1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Electronica storing C4 Coupe
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 07 februari 2008 10:55 PM

Tja dat was me wat vanmorgen. Na 4 uur was ik eindelijk van Rotterdam in Utrecht (met een vervangende Peugeot 206). Prima weggereden, maar na amper een kilometer sloot ik niet meer aan bij me voorganger, dus gas gegeven. Nou er gebeurde weinig, dus maar ff gekeken of die niet per ongeluk in z’n 4 stonf in plaats van 2. Dat was niet het geval. Ik kon plankgas geven, maar de toerenmeter bleef stationnair op 800 toeren staan. Met het vaartje dat ik nog had net een parkeerkom in kunnen draaien en de leasemaatschappij maar gebeld. Tijdens het wachten geprobeerd te starten, maar motor sloeg niet aan. Na circa 20 minuten met radio zachtjes aan (je moet wat met 4 graden buiten en zonder koffie) sprong de auto in Eco-mode en deed bijna niets het meer.

5 kwartier later kwam de berger, op naar de Citroen dealer, papieren berger invullen, inschrijven bij dealer, inschrijven bij huurmaatschappij en file bereikte ik na 4 uur mijn eindbestemming.

Vanmiddag belde de dealer: Tja we hebben diverse electronica vervangen maar komen er niet achter, auto is ook niet uit Eco-mode te krijgen dus kunnen niet alles zien. Brengt u even de reserve sleutel, want misschien is de startonderbreker in de sleutel kaopt.

Net voor sluitingtijd de sleutel gebracht, zonder effect. De electronica van de brandstoppomp is in orde, maar die gaan we morgen maar is vervangen.
Tja, ze zijn er 6 uur mee bezig geweest maar hij blijft nog even dood als vanmorgen.

Benieuwd hoe het morgen afloopt en dat na amper 35000 KM.
De afloop volgt nog….

Groet, Citrolover

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  

C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 08 februari 2008 10:14 AM
  [ # 1 ]

Ben benieuwd wat het is, zit nu ook op 35.000 km. Laat even weten wat de oplossing is,

succes!

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  

Vader
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 08 februari 2008 01:13 PM
  [ # 2 ]

Dan kan het misschien nog even voor je duren.
Ik heb een kennis die rijd een Grand C4P HDI eb6 en die ze auto staat al 2 weken in de garage. Die wilde op een morgen ook niet meer starten. Opgehaald door de garage maar tot nu toe nog geen idee wat het is.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 08 februari 2008 02:11 PM
  [ # 3 ]

dat niet strarten heb ik ook eens gehad.
naar familie gereden, ff op bezoek geweest en daarna toen ik de auto wilde starten niks.

bleek een zekering te zijn geweest die std iets te nauw bemeten is.
in 99% van de gevallen gebeurd er niks en in mijn geval dus wel.

zekering vervangen door een iets zwaarder type en geen problemen meer gehad. Wink

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 februari 2008 02:46 PM
  [ # 4 ]

Net de dealer gebeld, het wordt na het weekend. Ze hebben een nieuwe brandstofpomp besteld en ze gaan volgende week “proberen” of dat het is.
Nou klinkt niet echt overtuigend Shocked

Kan me niet zo voorstellen. Toen me gaspedaal uitviel bleef die namenlijk stationnair doordraaien, volgens mij loopt ie dan niet op water Wink . Pas nadat ik hem zelf uitzette was hij niet meer te starten.

To be continued next week….

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2008 02:49 PM
  [ # 5 ]

Citrolover, het begin van je verhaal klinkt naar een mogelijke “safe-mode” van de motor management. Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor dit is opgetereden en normaal gesproken zou de dealer hier snel achter moeten kunnen komen. Alleen vrees ik dat door het feit dat je de radio hebt aangelaten totdat de ecc-mode aanspringt, je auto als het ware in “coma” is geraakt… of maw, de beveiliging draait rondjes: motor mag niet aan omdat er ergens een storing is opgetreden (werkelijk of virtueel) en je kunt de storingmelding niet opzoeken omdat eerst de eco-mode ervaf moet door het starten van de motor.

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en hoop voor je dat het niet te lang zo blijft.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2008 02:56 PM
  [ # 6 ]
Citrolover schreef:

Net de dealer gebeld, het wordt na het weekend. Ze hebben een nieuwe brandstofpomp besteld en ze gaan volgende week “proberen” of dat het is.
Nou klinkt niet echt overtuigend Shocked

Kan me niet zo voorstellen. Toen me gaspedaal uitviel bleef die namenlijk stationnair doordraaien, volgens mij loopt ie dan niet op water Wink . Pas nadat ik hem zelf uitzette was hij niet meer te starten.

To be continued next week….

Ik ben het met je eens. Het terugvallen op stationair toerental onder het rijden wijst naar de safe-mode. Het hoeft overigens niet perce stationair toerental te zijn maar kan ook begrensd worden op bv 2000 of 2500rpm. (overigens hierbij gaat meestal eoa lampje op je dashboard knipperen dan wel gewoon aan) Ik rijd vaker verschillende auto’s en bij een paar ervan is het mij ook al overkomen onderweg.

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 februari 2008 03:07 PM
  [ # 7 ]

Toen die stationnair draaide geen enkele melding op boordcomputer, geen motormanagement, stop of servicelampje en circa 800 toeren.

Enige wat ik me nu bedenk: ik was net 5 minuten onderweg en dat is zo ongeveer wel het moment dat hij van benzine gaat overschakelen naar LPG. Heb er toen niet op gelet of hij al over was naar LPG.

Profiel  

MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 08 februari 2008 03:26 PM
  [ # 8 ]

Ik heb in het begin ook een behoorlijke storing gehad met mijn lpg systeem..
Als de auto eenmaal warm werd kreeg ik een storing en begon de auto vreselijk te bokken en op het noodprogramma te lopen (alsof ie op 3 pitten liep).. Het enige wat ik kon doen was de auto uitzetten en opnieuw starten na een 5 minuten.. Dat heeft toen een aantal maanden geduurd..

Toen is ie uiteindelijk ook een aantal dagen bij de dealer gebleven en hebben ze de complete klepstoters e.d. vervangen. (naar wat ik begreep bijne de complete kop gereviseerd.. Confused )

Sindsdien eigenlijk nooit meer problemen gehad.. Gelukkig was dat nog garantie..

Maar de problemen deden zich toen ook voor precies wanneer de auto overschakelde van benzine naar gas..

Overigens heeft mijn dealer alles perfect opgelost, maargoed was ook garantie dus dat is logisch (Verbeek Zevenaar)

suc6 ermee.. Altijd balen dat soort dingen!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 08 februari 2008 03:26 PM
  [ # 9 ]

Zomaar ff een vraagje… gaat dit allemaal vallen onder garantie van Citroen? of draait de leasemij. hiervoor op?

Ik krijg namelijk spontaan weer jeuk als ik de acties van die dealer hoor.

- na div. electronica te hebben vervangen komen ze met de vraag of de sleutel misschien het probleem is… Waarom niet direct? meest kostenefficient…

- dan maar een benzine pompje vervangen… want misschien is dat het wel… Een beetje dealer kan verdomme toch wel constateren of een pomp het wel of niet doet ??? Daar hoef je toch geen nieuwe voor te halen ?

Ze zijn gewoon bezig met lukraak onderdelen te vervangen…

Het zal verdorrie maar je prive wagen zijn…

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 februari 2008 03:46 PM
  [ # 10 ]

Ja geen idee gompy58, hoe lang is de garantieperiode eigenlijk?
Hij is nl. net 2 jaar en 2 weken oud.

De dealer ken ik verder niet maar komt idd. niet echt kundig over.
Zelf was in in onderhoud bij Noordegraaf Waddinxveen, perfect adres, maar die heeft 12-2007 de deuren gesloten helaas.

Profiel  

MartyMouse
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 februari 2008 03:58 PM
  [ # 11 ]

hm..dat is lullig.. De standaard garantie is namelijk 2 jaar.. Maar ik mag toch aannemen dat dit onder coulance valt..
Maar aan de andere kant als het een lease auto is zijn de kosten sowieso toch voor de leasemaatschappij. Dan hoef je er zelf geen zorgen over te maken.

Maar als je een dergelijke reparatie krijgt als ik heb gehad wees dan inderdaad maar blij dat je hem niet privé rijdt..
Met mijn auto zijn ze 2 volle dagen beziggeweest.. Dus tel dat maar x €60,- per uur of hoeveel is het tegenwoordig.

Ik was dan ook erg blij dat het garantie was

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 08 februari 2008 04:05 PM
  [ # 12 ]
MartyMouse schreef:

hm..dat is lullig.. De standaard garantie is namelijk 2 jaar.. Maar ik mag toch aannemen dat dit onder coulance valt..
Maar aan de andere kant als het een lease auto is zijn de kosten sowieso toch voor de leasemaatschappij. Dan hoef je er zelf geen zorgen over te maken.

Maar als je een dergelijke reparatie krijgt als ik heb gehad wees dan inderdaad maar blij dat je hem niet privé rijdt..
Met mijn auto zijn ze 2 volle dagen beziggeweest.. Dus tel dat maar x €60,- per uur of hoeveel is het tegenwoordig.

Ik was dan ook erg blij dat het garantie was

voor 60 euro per uur kom je vandaag de dag er niet mee bij ene citro dealer….

Laatste wat ik hoorde was 90 euries per 60 minuten. Of dat 60 WERK minuten waren kreeg ik geen reactie. en al helemaal niet of ze er met 3 delig grijs onder stonden en allemaal een C6 van de baas reden…

Ik zou best willen betalen voor kundige monteurs maar als je dit hoort… Moet er nu straks voor die pomp betaald gaan worden? als blijkt dat die het niet was ??/????

Profiel  

MartyMouse
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 februari 2008 04:14 PM
  [ # 13 ]

€ 90,-  per uur??

Denk dat ik ook maar monteur word..  Shocked

Lijken wel prijzen van BMW of Mercedes ofzo.. Maargoed dat ik mijn facturen nooit helemaal uitpluis.. Je zou er verdrietig van worden..

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 08 februari 2008 09:12 PM
  [ # 14 ]
Citrolover schreef:

Ja geen idee gompy58, hoe lang is de garantieperiode eigenlijk?
Hij is nl. net 2 jaar en 2 weken oud.

De dealer ken ik verder niet maar komt idd. niet echt kundig over.
Zelf was in in onderhoud bij Noordegraaf Waddinxveen, perfect adres, maar die heeft 12-2007 de deuren gesloten helaas.

Mijn Xsara Picasso was ook net uit de garantie toen de airco het begaf.
Noordegraaf…. coulance regeling? Nooit van gehoord. Evil or Very Mad

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 februari 2008 11:53 PM
  [ # 15 ]

Nou het schijnt toch de brandstofpomp geweest te zijn.
Dealer belde 5 voor 5 dat ik hem kon komen ophalen Razz .
Jammer dat het onderzoek 3 werkdagen in beslag heeft genomen.
Plus een weekend erbij, kan gelijk naar de fysio na 5 dagen Ford Focus.

Nou morgenmiddag dan maar halen, gelijk morgen nog ff 2 nieuwe Michelennetjes van voren eronder na 35000 km.

Zal nog wel ff naar de details vragen….

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook