we waren van plan om met de DS komende zomer naar Slovenië te gaan. Iemand nog ervaringen met - of adressen van - DS en/of Citroen-garages in dat land (als ze er al zijn)?
Kan handig zijn, je weet maar nooit.
alvast dank voor je reactie.
groet,
Rob
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Re: Slovenië
robbedoes schreef:we waren van plan om met de DS komende zomer naar Slovenië te gaan. Iemand nog ervaringen met - of adressen van - DS en/of Citroen-garages in dat land (als ze er al zijn)?
Kan handig zijn, je weet maar nooit.
alvast dank voor je reactie.
groet,
Rob
Ben er alleen maar doorheen gereden vanaf Kroatie naar Italie. Dat was al een prachtig stukje waarbij ik absoluut het idee had dat ik daar van zou gaan moeten zien.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroën heeft een speciale voorkeur in Slovenië: In de jaren ‘70 werd daar de onder andere de CIMOS GS gemaakt. CIMOS-auto’s waren CItroëns die -onder licentie- door TOMOS gemaakt werden.
De CIMOS-dealers verkochten ook wel eens een enkele DS. Er zijn nog steeds liefhebbers van Citroën daar. Ff googlen?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Op het HY forum wordt vaak gepost door Citroen fanaten uit Slovenie en Croatie.
Meestal in dit draadje
Ze beheren zelf twee websites die nu tijdelijk de lucht lijken te zijn…
http://www.citroen-hy.net/
http://www.citroenklub.hr/cpg135
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
DriverD schreef:Citroën heeft een speciale voorkeur in Slovenië: In de jaren ‘70 werd daar de onder andere de CIMOS GS gemaakt. CIMOS-auto’s waren CItroëns die -onder licentie- door TOMOS gemaakt werden.
De CIMOS-dealers verkochten ook wel eens een enkele DS. Er zijn nog steeds liefhebbers van Citroën daar. Ff googlen?
Intussen heeft het mij de volgende site opgelevert. De Slovaakse DS-club:
http://www.angelfire.com/ma2/matthias/citroendsclub2.si.html
Volgens de informatie rijden er ca. 35 DS’en in Slovenie rond.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
robbedoes schreef:De Slovaakse DS-club:
De Sloveense DS-club dus. Slowakije ligt de andere kant uit.
Overigens is Slovenië, van wat ik er gezien heb, zéér mooi, maar het kan er ook héél warm zijn. Ik weet nog dat wij in de buurt van Koper met 40 graden aan de grens stonden (grens tussen Slovenië en Kroatië), en dat kan zelfs de airco van een C5 niet goed aan…..
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
JoF schreef:Ik weet nog dat wij in de buurt van Koper met 40 graden aan de grens stonden (grens tussen Slovenië en Kroatië), en dat kan zelfs de airco van een C5 niet goed aan…..
Ik heb de rit van Zadar (kroatie) naar Ventie gemaakt die langs de schitterende Kroatie kust voerde en door Slovenie. Het was eind juni en idd toen al gloeiend heet (ik had toen zeker geen airco) maar erg mooi!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
JoF schreef:....Ik weet nog dat wij in de buurt van Koper met 40 graden aan de grens stonden (grens tussen Slovenië en Kroatië), en dat kan zelfs de airco van een C5 niet goed aan…..
Ik wil er niet aan denken hoe warm het in een DS zou worden en of ie het nog gekoeld kan krijgen ......
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.