7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Banden….topic zoveel
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 29 mei 2007 05:17 PM
  [ # 91 ]
Mr. Smith schreef:

Na hier alle posten te hebben gelezen, ben ik dan toch voor 2 nieuwe XVS’sen gegaan. Deze heb ik voor gemonteerd en de voorste ( +/- 20.000km oude XVS’sen ) heb ik vanachter gezet.
Nu heb ik enkele vraagjes ;
1/ Hoe komt het dat ik nog XVS’sen heb zonder parking rand ‘P’ ?
( die zitten nu van achter + heb nog 1nieuwe band staan )

2/ Ik heb DS21 carbu model, de hoogte zou ik graag terug brengen naar een IE model, nu zeker de banden achteraan groter zijn.
Hoe moet ik hieraan beginnen en wat is de hoogte ?  Van waar tot waar gemeten ?

Thanks

Parking rand P? Is dat een verstevigde zijkant of zo?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2007 05:29 PM
  [ # 92 ]

Volgens mij hebben de carbu en de i.e. dezelfde hoogte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 mei 2007 08:31 PM
  [ # 93 ]
cocico schreef:
Mr. Smith schreef:

Na hier alle posten te hebben gelezen, ben ik dan toch voor 2 nieuwe XVS’sen gegaan. Deze heb ik voor gemonteerd en de voorste ( +/- 20.000km oude XVS’sen ) heb ik vanachter gezet.
Nu heb ik enkele vraagjes ;
1/ Hoe komt het dat ik nog XVS’sen heb zonder parking rand ‘P’ ?
( die zitten nu van achter + heb nog 1nieuwe band staan )

2/ Ik heb DS21 carbu model, de hoogte zou ik graag terug brengen naar een IE model, nu zeker de banden achteraan groter zijn.
Hoe moet ik hieraan beginnen en wat is de hoogte ?  Van waar tot waar gemeten ?

Thanks

Parking rand P? Is dat een verstevigde zijkant of zo?

Nee, dit is een rand voorzien op de flank die een bescherming biedt van borduurs en drempels.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 mei 2007 08:34 PM
  [ # 94 ]
bogaard77 schreef:

Volgens mij hebben de carbu en de i.e. dezelfde hoogte.


ik heb een DS 20 carbu en vanachter horen er normaal 155’s op te liggen, deze zijn toch kleiner dan de 185 die ik er nu op heb ?
Maw, mijn achterkant staat nu hoger ?
ik dacht dat een IE ietske lager lag vanachter ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2007 08:37 PM
  [ # 95 ]

Dat 155 slaat op de breedte. Niet op de hoogte.

De bodemvrijheid bij de DS is standaard. Je kan het aanpassen maar dat is best tricky. Er zit een klem om de achterstabilisatie as. als je die verdraait, wijzigt de hoogte. Dat gaat echter nogal grof…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 30 mei 2007 02:03 AM
  [ # 96 ]
bogaard77 schreef:

Dat 155 slaat op de breedte. Niet op de hoogte.

De hoogte varieert mee met de breedte. Voor de XAS/XVS 155HR15, 165HR15 en 185HR15 zijn de buitendiameters 63.0, 64.6 en 67.4 cm. Als je een 185HR15 omlegt als vervanging voor een 155HR15 komt de achterkant de helft van het verschil in diameter hoger te staan, ofwel 2.2 cm. Ik heb geen idee of je dat ziet of merkt.
Als je de achterkant lager gaat afstellen heb je wel kans dat de bredere 185HR15 bij diep inveren tegen het spatbord gaat aanlopen. Ik weet niet hoe kritisch dat is,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 09 december 2007 10:10 PM
  [ # 97 ]

Vorige week zijn bij mij door één of andere jaloerse vandaal een voorband lekgestoken en een achterband tot op het karkas ingesneden.

Die achterband wil ik uit veiligheidsoverweging toch vernieuwen en dan worden het er gelijk 2. De ene achterband die niet beschadigd is gaat naar het reservewiel. De voorband was met een nieuwe binnenband weer gefikst.

Om nu toch de schade te beperken wil ik de achterbanden vervangen door een goede moderne band. Dat er voor Michelins liggen vind ik belangrijk voor de stuurkwaliteit maar achter moet gewoon goed zijn, maar hoeft mijns inziens niet onbedingt Michelin te zijn.

Pof, ik voel het stempel al zitten wat me nu door de origi-freaks wordt opgeramd, maar “lekker belangrijk”

Achter zit nu de 165 R15 XAS baaaaaandjes van meneer Michelin, maar wat zijn goede alternatieven en welke hoogteverhoudingen kan ik wel/niet kiezen? het mag een 165 of een 185 zijn, dat maakt me niet zoveel uit.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 december 2007 01:24 PM
  [ # 98 ]

Ik rijd op Gislaved Surprisedops:  uit zweden… 165-15.
al 100.000km…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 31 januari 2008 01:23 PM
  [ # 99 ]

Ik heb dit topic 3 x doorgelezen en snap er nu nog minder van dan toen ik dit nog niet had gelezen Laughing

Ik heb achter op de DS Michelin XZX liggen en voor Vredestein classic huppeldepup. (die zijn bijna nog nieuw)

Na een enorm positieve ervaring met m’n eend op Michelins (wat een verschil is dat met de firestones) en ook met m’n 406 coupe die 4 verse Michelins kreeg, wat de hele auto beter deed rijden en stiller maakte, ben ik er zeker van dat Michelin banden ook onder de DS moeten.

Achter liggen er al dus Michelins onder, maar XZX-en zijn niet origineel DS?
Die blijven er wel onder liggen want rijden prima.

Nu is het dus de vraag, Xas of XVS? Xas is de originele band voor de DS en comfortabeler heb ik begrepen hier, maar XVS plakt beter op de weg en ook bij regen dus veiliger? Zijn de XVSen wel comfortabeler dan de Vredesteins dan?


huh

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 31 januari 2008 01:44 PM
  [ # 100 ]

XAS voor jou Smile XVS was gemaakt voor sterk presterende auto’s met veel pk en hoge topsnelheden, iets waar je DS 19 niet verdacht kan van worden Wink

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 31 januari 2008 01:46 PM
  [ # 101 ]

XAS voor jou Smile XVS was gemaakt voor sterk presterende auto’s met veel pk en hoge topsnelheden, iets waar je DS 19 niet verdacht kan van worden Wink


Er ligt een 20 blok in met 21 zuigers en bussen…

Of is dat vergeleken met injecties en DS23’s nog steeds een slak?  huh

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2008 02:54 PM
  [ # 102 ]
CLL Martin schreef:

Nu is het dus de vraag, Xas of XVS? Xas is de originele band voor de DS en comfortabeler heb ik begrepen hier, maar XVS plakt beter op de weg en ook bij regen dus veiliger? Zijn de XVSen wel comfortabeler dan de Vredesteins dan?


huh

Weggedrag bij regen is vergelijkbaar maar vele malen beter dan de vreetestijns. de XAS heet comfortabeler te zijn. XVSen zijn veel comfortabeler dan vredestijn en zeker stiller. EN gaan langer mee. en zijn duurder!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 januari 2008 03:48 PM
  [ # 103 ]

Xas staat iets mooier rond, stuurt iets lichter, is iets goedkoper en gaat langer mee dan XVS. XVS heeft nog net wat meer grip dan Xas.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 12:49 PM
  [ # 104 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

OkJa ja, het is jullie gelukt. Weer iemand bekeerd Wink


Told you So!!!!!

hahahaha waarom genoegen nemen met minder…. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 februari 2008 04:11 PM
  [ # 105 ]

En ik nog steeds aan het twijfelen tussen de XVS en de Xas Laughing

Maar als dit waar is wat DriverD zegt,kan je dus beter voor de Xas gaan?

Xas staat iets mooier rond, stuurt iets lichter, is iets goedkoper en gaat langer mee dan XVS. XVS heeft nog net wat meer grip dan Xas.

En volgens Bogaard77 zijn ze nog comfortabeler ook die Xas-sen.

Alleen weegt m’n DS door de LPG 1388kg.. dan is de veiligheid (meer grip van de XVS) weer te overwegen..


Ik kan et maar 1 keer uitgeven heh guns

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook