Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Misschien heb je iets aan deze link http://www.hg.eu/hgint/pidk.asp?id=8
Dit is een product om leer te verven,maar ze hebben ook iets om scheurtjes en barstjes te herstellen.
peter.
Leer verven kan heel goed.
Ik heb ooit een een blauwe motor met een blauw zadel zwart gespoten. Het blauwe zadel stond er voor geen meter meer bij. Ik heb het zadel toen zwart geverft. Ging heel makkelijk en is altijd mooi gebleven.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Efkes afstoffen…
heb mezelf een achterbank (zitting) met werk aangeschaft: bruin skai met scheuren in de stiknaden, zijkanten nog goed.
Inmiddels heb ik de hoes losgemaakt van het frame (de varkensklemmen eruit, dus), en ga met het naaimachien aan de gang.
Plan is om twee STOFFEN banen te stikken op de plaats van de gescheurde skai, en dan de hoes weer om het frame te trekken.
Nu puzzel ik nog op het precieze gebruik van de speciale ‘varkenstang’:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Tang openen, “zwijnshaak” in de inkepingen in de bekken plaatsen, laat de tang weer dichtplooien, de veer houdt de haak mooi op zijn plaats terwijl je hem positionneert. Als je de tang dichtknijpt, sluit de haak zich netjes.
Dat zal me wel lukken, dan
Vanmiddag speciale naalden voor het naaimachien gekocht, zogenaamde ‘jeans’-naalden; er bestaan overigens ook ‘stretch’-naalden, die moet ik gebruiken als het met de ‘jeans’-naalden niet lukt…
Dinsdag op de markt een stofje uitzoeken.
Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Stofleren zittingen, ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien. Jou kennende zal het wel zeker toonbaar worden
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 11780
- Xantia TD SX
Vlietmansje, let er op dat je voor die stof iets haalt wat je niet overlangs qua weefsel moet verwerken. Voor je het weet ziet het er van binnen uit als in een ouwe BMW: van die opengescheurde zittingen.
Maar daarvandaan weten we ook dat het er geniaal uit kan zien! Ik wacht op de foto’s…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Ik wacht op de foto’s…
Derk
Het startmateriaal is losgemaakt van het frame:
en van een andere kant:
en tenslotte het middenstuk verwijderd, hier moet een ander stuk in gestikt worden:
Wordt vervolgd
Meter skai gekocht op de markt en het resultaat:
en van de andere kant:
het vervolg is een oud tuinstoelkussen opduikelen als extra vulling en netjes opspannen, wordt het misschien toch wel wat
Ik heb nog wel wat oude tuinstoelkussens voor je liggen, mocht je nog niks gevonden hebben.
Erict schreef:Ik heb nog wel wat oude tuinstoelkussens voor je liggen, mocht je nog niks gevonden hebben.
Dank je wel, mijn schoonmoeder heeft me al eerder aanbod gedaan…
vlietmansje schreef:Erict schreef:Ik heb nog wel wat oude tuinstoelkussens voor je liggen, mocht je nog niks gevonden hebben.
Dank je wel, mijn schoonmoeder heeft me al eerder aanbod gedaan…
Ok. No hard feelings. Ik zou m’n schoonmoeder ook niet teleur willen stellen.
Totaal aantal Berichten: 11780
- Xantia TD SX
Ik bén bang dat dit mooi wordt…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Inmiddels heeft mijn schoonvader een ouderwetse varkenstang gevonden (die dus vroeger gebruikt is om oormerken in varkens te zetten!).
En via de plaatselijke meubelstoffeerder bakje met klemmetjes gekocht (restant): 81 stuks voor € 3…
Tuinstoelkussen past ook goed, dus morgen met mooi weer in de tuin frobelen/vechten (...)
Update:
de hulpmiddelen…
en het resultaat in de auto…
Hele ervaring rijker:
Het is makkelijker een complete, nieuwe hoes te maken als een oude te herstellen. Het oude materiaal is stug en hard; het nieuwe is juist soepel en flexibel.
Hierdoor ontstonden er plooien in het deel waar rugleuning en zitting bij elkaar komen.
Het gebruik van de varkenstang is heel gemakkelijk, ware het niet dat mijn exemplaar de klemmetjes niet volledig dichtboog, moest met waterpomptang nabuigen.
Het tuinstoelkussen paste precies onder de zitting in het frame, nu meer comfort (voor dezelfde kosten )
Totale kosten: zitting (sloopwaarde), skai (1 meter, 1.50m breed) € 8, en (81st) klemmetjes € 3, tang was geleend (en vervolgens kado…).
(en ik heb nog zo’n 40 klemmetjes overgehouden om de voorstoelen aan te pakken )
Wordt tzt wel vervolgd.