen.