Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Auto komt voor uberhaupt wel omhoog? Of het omgekeerde: gaat ze voor meteen naar de hoogste stand? (terwijl hoogtebediening in rijstand staat)?
dat gymnastieken doe je dat met de lucht nippel open of dicht ?, of na gymnastieken de luchtnippel openen ?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
gymnastieken is niets anders dan de hoogteverstelling in je veersysteem “gebruiken”. Dus hoogteverstellingshandle van normaal naar hoog en laag en hoog en laag, etc. Gewoon een paar maal achter elkaar…......
Hierbij is uiteraard de drukontlastschroef aangedraaid en dus “gesloten”.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:gymnastieken is niets anders dan de hoogteverstelling in je veersysteem “gebruiken”. Dus hoogteverstellingshandle van normaal naar hoog en laag en hoog en laag, etc. Gewoon een paar maal achter elkaar…......
Hierbij is uiteraard de drukontlastschroef aangedraaid en dus “gesloten”.
wat ik eigenlijk bedoelde met het ontluchten tijdens deze katie, ook ontlucht je hem daarna niet ?, of heb dit geen meerwaarde?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
lupolo schreef:wat ik eigenlijk bedoelde met het ontluchten tijdens deze katie, ook ontlucht je hem daarna niet ?, of heb dit geen meerwaarde?
Ik begrijp dat je in Amsterdam woont, maar is het héél, héél, HEEL moeilijk voor je om in ieder geval Nederlands proberen te schrijven?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik had achter ook geen vering. Ik heb toen andere bollen geleend van iemand en toen was het gelijk opgelost.
Ik denk dus ook dat jou nieuwe bollen niet helemaal goed zijn.
En na het gymastieken hoef je niet alsnog te ontluchten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
GW-tje schreef:lupolo schreef:wat ik eigenlijk bedoelde met het ontluchten tijdens deze katie, ook ontlucht je hem daarna niet ?, of heb dit geen meerwaarde?
Ik begrijp dat je in Amsterdam woont, maar is het héél, héél, HEEL moeilijk voor je om in ieder geval Nederlands proberen te schrijven?
tja nu ik het terug lees .. beetje smurventaal, gelukkig is dit een auto-forum en geen nederlands dictee forum!.
Ik heb nog nooit met mijn auto ‘ge-gymastiek’t’, ik had laatst deelbare voor gemonteerd en dit was eigenlijk direct inorde, ga morgen even gymen met de auto dan kijken of ik iets merk, in iedergeval voor de update !
Maar even om on-topic te blijven, was je lid van de club, ik ga elke zaterdag (eerste v.d. maand) naar Kuddelstaart dit is vannuit de club hier kunnen ze de bollen testen, zo heb ik dit bij mijn DS ook gedaan eerlijker advies en hulp kan je niet krijgen !, toen bleek dat een veerbol defect was kreeg ik een leenbol en heb terplaatsen direct twee nieuwe deelbare besteld (had gelaste), hun kopen dit in bij Chyparsee (denk met korting) en ik betaal gewoon de Chyparsee prijs was mooi geregeld.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:ik had laatst deelbare voor gemonteerd en dit was eigenlijk direct inorde,
Dat ZEG ik, je hebt de verkeerde bollen.
Schroef er de juiste bollen op met de juiste druk en de juiste schokbrekers en dit getrut is over….
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
langevelsloo schreef:Hebben de nieuwe bollen de juiste druk? Zijn er niet per ongeluk achterveerbollen geplaatst ofzo?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Ik weet eigenlijk wel zeker dat de nieuwe bollen die voorop zitten de goede zijn.. Ik had 2x 75 bar besteld en membraan 500. Die heb ik gekregen en gemonteerd.
Jullie snappen ook wel dat ik niet even 100euro betaal voor nieuwe bollen en vervolgens weer meteen weer nieuwe erop ga zetten..
Het gekke is dat de bollen achterop ook niet echt lekker veren dus dan zouden ze alle 4 klote zijn, dat is helemaal bijzonder.
Misschien zijn de achterste 2 ook niet goed, dat kan maar allebei de nieuwe bollen voorin zijn ook een stelletje Houten Klaas’en
Overigens heb ik nog nooit in een andere DS gereden maar ik weet wel dat de mijne eerst heel soepel veerde.
Het is wel een goed idee om ze allemaal te gaan testen denk ik..
Ik ken nog iemand die eerst een DS garage had, die zou ook willen kijken maar heeft niet altijd tijd. Dus ik dacht laat ik het forum raadplegen, misschien is het een simpele oplossing…
Ohja, als je veerbollen die achterop horen, voorop monteerd, dan zou de auto voorin toch juist veel soepeler gaan veren ipv. stugger omdat er minder druk in zit?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Smakman schreef:Ohja, als je veerbollen die achterop horen, voorop monteerd, dan zou de auto voorin toch juist veel soepeler gaan veren ipv. stugger omdat er minder druk in zit?
Nee stugger want de druk is niet voldoende om nog enige veerweg te houden. De auto zou er ook extreem lang over doen om omhoog te komen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oke, dankjewel. De auto komt ook heel langzaam omhoog.
ze begind bij de achterkant, dat duurt echt te lang. De voorkant volgt wel direct daarop.
Dat heeft ze al een hele tijd maar ik had besloten er vanaf te blijven want alles werkte uiteindelijk wel goed.
Of kan dit de hoogteregelaars zijn, of de pomp?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Smakman schreef:Oke, dankjewel. De auto komt ook heel langzaam omhoog.
ze begind bij de achterkant, dat duurt echt te lang. De voorkant volgt wel direct daarop.
Dat heeft ze al een hele tijd maar ik had besloten er vanaf te blijven want alles werkte uiteindelijk wel goed.
Of kan dit de hoogteregelaars zijn, of de pomp?
De voorraadbol of de pomp, of lege of verkeerde bollen. Geen hoogte regelaars.
Ik wil je bollen wel testen. Moet je ze eraf halen en naar mij brengen (bussum)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Super, bedankt.
Ik hou het in m’n achterhoofd want ik weet niet of die man die hier vlakbij woont ze kán testen..