Arjan Verkade schreef:Ik heb ook voor de MK1 gekozen
16s is naar mijn idee de Franse benaming voor 16v
Waarom er zoveel voor die diesel gekozen wordt snap ik niet…
met de 16s bedoel ik de verzie met 160 pk..
Dat is in Nederland dus de MK1.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
4tc evo?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
FmXXX-STanie schreef:Arjan Verkade schreef:Ik heb ook voor de MK1 gekozen
16s is naar mijn idee de Franse benaming voor 16v
Waarom er zoveel voor die diesel gekozen wordt snap ik niet…
met de 16s bedoel ik de verzie met 160 pk..
Zoals gezegd dat is hetzelfde als een 16v MK1, in het buitenland is de M2 volgens mij ook met 160 pk geleverd.
Die S is Frans voor onze V
Raar, de mk1 blijft met 23 achter op de mk2 met 29 procent. Meer paarden is meer lol toch?
Je hoort mij niet klagen maar vliegen, en het verschil van de 12 paardjes is net tegenwoordig, blijf je die diesel voor of niet…...
gr
bx16s mk1 160
c4 110 hdi
Je hoort mij niet klagen maar vliegen, en het verschil van de 12 paardjes is net tegenwoordig, blijf je die diesel voor of niet…...
Het echte verschil zit ‘m niet eens in die paardjes, maar vooral in de Nm’s. Daarom is de topsnelheid van een mk2 ook niet veel lager dan een mk1, maar gaat de mk2 in een droevige 10, zoveel seconden naar de 100
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Arjan Verkade schreef:FmXXX-STanie schreef:Arjan Verkade schreef:Ik heb ook voor de MK1 gekozen
16s is naar mijn idee de Franse benaming voor 16v
Waarom er zoveel voor die diesel gekozen wordt snap ik niet…
met de 16s bedoel ik de verzie met 160 pk..
Zoals gezegd dat is hetzelfde als een 16v MK1, in het buitenland is de M2 volgens mij ook met 160 pk geleverd.
Die S is Frans voor onze V
nee ik bedoelde eigenlijk de mk2 in 16s uitvoering.. met dus 160 pk..
niet de mk1..
die vind ik ook eigelijk echt niet mooi.. (ondanks dat die toch sneller is dan de mk2.
gewoon het uiterlijk van voor en achterbumper vind ik niet bij de skirts passen..
de skirts doen hem bij mij dat echt net iets te overdreven lijken..
maarja dat vind ik..
Peteryed schreef:stoterstangen90 schreef:4tc evo?
Mis ik ook nog in het rijtje. Toch kies ik voor de Sport. Briljante auto. Snel, mooi en comfie. Zilver grijs is dan de mooiste kleur
de 4tc mist omdat het alleen om de legale straat modellen gaat..
staat ook in de begin post..
FmXXX-STanie schreef:Peteryed schreef:stoterstangen90 schreef:4tc evo?
Mis ik ook nog in het rijtje. Toch kies ik voor de Sport. Briljante auto. Snel, mooi en comfie. Zilver grijs is dan de mooiste kleur
de 4tc mist omdat het alleen om de legale straat modellen gaat..
staat ook in de begin post..
4TC is ook geleverd als legaal straatmodel…. Dat moest wel anders konden ze niet meedoen aan die rally. Het straatmodel had 200pk en de versie die gebruikt werd in de rally had er 20 meer dus 220pk.
16mk2 is in België geleverd met 160pk en nog een aantal andere landen, maar daar heette hij naar mijn idee ook gewoon 16v mk2….
Dacht dat de biks wat trager was geworden, maar valt wel mee.
Net 3 stoplichtsprintjes bleef een bmw met net iets voor… Later zag ik dat het een 330 benzine was,de 64zfzn,het was een automaat. Net op autoweek gekeken, maar staan tijden van 6,9, de biks voor 7.9.Die auto is net nieuw, mijne van “88. Zijn BPM bedrag in euro’s is bijna gelijk aan de nieuwwaarde van een 16v toen in guldens haha.
Zal wel gedacht hebben doe ik even, jammer joh.
gr bx16vmk1
Komt hij aan met z’n 3 liter En dan maak jij het hem nog knap lastig.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Autofan schreef:FmXXX-STanie schreef:Peteryed schreef:stoterstangen90 schreef:4tc evo?
Mis ik ook nog in het rijtje. Toch kies ik voor de Sport. Briljante auto. Snel, mooi en comfie. Zilver grijs is dan de mooiste kleur
de 4tc mist omdat het alleen om de legale straat modellen gaat..
staat ook in de begin post..4TC is ook geleverd als legaal straatmodel…. Dat moest wel anders konden ze niet meedoen aan die rally. Het straatmodel had 200pk en de versie die gebruikt werd in de rally had er 20 meer dus 220pk.
16mk2 is in België geleverd met 160pk en nog een aantal andere landen, maar daar heette hij naar mijn idee ook gewoon 16v mk2….
De BX 4TC Evo had wel net iets meer dan 220pk hoor… heb aan claude lannes conerservator van conservatoire gevraagd hoeveel pk de Evo 4TC had en die zei dat dat naar 380-400pk ging met turbodrukverhoging…er staat daar namelijk zo’n wagen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Dan heeft de straatversie waarschijnlijk die 220….
Het is erg makkelijk.
De 4tc evo heeft 380 pk
De 4tc heeft er maar 200pk
Ik ben de rechter op de foto.