2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Blok van Kalifa - batterij laad niet meer…
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 11:32 AM
  [ # 16 ]

JUIST!  En niet zo gillen walter!  Laughing

Ik rijdt met de 70 amps dynamo uit de BX. gaat prima. injectie, radio, CDspeler, ruitenwissers, halogeen lampen.. Prima…Spanning blijft bij alle gebruikers aan keurig op 13,8 Volt. Dus in orde.

We hebben:
koplampen: 65W /12 *2 = 10,83 A
achterlicht:  10W/12*2 =  1.66 A
injectie:                5 A
radio                   3 A
Remlicht 21 W     3.5 A
knipper             3.5 A

Blijft er 42,5 ampere over voor de ruitenwisser…

Ow…
blower, 8 A
fans   20 A

Dan wordt het wel krap….ja…. tsja….


BTW:
Een 70Ah accu heb je wel nodig om die scheit startmotor van duccelier rond te krijgen. Het is lekker om een stevige dynamo te hebben om je accu snel weer vol te laden maar nodig is dit niet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 februari 2008 11:59 AM
  [ # 17 ]

Ik heb ook een bx dynamo, net als bogaard77.

Maar, na een uurtje of 3 met de airco, ruitenwissers, achterruitverwarming en de verlichting en stereo aan was de spanningsregelaar compleet uitgefikt…. na montage van een nieuwe is het niet meer voorgekomen, maar het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met een te zware belasting van de dynamo. Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 12:04 PM
  [ # 18 ]

Sja. Moeten we toch op zoek naar een 90 A dynamo…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 05 februari 2008 07:35 PM
  [ # 19 ]

Ja en zoiets wil ik wel in mijn wagen als ik er dan toch een andere moet hebben…mijn regelaar is nog goed maar de dioden van de alternator zijn op…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2008 07:41 PM
  [ # 20 ]

Stap zowiezo over op een intern geregelde dynamo.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 februari 2008 07:48 PM
  [ # 21 ]

Ja ik heb mij even verkeken op dat “batterij ” verhaal Surprisedops:

Kalifa is verkeerd begonnen met een alternator in Ah te benoemen , dat had ik over het hoofd gezien .

Waterman zijn alternatortje is maar 50 A en dus heel krap voor een injectie .

Wat zwaarder is geen probleem , kan hij in noodgevallen “even ” pieken en heeft hij voor de rest wat overschot .

Waterman is momenteel aan het uitzoeken tegen welke prijs we een 110 A kunnen scoren Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 februari 2008 12:50 AM
  [ # 22 ]

Ik hou het bij 70 A,voor een carburateur.
Is origineel ook zo geleverd,jammer van die externe regelaars die niet vet zijn. Airco verbruikt niet zoveel stroom het zijn die ruitenwissers en ramen en de koelventilators,die verbruiken wel wat electriciteit.
Alhoewel,die nieuwere types,verbruiken weinig ten opzicht van hun vrijgegeven vermogen. De originele verbruiken meer dan 10 A per stuk,terwijl ik met de nieuwe genoeg heb aan 15 A voor de 2.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 februari 2008 09:04 PM
  [ # 23 ]
wbogaerts schreef:

Waterman is momenteel aan het uitzoeken tegen welke prijs we een 110 A kunnen scoren Wink

Walter

Die kost bruto maar liefst 355 euro, ex btw. Inkoop is ie wel wat voordeliger, maar nog steeds een boel geld….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2008 01:56 PM
  [ # 24 ]

de 90 A van de renault express kost net geen 200 € netto!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 februari 2008 02:43 PM
  [ # 25 ]

ik weet nu welke nummer we moeten zoeken ik ga op sloopbedrijven horen of ze die alternator niet in afbraak hebben ...

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2008 08:30 PM
  [ # 26 ]
Blooper1963 schreef:

de 90 A van de renault express kost net geen 200 € netto!

Die 110 A kost een tientje meer…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 februari 2008 08:58 PM
  [ # 27 ]
Blooper1963 schreef:

Ik hou het bij 70 A,voor een carburateur.
Is origineel ook zo geleverd,jammer van die externe regelaars die niet vet zijn. Airco verbruikt niet zoveel stroom

De airco zelf nauwelijks, maar het gebeurt nogal eens dat de koelfans standaard worden aangezet om de condensor te koelen. Nou zal de SM wel geen condensor voor de radiateur hebben zitten, maar wellicht losse condensors. Worden die ook niet bijgekoeld met een koelfan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2008 10:44 PM
  [ # 28 ]
mpostma schreef:
Blooper1963 schreef:

Ik hou het bij 70 A,voor een carburateur.
Is origineel ook zo geleverd,jammer van die externe regelaars die niet vet zijn. Airco verbruikt niet zoveel stroom

De airco zelf nauwelijks, maar het gebeurt nogal eens dat de koelfans standaard worden aangezet om de condensor te koelen. Nou zal de SM wel geen condensor voor de radiateur hebben zitten, maar wellicht losse condensors. Worden die ook niet bijgekoeld met een koelfan?

Marten,

De sm heeft één grote condensor voor de radiateur zitten. De fans gaan inderdaad draaien zodra je de airco aanzet, maar worden middels een snelheidsgerelateerde schakeling weer uitgezet boven de 70 km/h.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 februari 2008 01:52 AM
  [ # 29 ]

Dynamo met meer capaciteit? 90A, 110A
En wat gaan jullie met die flinterdunne V-snaar doen? Vervangen, en ook de poelies? Waarom is die V-snaar zo dun? Omdat de poelie aan de dynamo erg klein is, zo’n kleine straal houd een brede v-snaar niet lang uit.

groet,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 februari 2008 12:28 PM
  [ # 30 ]
Citroensmgz schreef:

Dynamo met meer capaciteit? 90A, 110A
En wat gaan jullie met die flinterdunne V-snaar doen? Vervangen, en ook de poelies? Waarom is die V-snaar zo dun? Omdat de poelie aan de dynamo erg klein is, zo’n kleine straal houd een brede v-snaar niet lang uit.

groet,

Peter

We zetten gewoon de poelie over, op de zwarte alternator als de v-riem goed aangespannen is moet die dat wel aankunnen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook