Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
ah, daar zal het em dan wel in zitten… dan is dit inderdaad nog een echte Orga-loze CX

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Het is ook altijd wat met dit dametje… Heb je het ene probleem verholpen, hatseflats, volgende probleem dient zich aan! Met andere woorden… Net de ruitjes laten lijmen (ze boden het aan voor een leuk prijsje, dus maar even laten doen, vertrouw ik toch wat meer dan mijzelf ). Dus ik haal de dame net op, zeggen ze nog: ja ik zou wel even de rechterachterband oppompen want die is nogal zacht. Dus ik kijken, mja, das wel heel erg zacht… Dus direct door naar de shell waar je gratis bandjes kan pompen… pomp eraan, gebeurd niks, nog 10x proberen… niks… Dus eens kijken of hij voor wel pompt… ja hoor, daar wel…
Achter nog een paar keer geprobeerd, maar niks… Dus dan maar naar huis en kijken of ik morgen nog een beetje lucht in mn band heb.
Het reservewiel wat ik erin heb liggen heeft nou ook niet echt veel profiel over, maar aangezien ik morgen toch graag even langs het CX-club magazijn wilde hobbelen voor een echt GTi-stuur misschien maar meteen proberen een nieuwe band enzo daar te scoren.
Verder misschien een aardige vraag, is het legaal om rond te rijden op 3 wielen met de CX? Want het kan, en is in dit geval misschien niet eens zo onhandig… (ja, je wordt waarschijnlijk onderweg 20x aangehouden, maar als ze me geen boete kunnen geven is dat alleen maar leuker)
Maar goed, het is een dametje met karakter… af en toe ligt ze een beetje dwars. Maar ach, dat houdt de relatie een beetje wakker en scherp
Groetjes, Rik.

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
RikvdS schreef:
Verder misschien een aardige vraag, is het legaal om rond te rijden op 3 wielen met de CX? Want het kan,
Met een GTi turbo II kan je 220km/u rijden….......
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
baroen schreef:RikvdS schreef:
Verder misschien een aardige vraag, is het legaal om rond te rijden op 3 wielen met de CX? Want het kan,
Met een GTi turbo II kan je 220km/u rijden….......
Dat mag toch ook in Duitsland
Vraag me idd af of daar een wet tegen is.
Ik denk dat de politie van verbazing eigenlijk niet weet wat ze ermee moeten

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als ze kwaad willen douwen ze het gewoon onder artikel 5.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar ben ik ook bang voor ja

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik heb het toch maar niet geprobeerd…
(al zou ik het graag willen proberen… gewoon om te kijken wat ze doen )

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Goed… een nieuwe set TRX’en is aanwezig… morgen maar eens zorgen dat er weer goeie banden onder zitten. Maar ik heb dan nog een ander vraagje… de dame start op het moment meestal met erg veel moeite, zelfs met een warme motor gaat het erg moeizaam en moet ze flink dr best doen. Mijn vermoeden is dat er een te lichte accu in ligt. Wat voor accu hoort er in een 2400 GTi te liggen? (ik zal zo eens kijken wat er nu eigelijk in ligt…) Dan ga ik eens kijken of een nieuwe accu uitkomst biedt. Want als ik de BX haar een beetje laat helpen d.m.v. startkabels start ze over het algemeen direct een heel stuk beter.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes, Rik.
Edit: er ligt nu een Mutlu accu in, maar er staat op de bovenkant niet hoeveel Ah hij kan geven… staat wss op de onderkant zegt een vriend…

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Meet eerst es hoeveel volt er uit de huidige accu komt.. ik heb mijn 406 coupe ook welles met de accu van m’n eend gestart omdat die accu van de 406 verrot was.. en dat start prima hoor.. als er maar genoeg output is…
Ik neem aan dat die accu van 18 jaar stilstand er toch niet meer in zit heh…
Edit: meet ook ff als tie stationair loopt, misschien laad hij wel slecht. Bij lopen moet tie toch wel minimaal 14 volt hebben..

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo, net eventjes gemeten… De accu geeft 12 Volt bij stilstand en ongeveer 14,3 bij draaiende motor. Lijkt mij dus redelijk voldoende. Zou het dan aan het Amperage kunnen liggen wat hij geeft? Ik heb op het moment helaas even geen tijd om de accu er uit te halen om onderop te kijken hoeveel Ampere deze kan geven. Zal ik anders morgen even doen.

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Een VOLLE accu die geheel ongeschakeld staat heeft 12,65 of 12,7 volt! Een Accu met bijv 12,4 volt is al voor meer dan 50% leeg en als je 12 volt meet dan zit er zo goed als niets meer in!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja je moet echt meer dan 12,5 meten.. je weet nu dat je accu naar de ballen is, laden doe tie gewoon goed dus daar ligt het niet aan.
In een benzine cx zonder airco zit standaard een 55 ampere accu.
Heb vorige week nog een nwe accu gehaald bij een automaterialenzaak.
Wilden ze mij een 74 ampere accu aansmeren voor een 2.0 reflex.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zoals velen van jullie gemerkt hebben was mijn CX afgelopen weekend te ‘bewonderen’ in Heusden bij de meeting. Ze heeft het daar prima gedaan, alleen is de uitlaat een beetje erger lek geworden dan dat hij al was, en dus heeft iedereen op de meeting ook kunnen horen dat ik aanwezig was
Op het eerste gezicht bij een kijkje in de hoogste stand onder de auto lijkt de uitlaat niet echt roestig ofso. Ik moet nog even ergens regelen dat ze op een brug ofzo kan, dan kan ik er tenminste echt onder kijken. (ja, ik weet het namelijk idd, niet onder de CX gaan liggen zonder dat ze op bokken staat of iets dergelijks ) Maar het ligt waarschijnlijk aan slecht laswerk, maar dit zal dus nog vervolgd worden binnekort. Verder over de accu, ik ga binnenkort ook gewoon even een andere accu proberen te krijgen ergens (iemand adresjes?). En voor de rest kan ik alleen maar zeggen, wat een formidabele auto!
Uiteraard nog wat schoonheidsdingetjes, maar die komen later pas. Eerst de belangrijke dingen
Groetjes, Rik.

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Goed, ondertussen maar weer eens een update.
De accu is geruild met de 60 A accu die in de bix lag en die niet half dood was… De bix start lekker makkelijk dus die kan dat wel aan. De CX start nu ook altijd, al gaat het met koude motor nog steeds moeizaam.
Ook had mijn pa laatste week nogal regelmatig ruzie met zijn Xsara Picasso, met 2 gebroken voorveren istie weggebracht, kreegtie em terug, lekte olie, weer weg, etc. etc. En aangezien ze geen leenauto tot hun beschikking hadden reed hij rond in mijn Bix, waardoor ik maar eventjes rond reed in de CX, zodat ik haar weer wat kon uittesten enzo.
De uitlaat is nog steeds verschrikkelijk qua geluid, maar daarvoor gaat ze binnenkort even op de brug ergens.
Waar ik me echter meer zorgen om maak is dat ze af en toe moeilijk benzine krijgt. Het is niet constant zoals toen het filter vol zat, het is af en toe. In die gevallen moet je het gaspedaal helemaal indrukken en dan krijgt ze wel weer benzine. En… na het rijden zit er op de rechter zijkant… langs de rubberen stootstrip een benzine spoor. Weet iemand of daar in de buurt een benzine leiding zit? Ze lekt namelijk niks bij stilstand, alleen tijdens het rijden… Ik denk dat dit dan ook de reden is dat de motor af en toe geen benzine krijgt… dat het dan hier er uit lekt, en ik zat ook te denken dat het misschien de reden is waarom ze moeilijk start met koude motor… Koude motor betekend dat ze meestal een dagje ofzo stil gestaan heeft, en dus dat de benzine uit de leidingen gelekt is… die moet dan eerst weer helemaal er doorheen gepompt worden voor het bij de motor is die kan starten… Kan iemand misschien deze vermoedens bevestigen?
Gelukkig heb ik mijn Bix nu weer helemaal terug, dus mag ik de CX weer eventjes laten staan. Lijkt me wel zo veilig
Groetjes, Rik.