2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Extra verwarming
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 februari 2008 10:14 PM
  [ # 16 ]

Zo hebben wij dat vroeger ook vaak gedaan Cool  werkt prima Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 05 februari 2008 12:43 AM
  [ # 17 ]

hierbij eeb duidelijke link trouwens voor de kacgelkraan (  ).

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 05 februari 2008 03:08 PM
  [ # 18 ]

Lupolo, dank voor de betere link.

Egbert/DriverD/Waterman771: Buis ventilator is inderdaad van GS, de diameter is gelijk aan de luchtslang dus met een ronde strook alu er om heen past de slang er klemmend in, zeker met de popnagels in het alu. Voordeel van deze fan is de kleine omvang, je hebt geen slakkenhuis nodig

Ik heb de beide rad. nu in serie staan (een kraan) maar wil ze parallel aansluiten, dus de splitsing na de kraan maken. Beter is aparte kranen, maar ik heb nog geen idee hoe de bediening in de auto dan moet worden. Ideeen?

Ik hoorde gisteren in de auto dat er met open schuiven wel veel motorgeluid binnen komt. Nu was ik toch al van plan om beide ventilator huizen voor de zomer te bekleden met 1 cm Armaflex. Anders blaas je de in de motorruimte voorverwarmde buitenlucht naar binnen. Dat kan heel warm zijn in de file. Met deze isolatie zal het geluid ook wel veel minder worden. Ik heb ook al schuimrubber liggen om de kale luchtslangen te ‘bekleden’, nog stiller en koeler in de zomer….

Is er al eens geprobeerd om verbeteringen in luchtdoorstroming door de motorruimte te creeren? Het is wel netjes die beplating onder de motor, maar voor de ventilatie is het erg afgesloten. Onzichtbaar, ik bedoel niet de haaien sleuven in de Thailand DS…
Extra fans of zo, bij file/stilstand?

Motor temperatuur is overigens geen probleem, het gaat mij om het comfort in de auto.

Luchtdoorstroming in de auto laat ook te wensen over, alles is dicht achterin. Ik dacht misschien om hiervoor het sleufje in de hoedenplank (voor de acces. fan/heater) open te maken (bekleding weg te snijden) en in de kofferbak “openingen naar buiten”  te maken. Met nog een GS fan misschien?
Achter nummerplaat of misschien in de wielkasten, maar wel waterdicht natuurlijk. Met slangen in de rijwind om een aanzuiging te creeren?
Ik verzin maar wat, heeft iemand ideeen?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 februari 2008 07:02 PM
  [ # 19 ]

Even een paar reacties (Camem)bert. Voor wat betreft de isolatie van het passagierscompartiment zou je eraan kunnen denken om behalve de normale isolatie ook een laag warmtewerende folie op motortunnel en schutbord te plakken Ikzelf heb dat ook gedaan behalve dan bij het plekje van de gaspedaal. daar wil ik geen enkele laag extra hebben. Dat scheelt wel heb ik het idee. Ik zou zelf niet de motorbeplating onder weghalen. Het geeft zeker betere ventilatie maar minder stroomlijn en belangrijker je remschijven hebben dan veel minder bescherming en zouden onder extreme omstandigheden nat kunnen worden. Ik zou nooit iets veranderen wat de veiligheid kan beïnvloeden. Het isoleren van de luchtaanvoerbuizen vind ik een interessant idee. Ik heb aan de rechterkant een stuk van de binnenkant van de slang bekleed maar als je daar echt iets handigs voor heb hoor/zie ik het graag.
Dat de lucht achter moeilijk weg kan vind ik wel apart. Volgens mij heb je achter juist snel last van tocht. Of heb je de mousserubber nog in je achterklep zitten?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 06 februari 2008 11:44 AM
  [ # 20 ]

Nee Gerardeux, ik wil de beplating niet weghalen, misschien de achterste rand iets naar beneden buigen voor betere afzuiging.

De slangen wil ik dus net als jij bekleden met schuimrubber, je kan ze evt ook al bekleed kopen.

Mijn kofferruimte-rand is rondom van een aaneensluitende naar binnen gebogen rubber rand (4cm) voorzien. Sluit dus perfect af en daarom is er hier geen luchtstroming.

Dat idee van Pierre over openingen onderaan de achterruit lijkt mij ook wel wat.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 februari 2008 09:44 PM
  [ # 21 ]

Ik heb ook al eens een DS club lid van ik geloof regio Zuid gezien die een niet gespieglede unit rechts in had gebouwd. Nadeel hiervan is natuurlijk dat de lucht-slangen bijna over het motor-blok hangen, wat dus ook al lekker opwarmt in de zomer.
Ik ga hier ook naar op zoek, niet zozeer voor de verwarming (ik rijdt alleen ‘s zomers), maar meer voor de extra ventilator.

Groetjes en bedankt, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 februari 2008 11:49 PM
  [ # 22 ]

Je hebt ook ventilatoren, speciaal voor rechts in de DS. Was een accessoire. In Engeland vaak op een DS te zien. Heb er wel eens een van een Engelsman gekocht. Nut? Weinig, deze ventilator blaast ‘s zomers vooral warme lucht naar binnen…. Confused

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook