Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CLL Martin schreef:
En volgens Bogaard77 zijn ze nog comfortabeler ook die Xas-sen.
NEE!!! confortabeler dan Vredestijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Oeps ok..
Voordelen Michelin Xas:
-Goedkoper
-Het comfortabelst
-Gaat langer mee dan XVS
Voordelen Michelin XVS
-Comfortabeler dan vredestijn
-Heeft meer grip dan de Xas banden
Emm dan denk ik dat ik voor de voorwielen voor 2 verse Xas-en ga…
[edit bogaard] ff in italics enkele toevegingen[/edit]
Ik zou XAs nemen…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ahh ok Bogaard..
De Xas is dus comfortabeler dan XVS.
Dat is dus een groot pluspunt voor mij om voor de Xas te gaan dan.
Gaat dat ook op voor het geluid wat Sjaak de Bollenboer al opmerkte bij de verwisseling met Vredesteins naar XVS?
Ik zit alleen met het volgende, een DS heeft geen ABS, en hecht dus echt veel waarde aan grip. Stel ik rij ineens in op een file, waarmee sta ik eerder stil? Of maakt dat niet zoveel uit?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met een XVS sta je eerder stil maar waarschijnlijk scheelt het niet veel met de XAS. De XAS is dacht ik 180 breed en de XVS 185 breed…
Je kon vroeger ook 185 XAS kopen maar die heb ik al lang niet gezien…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zo’n 20 jaar geleden was Xas zeer moeilijk te krijgen, en XVS veel gemakkelijker. Toen was de keus gemakkelijk: Michelin XVS voor en XZX achter. Nu zou ik altijd Xas nemen, voldoet echt heel goed. Als je van Vredestein komt, ken je je DS niet meer terug (in positieve zin!)
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
LPG-tank of geen LPG-tank….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok dan ga ik denk ik toch voor de Xas
Ze zullen dan idd iets smaller zijn dan de Vredesteins die er nu onder liggen, 180 zoals Boogaard zegt. Maar dat is geen probleem lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Volgens mij zat er die tijd (1967) origineel Xas onder. :
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
ok mooi, ik hoop binnenkort ook te kunnen melden dat het een enorme verbetering is!
Ik zal die Vredesteins die nog nagenoeg nieuw zijn maar op markplaats zetten dan…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik wil eigenlijk ook de 165 XZX banden op de achterwielen van de DS vervangen voor 165 XAs. De reden is dat de XAs er volgens mij gewoon ophoren en ik afgelope vrijdag bijna m’n 406 coupe aan bonken reed tegen een stoplicht omdat na een beetje regen de weg nogal pekkig/glad was op een kruispunt.. ik heb zeker 100 graden gedraaid op het kruispunt en gleed met de zeikant recht op een stoplicht af!! Toen greep de ESP en ABS in en kreeg ik de wagen weer recht…
Dit deed mij er even goed van bewust maken dat je altijd de juiste banden moet monteren die op de auto horen.. En ben dan ook in staat alles te vervangen wat niet goed is
Opzich zijn de XZXen nog wel goed, 4mm profiel en netjes recht afgesleten, maar denk dat 2 verse XAs sen achter wel weer meer veiligheid en comfort geven?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij is de APK eis minimaal 3,8mm….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Maar zijn XAssen beter dat XZX? Die XZX zijn wel een stuk goedkoper…
1.6mm en dat is belachelijk weinig profiel en ook zeker niet veilig.
bogaard77 schreef:Volgens mij is de APK eis minimaal 3,8mm….