1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Energie label C4P en C4P Grand.
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 01 februari 2008 04:01 PM

Vreemd.
Als je in de documentatie kijkt zie dat de C4P 2.0 16v automaat een energie label heeft van E.
Kijk je bij de C4P Grand zie je dat de 2.0 16v automaat een Energie label heeft van D.
Precies het zelfde blok.
De grand is zwaar maar daardoor minder slurptax.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 februari 2008 04:22 PM
  [ # 1 ]

ik denk dat dit te maken heeft met de verhouding gewicht/motor. als je dit blok in een C3 zou leggen zou je waarschijnlijk nog meer moeten betalen.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 februari 2008 04:24 PM
  [ # 2 ]

De C4 valt in het c-segment, de C4P en C4GP vallen in de MPV-klasse. Wellicht dat daardoor het verschil ontstaat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 01 februari 2008 04:40 PM
  [ # 3 ]
DigiDaan schreef:

De C4 valt in het c-segment, de C4P en C4GP vallen in de MPV-klasse. Wellicht dat daardoor het verschil ontstaat.

DigiDaan ik heb de tekst een aangepast naar C4P en C4P Grand voor de duidelijheid.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 februari 2008 04:57 PM
  [ # 4 ]

Ah. Nu snap ik er ook een stuk minder van..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 04 februari 2008 03:26 PM
  [ # 5 ]

Redenering van Nicci zou kunnen kloppen : de 2.0 l motor wordt misschien beschouwd als ‘oversized’ ( Confused: ) voor de C4P die bedoeld is om ‘slechts’ 5 personen te vervoeren waar er 7 kunnen plaatsnemen in de GC4P.
Maar het het zou even goed om een vergissing kunnen gaan.

Profiel  
 
jekaba
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-2007

Gepost: 04 februari 2008 05:05 PM
  [ # 6 ]

Het verschil zit hem in de automaat. De “ouderwetse"automaat is energielabel “E”. De nieuwe electronische automaat is zuiniger dus energielabel “D”.

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 04 februari 2008 05:43 PM
  [ # 7 ]
jekaba schreef:

Het verschil zit hem in de automaat. De “ouderwetse"automaat is energielabel “E”. De nieuwe electronische automaat is zuiniger dus energielabel “D”.

Nee, dat klopt niet wat je zegt.
Het is zelfs bij de electronische automaat (eb6v) een C label.
Ik praat over de conventionele automaat.
Die is bij de 7 zitter (grand) een D en bij de 5 zitter een E.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 februari 2008 06:50 PM
  [ # 8 ]

van http://www.energielabel.nl

“Wie nu een nieuwe auto koopt, heeft dankzij het energielabel een goed handvat om een zuinige auto te kiezen. Alle nieuwe personenauto’s krijgen een energielabel, waarbij een auto met energielabel A het zuinigst is voor zijn grootte, en een auto met een energielabel G het minst zuinig. Een zuinige auto binnen zijn klasse krijgt dus een groen label, en een onzuinige auto krijgt ‘rood’.
Voor de zuinigste auto’s in hun klasse, namelijk auto’s met een A-label, is er een korting van 1000 euro op de aankoopbelasting. Bij auto’s met een B-label bedraagt de verlaging 500 euro. Voor auto’s met een label D t/m G geldt een toeslag.
De korting of toeslag op de BPM wordt door de dealer verrekend. U hoeft dus zelf niets te doen. “

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 04 februari 2008 07:12 PM
  [ # 9 ]

En dan klopt het dus: de GC4P wordt in een grotere klasse ingedeeld en is in die klasse energievriendelijker dan de C4P in zijn klasse.

Kwestie van vergelijken denk ik:
Als de C4P ingedeeld wordt met autos als Opel Meriva, Renault Scenic, etc kan hij daar best als relatief onzuinig uitkomen. (oftewel de 5 zitter MPV’s)

Terwijl de GC4P wellicht in een klasse zit met Renault Espace, Chrysler Voyager (7 zitter MPV)  etc. en vergeleken daarmee relatief zuinig is.

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 06 februari 2008 12:33 PM
  [ # 10 ]

Mailtje naar citroën gestuurd en de reactie daarop is:

Geachte,

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 2-70297.

Hierbij kunnen wij u melden dat dit komt omdat het energie label berekend word aan de hand van de oppervlakte van de auto, en met dezelfde motor is de oppervlakte van een C4 grand Picasso groter.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Marianne Verheus

Citroën Klantenservice

Nou dat is netjes en duidelijk.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 februari 2008 12:52 PM
  [ # 11 ]

Ik heb ook vernomen dat de Mondeo en C5 in verschillende labels zitten.

De Mondeo met TDCI (B)en C5 HDI (C), met toch de zelfde motor.

Volgens mijn zit er maar iemand wat te doen daar….....

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 06 februari 2008 01:02 PM
  [ # 12 ]
austria schreef:

Ik heb ook vernomen dat de Mondeo en C5 in verschillende labels zitten.

De Mondeo met TDCI (B)en C5 HDI (C), met toch de zelfde motor.

Zoals je het omschrijf lijkt mij dat niet het zelfde blok!

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 06 februari 2008 07:05 PM
  [ # 13 ]
Vader schreef:
austria schreef:

Ik heb ook vernomen dat de Mondeo en C5 in verschillende labels zitten.

De Mondeo met TDCI (B)en C5 HDI (C), met toch de zelfde motor.

Zoals je het omschrijf lijkt mij dat niet het zelfde blok!

Citroën en Ford geven het blok een verschillende naam, maar toch is het dezelfde motor hoor (een blok van PSA).

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 06 februari 2008 07:05 PM
  [ # 14 ]
Vader schreef:
austria schreef:

Ik heb ook vernomen dat de Mondeo en C5 in verschillende labels zitten.

De Mondeo met TDCI (B)en C5 HDI (C), met toch de zelfde motor.

Zoals je het omschrijf lijkt mij dat niet het zelfde blok!

Citroën en Ford geven het blok een verschillende naam, maar toch is het dezelfde motor hoor (een blok van PSA).

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 februari 2008 02:42 PM
  [ # 15 ]

Knight-rider, je bedoelt dat het dus net zo’n “samenwerking” is als tussen PSA en Mini? BMW koopt namelijk verschillende PSA motoren voor de Mini.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook