7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Xantia 1.9D SENSATION ? JA/NEE??
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 06 maart 2005 01:35 AM
  [ # 91 ]
ZX1.4i schreef:

De staat van het HP systeem:

- Van de hoogste stand naar de laagste laten zakken met de motor uit hoor je een heel licht kraakje 1x aan de voorkant.
- Volgens de verkoper is het HP systeem het “nieuwe?” systeem, waardoor de auto niet inzakt, er zitten 6 veerbollen in.
- Voor en na de proefrit (op de brug) onder de auto gekeken, nergens sporen van LHM lekkage.
- Leidingen zien er goed uit en zijn niet roestig.

- De HD pomp giert/schurend geluid als je het stuur helemaal naar links/rechts draait en het in de uiterste stand vasthoud, volgens de verkoper is dit drukopbouw en is het normaal.

- De spanrol zwabbert nogal bij stationair toerental, volgens de verkoper is dit een verende rol, hij gaf gas en toen draaide de rol netjes zonder te zwabberen, is dit normaal?

Krakende veerpoten tijdens zakken geeft niks
het nieuwe systeem betekend niks! wel dat je achter een extra (anti zinkbol) hebt zitten waardoor de auto niet zoals een bx met de kont bijna op straat slaapt.
Het gieren van het stuurhuis is ook bij helemaal uitgedraaid stuur normaal

Niks mis mee zo op het oog…..

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 06 maart 2005 01:44 AM
  [ # 92 ]

Spanrol klopt ook wel aardig, als zwabbert die van ons niet zo, bij gas staat hij idd helemaal strak..
Maarja, dat het olie pijlstokje precies goed staat zegt niets natuurlijk, meneer kan ook een kwart liter be hebben moeten vullen na de laatste verhuurpoging Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 maart 2005 02:20 AM
  [ # 93 ]
Simpele Ziel schreef:

Spanrol klopt ook wel aardig, als zwabbert die van ons niet zo, bij gas staat hij idd helemaal strak..
Maarja, dat het olie pijlstokje precies goed staat zegt niets natuurlijk, meneer kan ook een kwart liter be hebben moeten vullen na de laatste verhuurpoging Wink

Ja dat kan, maar hij kwam eerlijk over gaf de auto bijna mee zonder mijn rijbewijs gevraagd te hebben. Persoonlijk denk ik dat er een hoop olie via dat ontluchtings slangetje verdwijnt, gezien de plek en de rook/stank die eruit kwam.

PS: De motor nagelt/klopt wel iets meer/harder, tenminste dat gevoel heb ik, kan dat te maken hebben met versleten/vuile injectoren Confused:

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2005 12:00 PM
  [ # 94 ]

Na het lezen van diverse topics hier en op XC over het verversen/spoelen van het HP systeem, krijg ik het idee dat deze Xantia aan een spoelbeurt toe is?

De vering was wel wat harder dan ik gewend ben van een Xantia, de vering had op zijn minst zachter moeten zijn dan in mijn ZX Confused

Wat is een redelijke prijs voor een onderhoudsbeurt aan het HP systeem, misschien kan ik dit naast een nieuwe APK erbij krijgen bij de verkoper.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 maart 2005 12:20 PM
  [ # 95 ]

Nieuwe auto>  veersysteem nakijken!
Het zou toch zonde zijn als je er al een half jaar mee rondtuft en je denkt dat hij heerlijk veert (zoals ik had)  na een bezoek aan de bollenboer over een echte boot blijkt te beschikken Wink

Ik zou maling aan de onderhoudshistorie hebben en de boel laten nakijken..

Je zou mijn break nu eens moeten voelen….
Voor BX 1,4 bollen en achter xantia.comfortbollen (origineel)
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzweeeeeeeeefffffffffffffffffffffff zalig!

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 maart 2005 12:39 PM
  [ # 96 ]
René van Maren schreef:

Nieuwe auto>  veersysteem nakijken!

Mn XM had voor de “verkeerde” bollen waardoor de voorkant slap deinde, dus sowieso laten checken!

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 07 maart 2005 12:41 PM
  [ # 97 ]

Soms zijn verkeerde bollen “fijn” Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2005 02:36 PM
  [ # 98 ]

Re: HD vering ...

M&M schreef:

Als je naar Chyparse gaat en er verder nix mis is met de bollen en je laat ze vullen en eventueel opboren ( voor extra comfort ... aanrader , vraag eens aan Renz of je in zijn 1.9D mag meerijden kun je het effect even testen )  en dan natuurlijk filters reinigen en verse LHM ( of spoelvloeistof ) moet je op zo’n € 100,- rekenen .... is er spoelvloeistof nodig dan nog eens zo’n € 45 ,- .... ( maar dan eerst zo’n 3 á 4 Dkm met de hydraurinçage rijden )

Neemt zoiets veel tijd in beslag?

Cypharse is in Soest, iemand misschien een goed adresje van een bollenboer in de buurt van Rotterdam. (Behalve Hoonaard dan Evil or Very Mad )

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 07 maart 2005 02:38 PM
  [ # 99 ]

Renard in beneden-leeuwen (bij tiel)  wel iets duurder.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2005 02:42 PM
  [ # 100 ]
René van Maren schreef:

Ok, maar ik las ergens een heel verhaal dat hij het systeem niet spoelt, is dat zo of is hij van mening veranderd.

SVP Geen discussie over wel/niet spoelen, daar heb ik al genoeg over gelezen, ik laat het wel doen mocht het nodig zijn.

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 07 maart 2005 02:54 PM
  [ # 101 ]

Ik had er vrij voor genomen.
Het is de moeite waard!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2005 04:02 PM
  [ # 102 ]
René van Maren schreef:

Heb ze even gebeld, wat is iets duurder? Ik ben hier: (alles ex btw.)
Arbeidsloon: 1,5 X 45 euro
6 bollen vulle a 20 euro/stuk
Verse smurfenolie + filters reinigen 55 euro

Totaal incl btw: 242 euro Shocked  Confused:

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 07 maart 2005 04:05 PM
  [ # 103 ]

Dat was ik volgens mij niet kwijt hoor Shocked

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2005 05:21 PM
  [ # 104 ]

Re: Cypharse

M&M schreef:

Nogmaals , het loont om een paar eurootjes diesel erin te gooien en naar Cypharse te rijden Wink

Ik was 110 € kwijt ....

En dit alles met uitstekende uitleg , kopje koffie ... en een dik een uur leuk tijdverdrijf Wink

Je heb gelijk, ik kan beter naar Cypharse rijden, dan ben ik iets meer dan 100 euro kwijt en gratis koffie Razz

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 07 maart 2005 05:40 PM
  [ # 105 ]

Dat is te zwart wit (koffie)

Ik heb zelfs meegegeten…leuke verhalen aangehoord en meerdere bakken koffie….... dus niet denken dat Renard een @#$bedrijf is!
Ik ben er super geholpen!!!!
Ze hebben bij mij veel meer gedaan dan de bollen en smurfenolie…..

Renard kan ook repareren   chyparse weer niet….

Niet te snel oordelen!!

Zo weer ff mijn smeergels ophalen bij renard Wink

Profiel  

7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook