Na 2 luchtgekoelde Visa’s die ik inmiddels al niet meer heb, hebben we sinds vandaag een watergekoelde Visa
En wel: een 1.1 E Leader uit mei 1986. 162.000 op de teller. De staat van de auto is gezien de 22 jaren zeer redelijk. Er is roest op het linker voorscherm en onder de deuren. Het scherm is zeker nog te behandelen,maar de linker achterdeur moet ik maar ‘s kijken wat te doen Maar: Het interieur is puntgaaf, komt ook door de sterkere stof die in de Leader gebruikt wordt. Vanmiddag opgehaald en terug naar huis een rit van ca. 200 km. Het valt me toch weer op hoe comfortabel die Visaatjes zijn. Onderweg ging het gesmeerd. De olie is wel erg donker en dus gaat die er binnenkort uit. Vanmiddag gelijk maar even stofzuigen en een wasbeurt gegeven. Net of je een pas gekocht artikel gaat uitpakken.
Het blijft iets bijzonders Gelijk maar een fotootje gemaakt, maar het was al aardig donker, dus morgen een rit en meer foto’s. Er staan er nu 2 op: http://www.mijnalbum.nl/Album-LALGYJHG-Foto’s-in-Zoetermeer-Foto’s-van-Auto’s-Oldtimer.html
De Visa is overigens van mijn vrouw, maar het feest is er niet minder om.
We hadden nog een lekker flesje bruis over van oud en nieuw, die ligt nu rustig koud te worden voor vanavond
Dyna Z1: Tout alu.
Gefeliciteerd!
En wat zijn de vragen :
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Visa Leader gekocht, wat foto’s en vragen
Tja, dat was ik in het enthousiasme even vergeten.
- Wat voor olie, minerale of halfsyntheet?
- Benzine? 95 of 98? En loodvervanger erdoor of kan ie zonder?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Altijd volledige minerale olie, das beter.
Lekker 98 tanken, en om de tank of 2 tanken loodvervanger erdoor
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Okee bedankt. Olie en een filter ga ik van de week kopen.
Vandaag weer een stuk gereden ging prima.
Ik heb wat nieuwe foto’s geplaatst, zie link bij de opening van het topic.
Deze Visa hebben we ook uit Enschede!
Groet,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Ziet er op het eerste gezicht netjes uit! Is het een strakke Visa of hier en daar wat plekjes? Veel plezier ermee iig.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Bedankt. Wel hier en daar plekjes, linker voorscherm en de linkerdeuren aan de onderkant, maar het is gelukkig beperkt.
Ik had ‘m via Marktplaats en het volgende is vernieuwd:
Startmotor
Hoofremcylinder
Achterremcylinder
Remolie
Remblokken
Achterdemper
Verder zit er op een aantal delen nog flink wat tectyl. Maar de naden in de kofferbak staan droog, dus daar moet ik nog wat aanbrengen.
Verder zit ie wel mooi in de lak.
Dyna Z1: Tout alu.
Ziet er op de foto’s goed uit ! Leuk nog een Leader. De stof van het interieur is idd erg sterk. Is hij qua roest net zo goed als ie eruit ziet? Veel pleziert ermee iig!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hee! Bij die Visa heb ik nog staan kijken. Was eigelijk verbaasd om er zomaar een te zien. Later las ik op MP sat ze te koop stond en gereserveerd was tot de 25ste. Het Leadertje ziet er nog best strak uit! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee.
Hij heeft er nu een witte Visa neer gezet.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wauw! Wat een mooie Visa!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hele mooie Visa!
Hopelijk hoef je voorlopig nog geen kleppen te stellen. Bij de uitlaatkleppen kon je altijd erg moeilijk met je handen komen, weet ik.
Citroen!
De klepjes tikken zacht, dus dat zit wel goed. Gisten olie ververst en een oliefilter vervangen. Een ogenschijnlijk heel simpel klusje, maar tussen mijn gereedschappen bevond zich helaas geen inbus vierkant 7 mm. En bij de Gamma, Praxis en Brezan niet te krijgen. Toen de deurkruk thuis maar gesloopt. Die past nl. Maar daar kon ik weinig kracht mee zetten, en die dop zat echt muur en muur vast. Toen maar even bij de Cit-dealer de juiste sleutel kunnen lenen. En dat lukte dus prima. Wat een drap dat eruit kwam Dat zo’n motor er nog op kan lopen.
Nu nog even de contacten van de achterlichten goed schoonmaken, want sommige lichtjes doen het niet. Had ik met vorige Visa’s ook.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heerlijk eenvoudig he, zo`n visa, je waant je weer helemaal in vervlogen tijden.
Er zijn ook van die sleutels te koop waarmee je echt álle soorten aftapdoppen open krijgt…
v.w.b die lampen, leuk hè, komt zo`n beetje ieder jaar weer terug!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist