2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C1
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 maart 2005 05:03 PM
  [ # 16 ]

8500 euro is een leuk bedrag… als zo’n sensodrive erbij niet teveel kost is dit misschien een leuk boodschappen wagentje voor als de CX vloot weer eens aan de grond staat. Want je weet, ongeacht hoeveel CX’en je hebt, er komt altijd een moment wanneer ze het geen van allen doen Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 06 maart 2005 06:04 PM
  [ # 17 ]

Maar die 8500 is dus waarschijnlijk voor de 1.0 variant, waar ze niet voor niks geen topsnelheid en acceleratiecijfers bij vermelden. Het ding is waarschijnlijk niet vooruit te pissen.

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 06 maart 2005 06:20 PM
  [ # 18 ]
Wouter-1 schreef:

Maar die 8500 is dus waarschijnlijk voor de 1.0 variant, waar ze niet voor niks geen topsnelheid en acceleratiecijfers bij vermelden. Het ding is waarschijnlijk niet vooruit te pissen.

dat gaat waarschijnlijk wel meevallen de 1.0 heeft zo’n 70pk,
(dat krijgen veel concurrenten nog niet uit een 1.4tje).

een andere grotere en zwaardere Toyota afgeleide (Sirion 2) met deze motor heeft een topsnelheid van 160 km/h en 0-100 km/h in 13,9 sec. De kleinere C1 is misschien nog wel iets sneller
Very Happy

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 06 maart 2005 06:29 PM
  [ # 19 ]

Het is langzamer dan mijn ZX, maar ik had idd buiten de 2cv (+ derivaten gerekend).

Sorry, kon ik even niet laten.  Wink  Trek het je niet aan. Heb hele goede herinneringen aan ritjes Delft-Leeuwarden met een Dyane. Met wind mee over de Afsluitdijk…

Maar even serieus. Ik vind die Sirion niet geweldig rijden. Bovendien weet ik de massa van de C1 niet, dus ik weet niet of die werkelijk zoveel lichter is. Als ik de keus had, zou ik liever een iets zwaardere motor kiezen (natuurlijk afhankelijk van de prijs).

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 06 maart 2005 06:32 PM
  [ # 20 ]

Hij zal niet echt zwaar worden, maar denk ook inderdaad wel dat de C1 wel sneller zal zijn dan de meester mensen denken.

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 06 maart 2005 06:35 PM
  [ # 21 ]

Ja kijk: 1.6 VTR. Als je dat in een C1 lepelt, denk ik dat hij wel vooruit komt Laughing

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 06 maart 2005 06:51 PM
  [ # 22 ]

Ik las ergens dat die 1.0 van Toyota is en een drie-cilinder. Klopt dat? Klinken wel leuk die motortjes met drie ‘potten’.

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 06 maart 2005 06:52 PM
  [ # 23 ]

De 1.0 van Toyota (ligt ook in de Sirion 1.0) is idd een 3 cilinder

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 06 maart 2005 07:14 PM
  [ # 24 ]

in de Toyota Aygo moet de 1.0 in 14.2 sec naar de 100 kunnen, dus moet ie in de C1 ook zoiets zijn, een niet verkeerde tijd

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 06 maart 2005 10:23 PM
  [ # 25 ]

vind het best een geinig wagentje…

Dus eens proberen mn ma aan C1 aan te praten ipv een Agila (merk noem ik niet Laughing ). Want ze wil een kleinere auto…hoewel ik denk dat de AK2000 (besteleend uit het jaar 2000, berlingo dus) voorlopig nog niet de deur uitgaat…..Very Happy

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 06 maart 2005 11:45 PM
  [ # 26 ]

Agila? Oh, zo’n koelkast op wielen… Heb je trouwens ook een Japanse versie van: de Soefsoefie Weetikveel :schater. Vreselijke autootjes.  :kotsen

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 07 maart 2005 12:32 AM
  [ # 27 ]

Vanavond bij RTL-Autowereld om 20.00u was er een gesprekje met de NL importeur van Toyota;  deze verwacht dat de Aygo rond de 10 mille gaat kosten.  (en da’s hetzelfde blik als de 107 en C1)

Dus helaas maar weer de volgende rekensom:

vanafprijs 9.990,  afleveringskosten, afleveringspakket, leges, verwijderingsbijdrage, luidsprekers, metallic lak en 1 optie (en mens wil toch wat) en je zit zo weer op 12 mille   :cheer2

Voor de liefhebbers: komend weekend (12 en 13 maart) zal RTL-Autowereld ruimschoots aandacht besteden aan o.a. C1 vanaf de Salon in Geneve)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 07 maart 2005 10:04 AM
  [ # 28 ]
XTR schreef:

Vanavond bij RTL-Autowereld om 20.00u was er een gesprekje met de NL importeur van Toyota;  deze verwacht dat de Aygo rond de 10 mille gaat kosten.  (en da’s hetzelfde blik als de 107 en C1)

Dus helaas maar weer de volgende rekensom:

vanafprijs 9.990,  afleveringskosten, afleveringspakket, leges, verwijderingsbijdrage, luidsprekers, metallic lak en 1 optie (en mens wil toch wat) en je zit zo weer op 12 mille   :cheer2

Das mooi dom dan want dan kun je beter een C2 kopen, dus denk niet dat ie zo duur word. Ze kunnen er wel een dik prijskaartje aan hangen maar dan verkopen ze niks. Let maar op: de goedkoopste C1 gaat denk ik ongeveer 8500-9000 euries kosten.

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 07 maart 2005 03:09 PM
  [ # 29 ]

Very Happy Hessel, ik weet niet of je gelijk hebt. Als de C1 de 10.000-grens net doorbreekt, dan is ie toch nog 1500 euro goedkoper dan de goedkoopste C2. Misschien dat Citroen iets onder de prijs van de Toyota en de Peugeot gaat zitten, maar dat zal niet veel zijn. Ik denk zelf dat de simpelste C1 9.990 euro gaat kosten. Net onder de tien mille, puur psychologisch. Door een extraatje hier, een leuker kleurtje daar en de afleveringskosten etc, zal die simpele C1 vervolgens meer dan elf mille kosten… Wink

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 07 maart 2005 04:46 PM
  [ # 30 ]

dat is wel heel erg ja. gewoon exact hetzelfde Shocked
ik vind het sowieso geen mooie auto. Het gaat echt helemaal de verkeerde kant op met citroën.
het worden dalijk toyota’s met de kwaliteit van citroen en de uitstraling van een opel :kots

De enige modellen die citroen heeft die ik nog wel geinig vindt zijn de C5, C4 3 deurs en de C3 XTR.
voor de rest zijn het allemaal klonen van het een of ander Confused

Mijn volgende wagen wordt een Xantia, misschien daarna een C5 en als citroen niet met iets leukers / originelers komt met het ouderwetse veercomfort dan stap ik weer over naar mitsubishi (mijn 2e keus qua automerk, toch goed comfortabel en betrouwbaar)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook