1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Oliedruksensor vervangen
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 04 februari 2008 09:33 PM

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de oliedruksensor (DS21 Hydraulique 1968, DX2).
Van bovenaf kan je er erg lastig bij. Moet de benzinepomp eruit?

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2008 10:14 PM
  [ # 1 ]

Het beste kan je er van onder bij (op een brug). Van boven kan ook, maar dan moet het voornamelijk op de tast en kan je er vaak moeilijk bij.
Als je geen brug hebt of kan gebruiken: Nooit zomaar onder de auto gaan liggen! Auto heel goed ondersteunen!

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 februari 2008 10:22 PM
  [ # 2 ]

Re: Oliedruksensor vervangen

Pieter Bas schreef:

Van bovenaf kan je er erg lastig bij. Moet de benzinepomp eruit?

Ja, als je van bovenaf de zender wil vervangen moet de benzinepomp d’r af.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 04 februari 2008 10:38 PM
  [ # 3 ]

Ok, ga het van bovenaf proberen. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij het de-monteren van de benzinepomp? Vulplaatjes o.i.d?

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2008 10:46 PM
  [ # 4 ]

Loopt een ander draadje over, ff zoeken…

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 februari 2008 10:47 PM
  [ # 5 ]
Pieter Bas schreef:

Ok, ga het van bovenaf proberen. Moet ik nog ergens rekening mee houden bij het de-monteren van de benzinepomp? Vulplaatjes o.i.d?

Nieuwe pakking van papier, gelijk benzineslang naar carburateur bekijken en vervangen, met slangklemmen weer monteren.

Uit het blok steekt klein stiftje om de pomp aan te drijven, dus oppassen met vuiligheid!

knuffel

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 februari 2008 11:57 PM
  [ # 6 ]

p.s. je kunt die benzinepomp gewoon laten zitten hoor Wink
tenzij je de pakingen van je bezinepomp wilt vervangen ..........

gewoon het aansluitdraadje verwijderen en dan een grote dop erop (was geloof ik 22 of 24) hebt het ook al eens gedaan met de moter ernog in.
hier heb ik de moterderuit en kun je zien dat de sensor schuin onder je pomp zit.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 05 februari 2008 09:23 PM
  [ # 7 ]

Bedank allemaal. Neem van het weekend maar eens een duik onder de
motorkap. Het blijft een onhandig plek, dus ik denk dat ik er niet aan ontkom de pomp te verwijderen. Greetz.

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 06 februari 2008 02:52 AM
  [ # 8 ]

Sleutelsteekwijdte 21 als je nog een originele oliedrukzender hebt en 22 als je een identiek lijkende (TRW, met wit kapje) (de)monteert.  Er zijn ook hele goedkope (met zwart plastic “kapje”) in omloop,  met een grotere sleutelsteekwijdte en van een ander merk ik met een schroefje ipv een moertje voor de kabelaansluiting.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 februari 2008 09:53 PM
  [ # 9 ]
Pierre schreef:

Sleutelsteekwijdte 21 als je nog een originele oliedrukzender hebt en 22 als je een identiek lijkende (TRW, met wit kapje) (de)monteert.  Er zijn ook hele goedkope (met zwart plastic “kapje”) in omloop,  met een grotere sleutelsteekwijdte en van een ander merk ik met een schroefje ipv een moertje voor de kabelaansluiting.

Ga voor kwaliteit ! Ik lag in conclaaf met mijn ex-baas toen deze opmerkte dat ik op zijn grond bij het starten een berg olie (dikke olie ‘s winters levert geen plas maar een bergje op) verloor. Ik was toen blij dat hij het zag, er gaat dan namelijk geen lampje branden en ik mocht 3,5 liter olie bijvullen voordat het geheel weer op peil was.
Had ik toch bijna motorschade als je bedenkt dat er 4,5 liter in totaal in moet.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 06 februari 2008 11:22 PM
  [ # 10 ]

Bij mij zit de orginele sensor er nog op maar die is nu zo lek als een mandje getuige een linke plas olie onder de auto. Het lampje bleef plotseling constant branden en het vermoeden dat het de oliedruksensor was bleek juist. Haal een nieuwe bij Jansen in Bennekom. Zal wel een goede zijn.

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 februari 2008 05:01 PM
  [ # 11 ]

En is het al gelukt? Ik ben ook aan de beurt met dat ding volgens mij….

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 18 februari 2008 09:40 PM
  [ # 12 ]

De nieuwe sensor zit er in. Wel van boven af want ik heb geen beschikking over een brug. Voor het (sleutel)gemak heb ik wel eerst de dynamo en de linkerveerbol verwijderd. Tevens een aantal leidingen, van de gasklepafslag en de leiding van bloc-hydraulique naar de centrifugaalregelaar, losgehaald en opzij gebonden. Daarna de benzinepomp verwijderd nadat ik de boel grondig had gereinigd. Dan is het losdraaien van de sensor en het plaatsen van een nieuwe een eitje. Draadje eraan en dan alles weer terug plaatsen. Benzinepomp met een nieuwe pakking en voor de leidingen nieuwe rubbers.
Kosten me iets meer dan 1,5 uur. Viel me mee.

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 februari 2008 09:54 PM
  [ # 13 ]

Ok, dank je wel!  Wink

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 februari 2008 11:58 PM
  [ # 14 ]
CLL Martin schreef:

Ok, dank je wel!  Wink

Ben er volgens mij toen wel bij geweest toen Sanders dit deed, maarja, ze hebben als garage dan ook de beschikking over een brug. Ze hebben voor deze klus een zelf verlengde ringsleutel om van onderuit de vervanging te doen. Kosten was toen iets van 10 euro sensor en 10 euro uurloon of zo.
Wellicht een idee, misschien ook mogelijk (van bovenaf) om een dop uit een doppenset op de sensor te zetten en deze met een lange tang rond te draaien. Wellicht als ie een beetje los zit dat je met de hand erbij kunt en via de dop de rest los kunt krijgen zonder verder iets / veel te de-monteren.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 19 februari 2008 12:50 AM
  [ # 15 ]

Als dat bij een garage serieus zo weinig kost ga ik niet zelf staan kloten..
Ik zal deze week wel een garage bellen over wat me dat kost, kan ik altijd nog beslissen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook