XBXG schreef:Ik heb ook nog nooit een lekkende flowmeter gehad of gezien…
Eh - volgens mij had jij toch zelfs een keer een nieuwe gescoord die aan alle kanten lekte?
De flowmeters staan er dacht ik toch wel om bekend - en een gewaarschuwd mens telt voor 2. Géén flowmeter kan in ieder geval niet lekken
Grootste probleem met de flowmeter is het enorme slangennest wat de motor (dynamisch opgehangen) verbind met de uitgerekend lekker hete maar o zo statische radiateurbalk. Beweging te over, en dat zie je dan terug in verbrokkelde slangen.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:XBXG schreef:Ik heb ook nog nooit een lekkende flowmeter gehad of gezien…
Eh - volgens mij had jij toch zelfs een keer een nieuwe gescoord die aan alle kanten lekte?
Hoe kom je daar nu bij?
Ik heb op Citromobile 2003 een NIEUWE flowmeter voor € 15 gekocht, en die werkte perfect, zeker in combinatie met een nieuwe snelheidssensor in de tellerkabel. Dat zit nog steeds op mijn ex-GT en werkt als het goed is nog steeds perfect.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:karel schreef:XBXG schreef:Ik heb ook nog nooit een lekkende flowmeter gehad of gezien…
Eh - volgens mij had jij toch zelfs een keer een nieuwe gescoord die aan alle kanten lekte?
Hoe kom je daar nu bij?
Ik heb op Citromobile 2003 een NIEUWE flowmeter voor € 15 gekocht, en die werkte perfect, zeker in combinatie met een nieuwe snelheidssensor in de tellerkabel. Dat zit nog steeds op mijn ex-GT en werkt als het goed is nog steeds perfect.
De enige werkende flowmeter in NL in een auto die helaas niet veel meer soeps blijkt te zijn… het is niet eerlijk!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nou kun je die flowdinges er wel afgooien maar dan moet je wel de retour op de carb aansluiten. Bij mijn GT zit daar een aansluiting voor (afgedopt) maar op m’n nieuwe weber niet. Wel een voorgemaakt gat wat ‘opengeprikt’kan worden.
Ik kom graag eens langs, over 2,5 week zou misschien kunnen, dan ga ik met een vriend naar zeeland.
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik heb je foto’s gemaild
Thnx Wouter.
Als je mijn richting opkomt, moet je me maar ff bellen.
Dan spreken we wat af.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ok,
pb of mail je nummer maar ff, weet niet of ik het zo snel kan vinden in de oude berichten.
Overigens is bij mij de (vernieuwde) benzineslangenspaghetti mooi door Leon (assich) op z’n plek gehangen met tywraps. Dat is ook wel te adviseren ivm beweging die er in zit.
Zo…weer beetje aan de BX DIGIT bezig geweest gisteren.
De tweede LHM-lekkage is nu ook dicht dus weer een stap dichter naar rijden met de DIGIT.
Verder heb ik de flowmeter aangesloten zoals eerder hier omschreven.
Ook de mistlampen gerepareerd, dus die doen het ook nu mooi geel!
In de nieuwe voorlampunits heb ik geel H4 gestopt van de Action haha.
De linkerwiellager is inmiddels ook vervangen, nu rechts nog en we kunnen op voor de APK. Thijs stuurt me dinsdag een wielnaaf, dus die kan er de zondag daarna onder en dan zou het een eind goed moeten zijn.
Ook heb ik de claxon en de grootlichtschakelaar nog even gefixt.
Nu vandaag even kijken of ik mijn kentekenplaatverlichting werkend kan krijgen want die lijkt vooralsnog dood te zijn.
Dan nog een setje deuren in Gris Perlé scoren en de bodem van de auto effe checken op eventuele gaatjes. Zijn gaten in de bodem een APK afkeur? Weet niet zeker of die er zitten, ga hem binnenkort even op de brug zetten.
En dan hoop ik dus naar de midzomernacht te komen met de DIGIT in juni.
Oh ja, ik ga ook nog even de benzineaanvoerleiding vervangen, want die is behoorlijk verdroogd en zo boven de uitlaat lijkt me dat niet zo’n goed plan voor een rit richting het noorden in juni haha.
Nog tips en trucs?
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mooi!
ik hoop naar de midzomer te komen in de GT! Dinsdag gaat ie voor een NL kenteken, hopelijk daarna snel de weg op!
Nog iemand een idee waar die niet werkende kentekenplaatverlichting in kan zitten?
Lampjes zijn nieuw.
Zekering weet ik niet.
Ideeën?
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Corrosie (roest) in de contactpunten van verlichting. Waardoor de lampen geen stroomcontact krijgen.
Teminste als je dit bedoelt.
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
@ Woutersmits,
Gaan we elkaar dan eindelijk treffen? Wil eigenlijk liever je DIGIT zien…
De contactpunten op de lampen zijn als nieuw, de bedrading in de klep ziet er ook zeer goed uit.
Weet iemand waar de bedrading naar toe gaat? Anders zou ik zelf een koppeling op de achterlichtunits aan kunnen leggen natuurlijk.
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
www.citrofiel.tk schreef:@ Woutersmits,
Gaan we elkaar dan eindelijk treffen? Wil eigenlijk liever je DIGIT zien…De contactpunten op de lampen zijn als nieuw, de bedrading in de klep ziet er ook zeer goed uit.
Weet iemand waar de bedrading naar toe gaat? Anders zou ik zelf een koppeling op de achterlichtunits aan kunnen leggen natuurlijk.
Mzl. Hans
haha, ik dacht net; eigenlijk moet ik daar eens langs.. alleen heb ik voorlopig nog geen plannen voor een bezoekje aan Zeeland en heb ik het wel hardstikke druk met verbouw en vriendin en kinderenkrijgen enzo. Alleen moet ik wel nog een bruin interieur naar Jan brengen… Wellicht kunnen we elkaar eens treffen bij breda? Als ik daar aan de GT sleutel? Ik ben wel bang dat als de GT APK heeft dat ik daar voorlopig in ga karren.
www.citrofiel.tk schreef:@ Woutersmits,
Gaan we elkaar dan eindelijk treffen? Wil eigenlijk liever je DIGIT zien…De contactpunten op de lampen zijn als nieuw, de bedrading in de klep ziet er ook zeer goed uit.
Weet iemand waar de bedrading naar toe gaat? Anders zou ik zelf een koppeling op de achterlichtunits aan kunnen leggen natuurlijk.
Mzl. Hans
die bedrading loopt langs de c-stijl naar de achterlichten toe waarna het in een stekker overgaat die vervolgens aansluit op de kabelboom die vanvoren komt. Misschien je massa punten bij de achterlichten even controleren?
Hoi allemaal,
De DIGIT staat inmiddels alweer twee weken in een garage om de laatste puntjes voor de APK in orde te maken…
Krijg ik gisteren het mindere bericht dat alles klaar is inmiddels maar dat het schroefdraad van de linksachteras kapot is waardoor het lager niet zo gemakkelijk te vervangen meer is?
Als hij vandaag niet los komt dan kan ik waarschijnlijk mijn APKtje vergeten voor zaterdag wat betekent dat ik niet met de DIGIT naar het midzomerweekend kan komen…
Dat zou vet jammer zijn natuurlijk…
Iemand nog ideeën?
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.