3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Onvoldoende vering
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 07 februari 2008 05:18 PM
  [ # 31 ]

Auto komt voor uberhaupt wel omhoog? Of het omgekeerde: gaat ze voor meteen naar de hoogste stand? (terwijl hoogtebediening in rijstand staat)?

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 februari 2008 11:01 PM
  [ # 32 ]

dat gymnastieken doe je dat met de lucht nippel open of dicht ?, of na gymnastieken de luchtnippel openen ?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 07 februari 2008 11:17 PM
  [ # 33 ]

gymnastieken is niets anders dan de hoogteverstelling in je veersysteem “gebruiken”. Dus hoogteverstellingshandle van normaal naar hoog en laag en hoog en laag, etc. Gewoon een paar maal achter elkaar…......
Hierbij is uiteraard de drukontlastschroef aangedraaid en dus “gesloten”.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 februari 2008 11:23 PM
  [ # 34 ]
GW-tje schreef:

gymnastieken is niets anders dan de hoogteverstelling in je veersysteem “gebruiken”. Dus hoogteverstellingshandle van normaal naar hoog en laag en hoog en laag, etc. Gewoon een paar maal achter elkaar…......
Hierbij is uiteraard de drukontlastschroef aangedraaid en dus “gesloten”.

wat ik eigenlijk bedoelde met het ontluchten tijdens deze katie, ook ontlucht je hem daarna niet ?, of heb dit geen meerwaarde?

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 07 februari 2008 11:39 PM
  [ # 35 ]
lupolo schreef:

wat ik eigenlijk bedoelde met het ontluchten tijdens deze katie, ook ontlucht je hem daarna niet ?, of heb dit geen meerwaarde?

Ik begrijp dat je in Amsterdam woont, maar is het héél, héél, HEEL moeilijk voor je om in ieder geval Nederlands proberen te schrijven? Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 februari 2008 11:54 PM
  [ # 36 ]

Ik had achter ook geen vering. Ik heb toen andere bollen geleend van iemand en toen was het gelijk opgelost.
Ik denk dus ook dat jou nieuwe bollen niet helemaal goed zijn.

En na het gymastieken hoef je niet alsnog te ontluchten.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 08 februari 2008 12:24 AM
  [ # 37 ]
GW-tje schreef:
lupolo schreef:

wat ik eigenlijk bedoelde met het ontluchten tijdens deze katie, ook ontlucht je hem daarna niet ?, of heb dit geen meerwaarde?

Ik begrijp dat je in Amsterdam woont, maar is het héél, héél, HEEL moeilijk voor je om in ieder geval Nederlands proberen te schrijven? Wink

 

tja nu ik het terug lees .. beetje smurventaal, gelukkig is dit een auto-forum en geen nederlands dictee forum!.

Ik heb nog nooit met mijn auto ‘ge-gymastiek’t’, ik had laatst deelbare voor gemonteerd en dit was eigenlijk direct inorde, ga morgen even gymen met de auto dan kijken of ik iets merk, in iedergeval voor de update !

Maar even om on-topic te blijven, was je lid van de club, ik ga elke zaterdag (eerste v.d. maand) naar Kuddelstaart dit is vannuit de club hier kunnen ze de bollen testen, zo heb ik dit bij mijn DS ook gedaan eerlijker advies en hulp kan je niet krijgen !, toen bleek dat een veerbol defect was kreeg ik een leenbol en heb terplaatsen direct twee nieuwe deelbare besteld (had gelaste), hun kopen dit in bij Chyparsee (denk met korting) en ik betaal gewoon de Chyparsee prijs was mooi geregeld.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 08 februari 2008 12:48 AM
  [ # 38 ]
lupolo schreef:

ik had laatst deelbare voor gemonteerd en dit was eigenlijk direct inorde,

Dat ZEG ik, je hebt de verkeerde bollen.
Schroef er de juiste bollen op met de juiste druk en de juiste schokbrekers en dit getrut is over….

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 08 februari 2008 01:22 AM
  [ # 39 ]
langevelsloo schreef:

Hebben de nieuwe bollen de juiste druk? Zijn er niet per ongeluk achterveerbollen geplaatst ofzo?

Wink

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 08 februari 2008 11:08 AM
  [ # 40 ]

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de nieuwe bollen die voorop zitten de goede zijn.. Ik had 2x 75 bar besteld en membraan 500. Die heb ik gekregen en gemonteerd.
Jullie snappen ook wel dat ik niet even 100euro betaal voor nieuwe bollen en vervolgens weer meteen weer nieuwe erop ga zetten..

Het gekke is dat de bollen achterop ook niet echt lekker veren dus dan zouden ze alle 4 klote zijn, dat is helemaal bijzonder.
Misschien zijn de achterste 2 ook niet goed, dat kan maar allebei de nieuwe bollen voorin zijn ook een stelletje Houten Klaas’en

Overigens heb ik nog nooit in een andere DS gereden maar ik weet wel dat de mijne eerst heel soepel veerde.
Het is wel een goed idee om ze allemaal te gaan testen denk ik..

Ik ken nog iemand die eerst een DS garage had, die zou ook willen kijken maar heeft niet altijd tijd. Dus ik dacht laat ik het forum raadplegen, misschien is het een simpele oplossing…

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 08 februari 2008 11:09 AM
  [ # 41 ]

Ohja, als je veerbollen die achterop horen, voorop monteerd, dan zou de auto voorin toch juist veel soepeler gaan veren ipv. stugger omdat er minder druk in zit?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 februari 2008 11:18 AM
  [ # 42 ]
Smakman schreef:

Ohja, als je veerbollen die achterop horen, voorop monteerd, dan zou de auto voorin toch juist veel soepeler gaan veren ipv. stugger omdat er minder druk in zit?

Nee stugger want de druk is niet voldoende om nog enige veerweg te houden. De auto zou er ook extreem lang over doen om omhoog te komen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 08 februari 2008 11:22 AM
  [ # 43 ]

Oke, dankjewel. De auto komt ook heel langzaam omhoog.
ze begind bij de achterkant, dat duurt echt te lang. De voorkant volgt wel direct daarop.
Dat heeft ze al een hele tijd maar ik had besloten er vanaf te blijven want alles werkte uiteindelijk wel goed.
Of kan dit de hoogteregelaars zijn, of de pomp?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 februari 2008 11:27 AM
  [ # 44 ]
Smakman schreef:

Oke, dankjewel. De auto komt ook heel langzaam omhoog.
ze begind bij de achterkant, dat duurt echt te lang. De voorkant volgt wel direct daarop.
Dat heeft ze al een hele tijd maar ik had besloten er vanaf te blijven want alles werkte uiteindelijk wel goed.
Of kan dit de hoogteregelaars zijn, of de pomp?

De voorraadbol of de pomp, of lege of verkeerde bollen. Geen hoogte regelaars.

Ik wil je bollen wel testen. Moet je ze eraf halen en naar mij brengen (bussum)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 08 februari 2008 03:28 PM
  [ # 45 ]

Super, bedankt.
Ik hou het in m’n achterhoofd want ik weet niet of die man die hier vlakbij woont ze kán testen..

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook