omdat mijn sideskirt los zat heb ik besloten om ( tijdelijk ) beide sideskirts er af te halen, lijmen met dit weer en deze temperaturen lukt toch niet.
alleen ik ben al de hele dag bezig om die lelijke kit van de auto af te krijgen. ik heb al wasbenzine, terpentine en spiritus geprobeerd maar echt helemaal eraf wil het niet.
iemand nog een wondermiddeltje??
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: Kit verwijderen
metro2005 schreef:omdat mijn sideskirt los zat heb ik besloten om ( tijdelijk ) beide sideskirts er af te halen, lijmen met dit weer en deze temperaturen lukt toch niet.
alleen ik ben al de hele dag bezig om die lelijke kit van de auto af te krijgen. ik heb al wasbenzine, terpentine en spiritus geprobeerd maar echt helemaal eraf wil het niet.iemand nog een wondermiddeltje??
Ja, stickerverwijderaar van Albastine, das een heel goed goedje wat je erop moet smeren, even laten inwerken en je veegt de lijmresten er zo af, zonder vlekken en op alle achtergronden
metro2005 schreef:omdat mijn sideskirt los zat heb ik besloten om ( tijdelijk ) beide sideskirts er af te halen, lijmen met dit weer en deze temperaturen lukt toch niet.
alleen ik ben al de hele dag bezig om die lelijke kit van de auto af te krijgen. ik heb al wasbenzine, terpentine en spiritus geprobeerd maar echt helemaal eraf wil het niet.iemand nog een wondermiddeltje??
Wondermiddeltjes genoeg, maar of je lak dan ook blijft zitten :
Thinner lost bijna alle rotzooi op of zo een groene spuitbus met Metal Clean van Interflon, dat spul schijnt nog milieuvriendelijk te zijn ook, zit iets van Citroen-Extract (daar ruikt het ook naar). Uiteraard alles op eigen risico uitproberen op een onopvallende plek.
Als je de boel toch weer gaat vastlijmen, zou je de kit gewoon kunnen laten zitten.
ZX1.4i schreef:metro2005 schreef:omdat mijn sideskirt los zat heb ik besloten om ( tijdelijk ) beide sideskirts er af te halen, lijmen met dit weer en deze temperaturen lukt toch niet.
Wondermiddeltjes genoeg, maar of je lak dan ook blijft zitten :
Thinner lost bijna alle rotzooi op of zo een groene spuitbus met Metal Clean van Interflon, dat spul schijnt nog milieuvriendelijk te zijn ook, zit iets van Citroen-Extract (daar ruikt het ook naar). Uiteraard alles op eigen risico uitproberen op een onopvallende plek.Als je de boel toch weer gaat vastlijmen, zou je de kit gewoon kunnen laten zitten.
ja maar misschien laat ik ze er wel af aangezien ik toch op korte termijn een xantia wil kopen
metro2005 schreef:ja maar misschien laat ik ze er wel af aangezien ik toch op korte termijn een xantia wil kopen
Ook al
Toch niet de Xantia waar ik mijn oog op heb laten vallen
haha nee hoor
ik heb op marktplaats een xantia diesel gezien die de eigenaresse wil ruilen voor een kleinere benzineauto…..
en anders koop ik er binnen nu en een half jaar toch 1 want ik vind een xantia nou eenmaal een heel stuk comfortabeler als een zx.
Officieel Persbericht:
Recent marktonderzoek heeft aangetoond dat er een verschuiving plaatsvind onder de ZX rijders, ze stappen massaal over op een Xantia
Hi Sohail, hoe is het met jouw Xantia. Ben je er al uit of je hem gaat kopen?
pff nou de kit is er allemaal af gelukkig, kostte me wel 5 uur in de sneeuw ploeteren maargoed.
had ik nog dure kitverwijderaar gekocht en stickerverwijderaar van 2 euro.
en raad eens wat het beste werkte
flesje stickerverwijderaar is bijna leeg iig
Wouter-1 schreef:Hi Sohail, hoe is het met jouw Xantia. Ben je er al uit of je hem gaat kopen?
Nee niet echt, zie het draadje in het Xantia gedeelte, er zijn wat twijvels vanwege olieverbruik waar geen duidelijkheid over is.
Ik ga zaterdag kijken en goed luisteren wat de verkoper zegt en bied.
Hoe is het met de AX, snort deze weer vrolijk rond?
Merk je nou ook duidelijk verschil tijdens het rijden nu er een gloednieuwe verdeelkap+rotor opzit? die oude was echt helemaal op.
Blijft lastig…
Maar volgens mij doe je het beste wat je kunt doen: je gaat met een kenner naar de auto kijken, hoort de eigenaar uit, gaat een stukje rijden en als je er ‘een goed gevoel bij hebt’, koop je hem en anders zijn er zat andere Xantia’s (als je ca 20k rijdt, is een benzine uitvoering ook nog een optie: goedkoper, lichter en meestal minder kilometers ).
De AX rijdt weer prima. Mijn vriendin heeft er deze week bijna 400km mee gereden, zonder problemen.
Nu krijg ik alleen de bestuurdersdeur van mijn ZX niet meer van het slot af (nee, geen grappen en nee, hij is niet vastgevroren). Ik heb het Haines hoofdstuk al geprint, nu maar hopen dat ik het paneel eraf krijg zonder de deur open te doen.
Heel veel succes morgen en laat even weten wat het geworden is.
Trouwens, je gaat je nickname toch niet veranderen?
Nee mijn Nickname blijft hetzelfde als ik die Xantia aanschaf
Gaat het palletje/knop aan de binnenkant van de deur wel omhoog/omlaag? maar kun je de deur gewoon niet openen?
Nee, de zaak zit muurvast. Het gebeurt wel vaker dat hij vastschiet, nl. als je van de buitenkant aan de deurhendel trekt terwijl hij op slot zit. Tot nu toe lukte het met voorzichtig wrikken aan hendel en slotknopje nog wel om hem open te krijgen, maar gisteren had hij er echt geen zin in. Voorlopig heb ik hem niet nodig en anders ga ik wel door de passagiersdeur naar binnen. Als het weer wat beter weer wordt, maar eens proberen of ik het paneel eraf krijg met de deur dicht.
Wouter-1 schreef:Nee, de zaak zit muurvast. Het gebeurt wel vaker dat hij vastschiet, nl. als je van de buitenkant aan de deurhendel trekt terwijl hij op slot zit. Tot nu toe lukte het met voorzichtig wrikken aan hendel en slotknopje nog wel om hem open te krijgen, maar gisteren had hij er echt geen zin in. Voorlopig heb ik hem niet nodig en anders ga ik wel door de passagiersdeur naar binnen. Als het weer wat beter weer wordt, maar eens proberen of ik het paneel eraf krijg met de deur dicht.
Word lastig om met dichte deur het paneel eraf te krijgen.
Ik denk dat het knopje aan de binnenkant op de één of andere manier blokkeert, in het Haynesboek staat hoe je dat ding eraf kan halen.
thx, ik ga het proberen.
Trouwens, dat knopje zou er hoe dan ook uit moeten voor het paneel eraf kan.
Hij is weer los. Zie nieuw topic.