8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Banden….topic zoveel
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 04:44 PM
  [ # 106 ]
CLL Martin schreef:

En volgens Bogaard77 zijn ze nog comfortabeler ook die Xas-sen.

NEE!!! confortabeler dan Vredestijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 februari 2008 05:34 PM
  [ # 107 ]

Oeps ok..

Voordelen Michelin Xas:
-Goedkoper
-Het comfortabelst
-Gaat langer mee dan XVS

Voordelen Michelin XVS
-Comfortabeler dan vredestijn
-Heeft meer grip dan de Xas banden

Emm dan denk ik dat ik voor de voorwielen voor 2 verse Xas-en ga…


[edit bogaard] ff in italics enkele toevegingen[/edit]

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 05 februari 2008 05:44 PM
  [ # 108 ]

Ik zou XAs nemen…

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 februari 2008 06:53 PM
  [ # 109 ]

Ahh ok Bogaard..

De Xas is dus comfortabeler dan XVS.
Dat is dus een groot pluspunt voor mij om voor de Xas te gaan dan.
Gaat dat ook op voor het geluid wat Sjaak de Bollenboer al opmerkte bij de verwisseling met Vredesteins naar XVS?

Ik zit alleen met het volgende, een DS heeft geen ABS, en hecht dus echt veel waarde aan grip. Stel ik rij ineens in op een file, waarmee sta ik eerder stil? Of maakt dat niet zoveel uit?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 07:02 PM
  [ # 110 ]

Met een XVS sta je eerder stil maar waarschijnlijk scheelt het niet veel met de XAS. De XAS is dacht ik 180 breed en de XVS 185 breed…
Je kon vroeger ook 185 XAS kopen maar die heb ik al lang niet gezien…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 februari 2008 08:02 PM
  [ # 111 ]

Zo’n 20 jaar geleden was Xas zeer moeilijk te krijgen, en XVS veel gemakkelijker. Toen was de keus gemakkelijk: Michelin XVS voor en XZX achter. Nu zou ik altijd Xas nemen, voldoet echt heel goed. Als je van Vredestein komt, ken je je DS niet meer terug (in positieve zin!) Cool

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 februari 2008 08:02 PM
  [ # 112 ]

LPG-tank of geen LPG-tank….

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 februari 2008 09:23 PM
  [ # 113 ]

Ok dan ga ik denk ik toch voor de Xas

Ze zullen dan idd iets smaller zijn dan de Vredesteins die er nu onder liggen, 180 zoals Boogaard zegt. Maar dat is geen probleem lijkt me.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 06 februari 2008 10:20 AM
  [ # 114 ]

Volgens mij zat er die tijd (1967) origineel Xas onder.  Confused:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 februari 2008 10:33 AM
  [ # 115 ]

Yep.

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 06 februari 2008 12:19 PM
  [ # 116 ]

ok mooi, ik hoop binnenkort ook te kunnen melden dat het een enorme verbetering is!  very good
Ik zal die Vredesteins die nog nagenoeg nieuw zijn maar op markplaats zetten dan…  whistle

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 26 februari 2008 12:17 PM
  [ # 117 ]

Ik wil eigenlijk ook de 165 XZX banden op de achterwielen van de DS vervangen voor 165 XAs. De reden is dat de XAs er volgens mij gewoon ophoren en ik afgelope vrijdag bijna m’n 406 coupe aan bonken reed tegen een stoplicht omdat na een beetje regen de weg nogal pekkig/glad was op een kruispunt.. ik heb zeker 100 graden gedraaid op het kruispunt en gleed met de zeikant recht op een stoplicht af!! Toen greep de ESP en ABS in en kreeg ik de wagen weer recht…

Dit deed mij er even goed van bewust maken dat je altijd de juiste banden moet monteren die op de auto horen.. En ben dan ook in staat alles te vervangen wat niet goed is Laughing

Opzich zijn de XZXen nog wel goed, 4mm profiel en netjes recht afgesleten, maar denk dat 2 verse XAs sen achter wel weer meer veiligheid en comfort geven?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 februari 2008 12:21 PM
  [ # 118 ]

Volgens mij is de APK eis minimaal 3,8mm….  Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 26 februari 2008 12:24 PM
  [ # 119 ]

Maar zijn XAssen beter dat XZX? Die XZX zijn wel een stuk goedkoper…

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 26 februari 2008 12:35 PM
  [ # 120 ]

1.6mm en dat is belachelijk weinig profiel en ook zeker niet veilig.

bogaard77 schreef:

Volgens mij is de APK eis minimaal 3,8mm….  Rolling Eyes

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook