Vanochtend opgehaald, mijn BX TD
Maar nu alvast twee vragen:
-Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…
-In de Haynes staat dat de olievuldop bovenop het kleppendeksel zit, maar daar zit bij mij een grote rechthoekige zwarte kunststof doos die vastgezet is. Ik kan verder geen olievuldop vinden, waar hoort ‘ie te zitten?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…
Ehm… de een-na-laagste hoogtestand is de rijstand… Bedoeld om mee te rijden. De allerlaagste heeft niet heel veel nut volgens mij
Harm schreef:Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…
Ehm… de een-na-laagste hoogtestand is de rijstand… Bedoeld om mee te rijden. De allerlaagste heeft niet heel veel nut volgens mij
Okee, ik ging er van uit dat de middelse stand de rijstand was, omdat er een dikkere streep bij staat en het de gulden middenweg is.. thanks!
Nu de olievuldop van mijn rijdende vliegende tapijt nog lokaliseren…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
bx heeft diverse standen:
- laagste stand: gebruik je om het systeem drukloos te maken voor bv onderhoud aan het hydraulisch systeem (ook leuk voor de show , scheelt je verlagingsveren)
- rijstand: hier staat de auto normaal gesproken in als je rijdt
- verhoogde rijstand: veranderd de auto in een stuiterbak en staat de auto hoger op z’n poten zodat je met gepaste snelheid (tot 40 of 50km/u dacht ik) over slecht begaanbaar terrein kan rijden
- hoogste stand: voor bv het wisselen van een achterband of om onder auto te kunnen werken (icm bokken uiteraard)
af en toe met de hoogteregeling spelen (paar keer van hoogste naar laagste stand, niet in 1x natuurlijk) om de boel gangbaar te houden.
LHM olie uiteraard op tijd verversen (om de 60.000km) en de bollen tijdig laten controleren (ook na ong. 60.000) op de juiste druk. als de druk in de veerbollen te laag wordt kan je ze weggooien.
hoop dat het zo duidelijker is.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Robin schreef:Harm schreef:Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…
Ehm… de een-na-laagste hoogtestand is de rijstand… Bedoeld om mee te rijden. De allerlaagste heeft niet heel veel nut volgens mij
Okee, ik ging er van uit dat de middelse stand de rijstand was, omdat er een dikkere streep bij staat en het de gulden middenweg is.. thanks!
Nu de olievuldop van mijn rijdende vliegende tapijt nog lokaliseren…
euhmm… de dikke streep is toch de rijstand???!!!! of zit ik nou verkeerd? dus de dikke streep.
Groet Roy :cevr
Citroen xm 20 comfort leer
BX SPORT 1986
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
dikke streep (2e van onderen) is de rijstand
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
in het midden dus…
Roy :cevr
Citroen xm 20 comfort leer
BX SPORT 1986
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
volgens mij zit er maar een dikke streep… ops: en dan heb ik zelf een bx en weet ik het niet eens met zekerheid ! ops:
Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik zou bijna zeggen: probeer eens in alle standen te rijden…Met de laagste stand kom je geen drempel over…1 standje hoger rijdt het lekkerst…standje daarna rijdt wat stugger, is ook bedoeld voor slechte wegen (niet te hard rijden!!)...en in de hoogste stand kan je bij iedereen naar binnen kijken, maar doe dat wel in stilstand, want dit is geen rijstand maar de bandenwisselstand en de ‘even onder m’n auto kijken stand’.
Je kan ook even de Kama-Sutra raadplegen inzake de standjes
Die dikke streep zit niet in het midden, er zijn namelijk 4 standen… die dikke streep is de rijstand, maar ook de een-na-laagste stand. Boven de rijstand zitten nog 2 hoge standen
Harm schreef:Die dikke streep zit niet in het midden, er zijn namelijk 4 standen… die dikke streep is de rijstand, maar ook de een-na-laagste stand. Boven de rijstand zitten nog 2 hoge standen
Dan zit ik mis want in deze stand staat mijn sport ook !! ops:
Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Je kan ook even de Kama-Sutra raadplegen inzake de standjes
geen verkeerd idee !
Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
@Robin, ligt er niet toevallig een instructieboekje in het dashboardkastje? Daar staan de rijstanden ook in
xm'metje schreef:in het midden dus…
Roy :cevr
Citroen xm 20 comfort leer
BX SPORT 1986
een bx heeft 4 standen dus hoe kan ie dan in het midden staan
2e stand vanaf de voorkant van de auto gezien is de rijstand, met een dikkere streep erbij.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
martijn78 schreef:@Robin, ligt er niet toevallig een instructieboekje in het dashboardkastje? Daar staan de rijstanden ook in
Daar had ik al naar gezocht, ook ivm. de onvindbare olievuldop. Maar die zit er helaas niet bij…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:martijn78 schreef:@Robin, ligt er niet toevallig een instructieboekje in het dashboardkastje? Daar staan de rijstanden ook in
Daar had ik al naar gezocht, ook ivm. de onvindbare olievuldop. Maar die zit er helaas niet bij…
Bij de Diesel zit de olievulPIJP voor het motorblok(dus niet op het kleppendeksel), het peilstokhandvat is oranjeachtig van kleur, je kan hem er zo uittrekken om te peilen. Om bij te vullen moet je het deksel erafhalen dmv het omhooghalen van de twee klemmetjes, het deksel komt dan los.